02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

جزیره هنگام

25 اردیبهشت ، 1402
راز آسمان پایتخت

جزیره هنگام

جزیره قشم در جنوب ایران جاذبه های دیدنی فراوانی دارد. بیشتر این جاذبه در خود جزیره قرار دارند اما شما می توانید با رفتن به ساحل جنوبی جزیره قشم جاذبه ای بی نظیر را در دسترس داشته باشید که خارج از خود قشم است و این جاذبه جزیره ای کوچک است که در نزدیکی ساحل قشم قرار گرفته و به نام هنگام معروف است.جزیره هنگام طبق تقسیمات کشوری، یکی از دهستان های بخش قشم از توابع استان هرمزگان است. سفر به قشم با تور هوایی قشم در ایام نوروز و روزهای زیبای ماه آبان با آن هوای بی نظیرش فرصت بسیار خوبی است که به جزیره هنگام نیز سری بزنید و از دریای آبی زیبا هوای دلپذیر و صد البته دیدن دلفین های بازیگوش هنگام لذت ببرید. بله دیدن دلفین ها یکی از دلایلی است که مسافران بسیاری را به سمت جزیره هنگام و سواحل بکرش می کشاند.

جزیره هنگام

برای رفتن به جزیره هنگام باید خود را به اسکله کندالو درجنوب جزیره قشم برسانید. در آنجا مردم بومی قشم با قایق های تندرو و لنجهای زیبا منتظر شما هستند. میتوانید با کرایه اندک سوار قایق شوید و به سمت هنگام برانید. حدود 45 دقیقه طول می کشد تا شما به هنگام برسید. در این 45 دقیقه کوتاه شما اوقاتی بسیار شگفت انگیز را تجربه خواهید کرد. از دیدن مرغ های دریایی که برای صید ماهی ها به سمت آب شیرجه می زنند تا دسته های دلفین که برای بازیگوشی و ارتباط با انسان ها به قایق نزدیک می شوند و شیرین کاری با مزه برای جلب توجه شما می کنند. و همین طور دریای زیبای خلیج فارس نیز چشم انداز بسیار زیبایی پیش روی شما قرار خواهد داد.

بعد از سه ربع به ساحل هنگام می رسید اولین چیزی توجه شما را جلب خواهد کرد این است که ساحل این جزیره با بقیه سواحل قش متفاوت است . به دلیل وجود کانی های معدنی در خاک اینجا شما ساحل هنگام را به رنگ نقره ای بسیار زیبایی خواهید دید. شبها نیز این ساحل زیبایی بی نظیری دارد و شما می توانید رنگ درخشانی را در آب ببینید که به علت وجود فیتو پلانگتون ها در آب ساحل هنگام است و جلوه بی نظیری در شب هنگام دارد.هنگام جاذبه های طبیعی و حیات وحش جذابی دارد.لاک پشت های دریایی ، آهویی به نام جبیر و نوعی سوسمار از جانورای بومی هنگام هستند. همچنین در برخی نقاط ساحلی هنگام که به طول 50 کیلومتر می باشد می توانید دسته جات ماه های رنگارنگ خلیج فارس را به صورت گروهی ببینید که مانند یک آکواریوم طبیعی به نظر می رسند.

جزیره هنگام

جزیره هنگام از لحاظ تاریخی نیز گذشته جالبی دارد. به علت موقعیت استراتژیکش در خلیج فارس قدرت های استعمار گر همیشه چشم طمع به آن داشتند و در تاریخ چند صد ساله اخیر همیشه این جزیره در اشغال نیروهای انگلیسی و پرتغالی بوده این مساله تا اوائل سال 1300 خورشیدی ادامه داشت تا اینکه در سال 1307 و در زمان رضا شاه پهلوی انگلیسی ها از جزیره هنگام رفتند و این جزیره به خاک ایران بازگردانده شد.اگر به جزیره هنگام سفر کردید به بازار سنتی آن سری بزنید. ادویه های محلی لباس های سنتی و صنایع دستی بومی را ببینید و توصیه می کنیم غذاهای محلی را فراموش نکنید. امیدواریم در سفر به جزیره هنگام با تور لحظه آخری قشم به شما بسیار خوش بگذرد. 

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ