02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

اماکن تاریخی اصفهان

07 شهریور ، 1400
راز آسمان پایتخت

مکان های تاریخی اصفهان

میلیون ها بازدید کننده همه ساله برای لذت بردن از معماری و تاریخ باشکوه این شهر به اصفهان سفر می کنند. اصفهان پایتخت ایران در طی دو سلسله مهم ، سلجوقیان و صفویان بود. در دوران اخیر بسیاری از مکانهای معروف تاریخی این شهر ساخته شدند. تعداد زیادی مکان برای بازدید در اصفهان وجود دارد و بازدید از همه آنها مدت زمان زیادی طول خواهد کشید. در زیر لیستی از محبوب ترین مقصدی که هر گردشگری از بازدید از آن لذت می برد را برای شما تهیه کرده ایم.

makanhayetarikhiisfahan

میدان نقش جهان

میدان نقش جهان ، که به عنوان میدان امام نیز شناخته می شود ، یک میدان تاریخی است که در اوایل قرن هفدهم میلادی توسط شاه عباس اول ، در طرح جامع خود برای بازسازی اصفهان به عنوان پایتخت سیاسی خود ساخته شد . این میراث جهانی یونسکو در مرکز اصفهان واقع شده است. گفتن اینکه نقش جهان قلب تپنده گردشگری اصفهان است جای تعجب ندارد.می توانید برخی از جاذبه های دیدنی این شهر مانند مسجد شاه ، علی قاپو ، مسجد شیخ لطف الله و بازار بزرگ اصفهان را در نقش جهان بیابید. کل میدان با مغازه ها ، مساجد و ساختمان های خود شاهکار زیبایی شناسی است.

naghshejahan

کلیسای جامع وانک

کلیسای جامع وانک ، همچنین به عنوان کلیسای جامع Amenaperkich شناخته می شود. این کلیسا در منطقه جدید جلفا اصفهان واقع شده است. این بنا در سال 1606 A.C توسط شاه عباس اول ساخته شده است و به ارامنه هایی که در آن زمان در جنگ های عثمانی اسکان یافته بودند ، اختصاص یافته است. کلیسای جامع وانک برخلاف سایر کلیساهای ارمنی که از سنگ ساخته شده اند ، از خشت خام بنا شده است. همچنین جالب است بدانید که کلیسای جامع ونک برخی از عناصر را از معماری اسلامی زمان وام گرفته است و این امر را نه تنها در اصفهان بلکه در کل جهان بی سابقه کرده است.

vanakchurch

سی و سه پل 

با توجه به بزرگترین بنای ساختمانی ایران در آب ، 33 پل نه تنها کمک بزرگی به محبوبیت گردشگری اصفهان کرده ، بلکه یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری ایران است. این بنا بین سالهای 1599 تا 1602 در زمان شاه عباس اول و زیر نظر الله وردیخان ساخته شده است (به همین دلیل این پل نیز به نام پل الله وردیخان خوانده می شود). سی و سه پل از آجرهای زرد و سنگ آهک ساخته شده است که از محبوبیت های متداول عصر بودند. همچنین دارای معماری بی نظیری است؛ از 33 طاق در سطح اول پل تشکیل شده است ، با مسیرهای دیواری که از عابر پیاده در برابر باد یا افتادن در آب محافظت می کند. بهترین زمان برای بازدید از سی و سه پل در عصر است. در زیر درخشش گرم لامپ های بیشمار ، می توانید قدم بزنید و از زیبایی های حیرت انگیز شهر اصفهان لذت ببرید.

ThirtythreebridgesinIsfahan

موزه موسیقی 

موزه موسیقی اصفهان در سال 2015 با هدف ایجاد بازدید ، شنیدن و درک بیش از 300 ساز موسیقی ساخته شده است. بسیاری از سازهای موجود در این موزه مختص ایران است و بسیاری دیگر از آنها را می توان در تعداد انگشت شماری از کشورها یافت. اگر واقعاً می خواهید از بازدید خود از موزه لذت ببرید ، به تورهای روزانه رسمی آن بپیوندید. آنها اطلاعات اضافی و پیشینه تاریخی در مورد سازها را در اختیارتان قرار می دهند و در پایان با یک اجرای موسیقی زنده وداع می کنند. اگر فکر می کنید گردشگری اصفهان محدود به جاهای دیدنی و مکان های تاریخی است ، مطمئناً این موزه نظر شما را تغییر خواهد داد.

musicMuseum

چهل ستون

چهل ستون ، یک عمارت سلطنتی است که توسط شاه عباس اول به عنوان مکانی برای پذیرش سفرا و میهمانان بین المللی ساخته شده است. با این وجود ، در زمان شاه عباس دوم ، این کاخ به روزرسانی شد كه شامل چندین ویژگی مشهور آن از جمله تالار آینه ، تالار 18-ستون و نقاشی های روی دیوارها بود. در داخل کاخ می توانید نقاشی ها و نقاشی های دیواری متنوعی را روی سرامیک پیدا کنید. آنها صحنه های تاریخی مانند نبرد معروف چالدران بین ایران و عثمانی ها ، شاه عباس اول را در تاج خاص خود و پذیرایی یک پادشاه ازبک در سال 1646 ، در میان بسیاری دیگر به تصویر می کشند. کاخ چهل ستون به همراه هشت باغ دیگر ، به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

chehelsoton

کاخ هشت بهشت

کاخ هشت بهشت که به معنای واقعی کلمه به معنای هشت کاخ به زبان فارسی است ، در قلب یک باغ زیبا به نام باغ بلبل واقع شده است. این کاخ با بنای هشت ضلعی ساخته شده است که در هر اتاق کاخ تکرار می شود. این بنا در دهه 1660 به دستور پادشاهی شاه سلیمان صفوی ساخته شد. این کاخ قبلاً دارای چشم اندازی بود که با سبک های جدید کارهای گچ کاری ، شیشه های رنگی و آینه کاری تزئین شده بود. این کاخ در قرن 19 توسط فتحعلی شاه قاجار بازسازی شد تا توسط زله سلطان (فرزند فتحعلی شاه) به عنوان کاخ مسکونی مورد استفاده قرار گیرد.

hashtbeheshtisfahan

دیگه وقتشه بار سفر خود را ببندید، ما به شما پیشنهاد می کنیم که از خدمات تور هوایی اصفهان آژانس هواپیمایی راز آسمان پایتخت استفاده کنید تا با اطمینان خاطر از لحظه لحظه ی سفر خود لذت ببرید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ