02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

ریجکت ویزای استرالیا

07 دی ، 1400
مهرابی

ریجکت ویزای استرالیا یعنی چه ؟ دلایل رد شدن ویزای استرالیا چیست؟ برای رفع ریجکت ویزای کشور استرالیا باید چه کنیم؟ دلایل ریجکت ویزای کار استرالیا چیست؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به این سوالات پاسخ دهیم.

ریجکت ویزای استرالیا

ریجکت ویزای استرالیا به این معنا است که شما برای یک نوع ویزا استرالیا مانند ویزای کار استرالیا درخواست داده اید، اما درخواست شما از طرف سفارت استرالیا ریجکت یا رد می شود. هنگام رد شدن درخواست شما، علت رد شدن نیز مشخص می شود. اگر شما بتوانید دلایل رد شدن را برطرف کنید، می توانید برای اخذ ویزا مجدد درخواست دهید.

rejectaustraliavisa1

دلایل ریجکت ویزای کار استرالیا

اصلی ترین دلیل برای ریجکت ویزای کار استرالیا این است که اطلاعاتی که شما به سفارت استرالیا داده اید متناقض است. هنگامی که شما اطلاعات خود را برای سفارت استرالیا ارسال می کنید تمامی اطلاعات شما در دیتابیس سفارت استرالیا ذخیره می شود. سپس ممکن است شما فرم هایی را پر کنید که در این فرم ها اطلاعات متناقض با اطلاعات اولیه ارائه کنید. این امر می تواند بلافاصله ویزای شما را ریجکت کند. برای مثال هنگام ارسال اطلاعات به سفارت استرالیا می گویید 6 سال سابقه کار دارید. سپس در فرم های مربوطه مدارک معتبری برای اثبات این 6 سال سابقه کار ارائه نمی دهید. این امر سبب ریجکت ویزای استرالیا می شود. یا به عنوان مثال ممکن است برای ویزای تحصیلی استرالیا اقدام کنید اما تاریخ فارغ التحصیلی خود را به صورت دقیق وارد نکنید، در نتیجه ویزای شما ریجکت می شود.

rejectaustraliavisa2

EOI استرالیا را جدی بگیرید

هنگامی که اطلاعات خود را در EOI استرالیا ثبت می کنید باید نهایت دقت را داشته باشید. زیرا در این فرم اطلاعات دقیق شما وارد می شود. اگرچه می توانید این فرم را ویرایش کنید، اما دقت کنید  اطلاعات را دقیق و صادقانه ارائه دهید. اگر برای پر کردن این فرم از دانش و مهارت کافی برخوردار نیستید، حتما از یک وکیل مهاجرت حرفه ای کمک بگیرید.

rejectedaustralia3

ارسال مدارک اشتباه

ارسال مدارک اشتباه یکی دیگر از دلایل اصلی ریجکت ویزای استرالیا است. هنگامی که شما برای دریافت و اخذ ویزای کار یا سرمایه گذاری استرالیا اقدام می کنید، آفیسر سفارت از شما می خواهد یک سری مدارک را برای او ارسال کنید. باید دقت کنید مدارک را به صورت دقیق و مطابق با آن چه که از شما درخواست شده است، ارسال کنید. در برخی موارد متاسفانه متقاضی دریافت اقامت مدارک را به صورت سهوی به اشتباه ارسال می کند و این امر موجب ریجکت شدن ویزا می شود.

rejectedaustralia4

ریجکت ویزای کاری استرالیا

ارائه اطلاعات دروغین

توجه داشته باشید هر گونه اطلاعات دروغین حتی بیان یک تاریخ به صورت غیر حقیقی به راحتی موجب ریجکت ویزای استرالیا می شود. بنابراین یکی از مهم ترین دلایل ریجکت ویزای کار یا ویزای سرمایه گذاری استرالیا بیان اطلاعات دروغین است. توجه داشته باشید برای هر اطلاعاتی که به سفارت ارائه می دهید باید یک مدرک معتبر داشته باشید تا ادعای شما را ثابت کند.

داشتن سوء پیشینه و پنهان کردن آن

اداره مهاجرت استرالیا در رابطه با داشتن سوء پیشینه قوانین سختی دارد. اگر شما متقاضی ویزای کار استرالیا باشید و در کشور خود سابقه سوء پیشینه داشته باشید، باید آن را به سفارت استرالیا اطلاع دهید. مبنای کار اداره مهاجرت استرالیا صداقت و بیان حقایق است. حتی اگر سوء پیشینه خود را بیان کنید ممکن است مشکل خاصی در روند مهاجرت شما و اخذ ویزا پیش نیاید. اما در صورت پنهان کردن این مسئله دچار دردسر خواهید شد. زیرا اداره مهاجرت استرالیا متوجه می شود که شما قصد فریب دادن سفارت را دارید. این امر منجر به ریجکت ویزای استرالیا می شود.

استفاده از مشاوره های افراد غیر متخصص

اخذ ویزای استرالیا، خواه هر نوع ویزایی که باشد، نیازمند تخصص و دانش کافی است. برای آن که بتوانید با موفقیت مراحل اخذ ویزا را پشت سر بگذارید، الزامی است تا از یک وکیل مهاجرتی متخصص مشاوره بگیرید. اگر در امور مهاجرت خود از افراد غیر حرفه ای و غیر متخصص مشاوره بگیرید، حتی یک اشتباه کوچک می تواند موجب ریجکت ویزای استرالیا بشود.

درخواست اشتباه ویزای توریستی استرالیا

ویزای توریستی استرالیا یکی از انواع ویزای استرالیا است که افراد زیادی در سراسر جهان برای اخذ آن اقدام می کنند. زیرا استرالیا یک کشور توریستی بزرگ است. هنگامی که شما برای اخذ ویزای توریستی کشور استرالیا اقدام  می کنید، بعد از 17 الی 31 روز پاسخ درخواست برای شما ایمیل می شود. اگر با ریجکت ویزای استرالیا مواجه شوید در ایمیل دریافتی دلیل ریجکت مشخص می شود. گاه ممکن است دلیل ریجکت شدن ویزا این باشد که شما از یک ملیت خطرناک هستید. یکی از دلایل اصلی ریجکت ویزای استرالیا این است که شما درخواست اشتباهی برای سفارت استرالیا ارسال می کنید. کشور استرالیا یک کشور بسیار بزرگ و توریستی است که سالانه میلیون ها توریست به این کشور سفر می کنند. درخواست اشتباه ویزای توریستی به این معنا است که به عنوان مثال شما می خواهید برای سفر و تفریح از سفارت استرالیا درخواست ویزا کنید، اما دلیل سفر را به اشتباه ویزای کاری یا تحصیلی بیان می کنید. این امر موجب ریجکت ویزای استرالیا می شود.

درخواست اشتباه ویزای توریستی استرالیا

در همین راستا به شما توصیه می کنیم حتی اگر به قصد تفریح می خواهید به کشور استرالیا سفر کنید، بهترین کار این است که از یک متخصص مهاجرت کمک بگیرید. این امر سبب می شود بتوانید با خیال راحت ویزای خود را دریافت کنید و احتمال خطا کاهش می یابد.

اعتراض به ریجکت ویزای استرالیا

هنگامی که شما برای اخذ ویزای استرالیا اقدام می کنید، خواه هر نوع ویزایی که باشد، قصد شما دریافت موفقیت آمیز ویزا است. اگر شما با ریجکت ویزای استرالیا مواجه شوید ممکن است ناامید شده و یا ضربه روحی بخورید. در چنین حالتی سفارت استرالیا و اداره مهاجرت این کشور امکانی را برای مهاجران قرار داده اند تا به دلایل ریجکت شدن ویزا اعتراض کنند. به عنوان مثال ممکن است شما به صورت سهوی یک تاریخ را به صورت اشتباه وارد کرده باشید که موجب ریجکت شدن ویزای شما بشود. در این صورت شما می توانید به ریجکت شدن ویزای خود اعتراض کنید و اثبات کنید که دلیل ریجکت شدن ویزای شما حقیقت ندارد. البته لازم است بدانید اگر دلیل ریجکت شدن ویزای شما مواردی مانند خطرناک بودن برای امنیت استرالیا، خطرناک بودن برای سلامت و بهداشت عمومی استرالیا و اشتباه اعلام کردن نوع ویزای درخواستی باشد شما حق اعتراض برای ریجکت ویزای کشور استرالیا ندارید.

rejectedaustralia5

زمان اقدام مجدد ویزای استرالیا بعد از ریجکت شدن

به طور کلی باید بگوییم ریجکت ویزای استرالیا امری است که ممکن است به دفعات متوالی برای هر فردی رخ دهد. برخی از افراد ممکن است حتی 3 بار با ریجکت و رد درخواست ویزا مواجه شوند و سپس موفق به اخذ ویزای استرالیا گردند. بنابراین اگر با ریجکت شدن ویزای کشور استرالیا مواجه شدید لازم است بدانید جای نگرانی برای شما وجود ندارد. بعد از ریجکت شدن درخواست ویزا شما باید در اولین فرصت دلایل ریجکتی را به صورت کامل و دقیق از بین ببرید. مدت زمان مشخصی برای درخواست مجدد ویزا وجود ندارد. بعد از ریجکت شدن ویزا اگر بتوانید عوامل رد ویزا را برطرف کنید، می توانید برای درخواست مجدد ویزا اقدام کنید و محدودیت زمانی برای شما وجود نخواهد داشت.

رفع ریجکتی استرالیا چگونه است؟

اگر شما با ریجکت ویزای استرالیا مواجه شوید، جای ناامیدی وجود ندارد و می توانید به کمک یک وکیل مهاجرتی متخصص برای رفع ریجکتی ویزای خود اقدام کنید. یک متخصص و مشاور حرفه ای می تواند به راحتی عامل ریجکتی ویزای شما را برطرف کند. اگر خود شما بخواهید برای رفع ریجکتی ویزای خود اقدام کنید، ممکن است دوباره با ریجکت شدن ویزای استرالیا مواجه شوید. زیرا در برخی موارد شما تخصص لازم را برای متقاعد کردن اداره مهاجرت استرالیا، ندارید. بنابراین ما به شما توصیه می کنیم خودتان برای رفع ریجکتی اقدام نکنید. همچنین اگر درخواست تجدید نظر دارید می توانید ظرف مدت 21 روز درخواست تجدید نظر خود را به دادگاه تجدید نظر اداری (AAT)  اعلام کنید. 

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ