02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

نکات ضروری سفر به دبی

09 شهریور ، 1400
راز آسمان پایتخت

10 نکته ضروری سفر به دبی

فرهنگ در دبی بسیار واضح و شفاف است. چطور لباس بپوشید؟ آیا به مستخدمین انعام بدهید؟ آیا اجازه خوردن الکل دارید؟ در اینجا به 10 توصیه سفر به دبی اشاره می کنیم تا با رعایت آنها اوقات خوشی را در دبی سپری کنید. حال وقت آن رسیده که با خواندن این مطلب و رعایت تمام نکات ضروری سفر به دبی به همراه تور لحظه آخری دبی به کشور امارات و شهر دبی سفر کنید. 

nokatzarorisafardobai

1. زمان سفر به دبی از ماه اکتبر تا آوریل است . در دبی تنها دو فصل وجود دارد .فصل گرم وفصل گرمتر. از ماه اکتبر تا آوریل به عنوان فصل زمستان شناخته می شود. که آسمان آبی و ساحلی با هوای مطبوع را دارد.این فصل در عین حال بارانی نیز هست ، اما بارش زیاد طول نمیکشد بنابراین اجازه ندهید که این مسئله تاریخ سفر شما را به تعویق بیاندازد.

nokatzarorisafardobai1

2. شش ماه جلوتر به پروازها توجه داشته باشید معمولا پروازهای بین المللی شش ماه جلوتر ارزانتر هستند. البته این به این معنی نیست که شما حتما بلیط خود را از شش ماه قبل تهیه کنید.اما اگر این کار را بکنید و قیت ها را مقایسه کنید متوجه تفاوت خواهید شد.

nokatzarorisafardobai2

3. هتل های خود را از ماهی که می خواهید به دبی سفر کنید از پیش زرو کنید. از آنجایی که دبی یکی از کشورهایی است که بیشترین توریست را برای تفریح دارد. با توجه به اینکه از اکتبر تا آوریل بهترین ماه سفر به دبی است برای اینکه مطمئن شوید هتل خوبی را مانند هتل IHG Hotel می توانید رزرو کنید بهتر است از دو یا سه ماه جلوتر اقدام کنید.

nokatzarorisafardobai3

4. در طول ماه رمضان احترام بگذارید.چنانچه تصمیم دارید در ماه مبارک رمضان به دبی سفر کنید به مسلمانان و آیین روزه داری آنان احترام بگذارید. در واقع شما نمی توانید از طلوع آفتاب تا غروب در ملا عام بخورید، بیاشامید و یا سیگار بکشید.

nokatzarorisafardobai4

5. لباس مناسب بپوشید.قبل از اینکه چمدان خود را ببندید دقت کنید که لباس مناسبی که ساده تر و دور از زرق و برق باشد را انتخاب کنید. لباس های زنانه زیاد کوتاه ، تنگ و یا تن نما نباشد و آقایان نیز نباید بدون پیراهن قدم بزنند.لباسی بپوشید که جلب توجه نکند و به عقاید مسلمانان احترام بگذارید.

safarbdubai5

6. قبل از عکس گرفتن در دبی اجازه بگیرید.هرگز بدون اجازه از یک فرد خارجی عکس نگیرید مگر اینکه بخواهید از منظره دبی عکس بگیرید. هیچ گاه از یک زن مسلمان بدون اجازه عکس نگیرید. از ساختمان های بلند دولتی دبی، فرودگاه ها ی دبی و پادگان های نظامی نیز عکس نگیرید.

nokatzarorisafardubai6

7. آیا انعام بدهیم ؟ انعام دادن در دبی زیاد رایج نیست. اکثر رستوران های دبی خودشان انعامی را به صورت حساب شما اضافه خواهند کرد. رانندگان تاکسی انعام نمی گیرند ولی باربرها و کارگرهای سوپرمارکت ها مبلغی را به عنوان انعام میگیرند.

safarbdubai7

8. به راننده تاکسی ها فقط آدرس ندهید. راننده تاکسی های زیادی با قیمت های مناسب در دبی مشغول به کار هستند.اما تصور نکنید که آنها تمام خیابان های دبی و رستوران های دبی را بلد هستند. آنها آنقدر که شما تصور می کنید به آدرس ها آشنا نیستند. راهنمای شهر دبی و یا مکانی را که می خواهید به آن بروید را به آنها بدهید.

safarbedobai8

9. حواستان باشد که کجا الکل مصرف کنید. مصرف الکل در دبی از نظر قانونی ایرادی ندارد اما مصرف آن در مکان های عمومی و مست بودن در حال رانندگی قدغن است.همچنین اگر می  خواهید الکل بخرید باید آن را از جایی تهیه کنید که معتبر باشد و دارای مجوز باشد. خرید الکل در بار یا رستوران مشکلی ندارد . فقط سعی کنید مست نکنید.

nokatmohemsafarbdubai

10. از PDA دوری کنید.در دبی ابراز رفتارهای احساسی در محافل عمومی بسیار توهین آمیز است  بسیاری از توریست ها به علت انجام اینگونه رفتارها بازداشت و زندانی شدند. بنابراین از دست دادن وبوسیدن طرف مقابل در مکان های عمومی خود داری کنید.

nokatzaroriesafardubai


اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ