02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

10 دلیل برای سفر به گرجستان

13 اردیبهشت ، 1402
راز آسمان پایتخت

چرا به گرجستان سفر کنیم ؟

آیا به دنبال یک مقصد منحصر به فرد برای برنامه ریزی تعطیلات بعدی خود هستید؟ اگر اهل ماجراجویی ، عاشق پیاده روی ، کمپینگ و یا از طرفداران معماری مدرن و قدیمی هستید ، پس به گرجستان سفر کنید .گرجستان کشوری است که نیازهای هر مسافر را برآورده می کند. ما برای سهولت در تصمیم گیری شما ، 10 دلیل برتر بازدید از این کشور همه کاره را گردآوری کردیم .

در این کشور از میهمان  قدردانی و مراقبت می شود

گرجی ها اعتقاد دارند که "میهمان از طرف خدا فرستاده شده است" ، بنابراین آنها سعی می کنند مانند  اعضای خانواده یا دوستان خود ازمیهمانان در خانه های خود پذیرایی کنند. ، گرجی ها به عنوان یک ملت مهمان نواز شناخته شده اند وتمایل به مراقبت بیش از حد از مهمان دارند. اگر در اینجا با یک محلی دوست هستید ، می توانید مطمئن باشید که به خانه آنها دعوت می شوید و مانند  یک خانواده سلطنتی با شما رفتار می شود ، و هرکس از شما سؤال های مختلفی می پرسد تا اطمینان حاصل کند که احساس راحتی می کنید و در میز شام به خوبی از شما پذیرایی می کنند. آنها شما را به هر کجا که بخواهید می برند و به شما نشان می دهند ، و با افتخار به شما خواهند گفت که چگونه این کشور کوچک در طول قرن ها از حمله های مختلف رنج می برد اما با این حال آنها هرگز ایمان خود را از دست ندادند. آنها سعی می کنند شما را عاشق گرجستان کنند.

georgia

غذاهای گرجی کاملاً متنوع است

غذای اینجا مانند منظره هایشان، بسیار متنوع است. اگرچه غذاها عمدتاً گوشتی و خمیری است اما گزینه های گیاهی نیز وجود دارد. غذای ملی گرجی ها Khinkali است ، کوفته گوشت با کمی آبگوشت داخل آن . گیاهخواران می توانند با پر کردن سیب زمینی ، قارچ یا پنیر آن را امتحان کنند. این وعده غذایی بسیار رایج است ، که انواع خاچاپوری در تعداد بیشماری از مناطق وجود دارد. بادمجان ، اسفناج و برگهای کلم که با سس گردو ترکیب شده اند ، پیش غذاهای معروف و غذای مورد علاقه محلی و خارجی است.

khinkali

 طبیعت گرجستان چگونه است ؟

گرجستان علیرغم اندازه کوچک ، انواع مناطق آب و هوایی از جمله بیابان ها ، استراحتگاه های اسکی ، ساحل دریای سیاه و مناطق کوهستانی را دارد. این کشور بهشتی است برای دوستداران پیاده روی و کمپینگ و یا برای کسانی که به راحتی از مناظر خیره کننده کوه قفقاز لذت می برند. علاوه بر این ، می توانید دریاچه های نفس گیر ، دره ها ، آبشارها را کشف کنید یا در استراحتگاه های آبگرم آن استراحت کنید. در مقالات بعدی عجایب طبیعی گرجستان را بررسی خواهیم کرد.

gorjestan

برای آمدن به گرجستان نیازی نیست بانک بزنید!

اگرچه محبوبیت گرجستان هر ساله در حال افزایش است ، اما هنوز هم به عنوان یک مقصد با بودجه مناسب در نظر گرفته می شود. بیشتر دیدنی های فرهنگی و تاریخی رایگان است در حالی که قیمت بلیط این گونه موزه ها در دنیا  از 3 دلار (1.25 دلار) شروع می شود. بسته به بودجه شما ، خوردن غذا می تواند هم ارزان و هم گران باشد. طبیعت گرجستان  , تور باتومی و کوتاویسی مهمترین مقاصد هستند که تفلیس در بین اینها گرانترین غذاها را دارد. ا هتل های زنجیره ای بین المللی زیادی مانند Radisson ، Sheraton ، Ibis و Mercury وجود دارد ، اما اگر دوست دارید یک آپارتمان اجاره کنید ، آپارتمان در تفلیس می تواند هر شب حدود 25 تا 30 دلار هزینه داشته باشد.

sheratonhotel

چشمه آب گرم گرجستان

گرجستان به دلیل داشتن چشمه های آب گرم و استراحتگاه های آبگرم در سرزمین خود مشهور است. اما حمام های گوگردی در Abanotubani تفلیس اولین توقفگاه برای بسیاری از گردشگران است. آب در آن حمام ها به طور طبیعی در دمای 40 درجه سانتیگراد گرم است و اعتقاد بر این است که برای پوست و سلامت شما مفید است.

abegramgorjestan

گرجستان خانه ای برای اولین اروپایی هاست

محققان در طی کاوش های باستان شناسی در Dmanisi جمجمه 1.7 میلیون ساله را پیدا کرده اند که به نظر می رسد قدیمی ترین مدرک سکونت در اروپا است ، و اثبات می کند که تقریباً یک میلیون سال فاصله بین این وانسان های اولیه اروپایی است.

dmanisi

معماری های زیبای گرجستان

اگر دوست دارید معماری شهر را بررسی کنید ، در اینجا بناهای جالب زیادی پیدا خواهید کرد. از ویرانه های باستانی گرفته تا ساختمان های اتحاد جماهیر شوروی ، از آرت نوو گرفته تا مدرن ، تور تفلیس و جاهای دیگر کشور همه اینها را دارد. شهر قدیمی پر از ساختمان های باستانی ، خانه های معمولی مسکونی گرجستان با بالکن های خمیده چوبی ، و ارگ است که ده ها قرن در آن قرار دارد. بقیه شهر مملو از ساختمانهای معماری شوروی و مدرن است که سعی در همزیستی با یکدیگر دارند.

artnouveau

گرجستان محل اقامت دو روستای مرتفع در اروپا است

shguli در Svaneti ، در ارتفاع 2200 متری از سطح دریا و Bochorna در Kakhti و در فاصله 2345 متری از سطح دریا واقع شده است که مرتفع ترین شهرک های اروپا است. ا Ushguli ، که در پای کوه شاخارا قرار دارد ، میراث جهانی یونسکو است.

bochorna

شهر غار قرن 12

آیا تا به حال در یک شهر غاری گسترده سرگردان شده اید؟ این مجموعه غار به نیمه دوم قرن دوازدهم برمی گردد و صخره های آن در طول 500 متر امتداد دارد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ