02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

افسس ازمیر

14 مهر ، 1401
راز آسمان پایتخت

افسس در ازمیر یکی از هفت عجایب دنیای باستان

ترکیه در دوره یونان کلاسیک تأسیس شد و در قرن اول قبل از میلاد به یکی از پرمخاطب ترین شهرها در منطقه تبدیل شد. در هر کجا که در ترکیه بروید ، احتمالاً با حداقل یک یا دو مکان معروف تاریخی با هم روبرو خواهید شد. این کشور به معنای واقعی کلمه با ویرانه های باستانی بیدار است. معابد و بناهای تاریخی ،مخازن زیر زمینی استانبول یا شهرهای زیرزمینی کاپادوکیا یکی دیگر از جذابیت های مورد علاقه ، افسس در ازمیر است. در حقیقت ، اگر از ویرانه های افسس در ازمیر بازدید کنید ، می توانید بگویید که حداقل یکی از هفت عجایب جهان باستان را دیده اید.

ephesus1

تاریخچه مختصری از افسس در ازمیر

شهر یونان باستان افسس در منطقه ای واقع شده است که امروزه با نام ازمیر شناخته می شود. جالب اینجاست که از زمان نئولیتیک تاکنون مردمانی در این منطقه زندگی می کردند. کاوش های متعدد در این منطقه همچنین نشان داده است که این منطقه در طول دوره برنز کاملاً پر جمعیت بوده است. با این حال ، شهر واقعی افسس در ازمیر ، تنها در قرن 10 قبل از میلاد تأسیس شد. در مورد سال های بعد ، تا سال 650 قبل از میلاد مسیحیان که مورد حمله سیمریانس قرار گرفتند ، اطلاعات زیادی در مورد این شهر وجود ندارد. اگرچه سیمریایی ها بخش اعظم شهر از جمله معبد مشهور آرتمیس آن را فتح و نابود کردند ، اما به زودی از منطقه بیرون رانده شدند و شهر به دست طاغوت های مختلف افتاد. تقریباً 100 سال بعد ، افسس در ازمیر توسط پادشاه کروسوس و لیدیان اسیر شد. پیش از آنکه بار دیگر پارسیان به دست بگیرند ، رونق بازگشت و شهر بزرگ شد. بعداً ، در سال 263 قبل از میلاد ، این شهر بار دیگر پایتخت خود را تغییر داد و اکنون توسط مصر اداره می‌شود.

در سال 133 قبل از میلاد ، افسس سرانجام به دست امپرطوری روم پایان یافت. پس از درگیری های فراوان و خونریزی قابل توجهی در منطقه ، از جمله کشتار حداقل 80،000 رومی که در آسیای صغیر زندگی می کردند ، افسس سرانجام دوباره به موفقیت دست یافت. تا سال 100 ، افسس دومین و بزرگترین شهر امپراطوری روم پس از رم بود ، و اعتقاد بر این است که تقریباً نیم میلیون نفر جمعیت داشته اند.

ephesusizmirturkey

مشهورترین جاذبه های شهر ازمیر

امروزه افسس در ازمیر یک مغناطیس توریستی است که ده ها هزار بازدید کننده را به خود جذب می کند و به دیدن منطقه خرابه های معابد شهری که گاه پر زرق و برق هستند ، می روند. بخش هایی از جاده های اصلی ، و البته خرابه های تئاتر بزرگ شهر که ممکن است روزی 25000 نفر را در خود جای دهد. در حالی که تئاتر عظیم رومی در ابتدا فقط برای هنرهای زیبا مانند نمایش های صحنه ای مورد استفاده قرار می گرفت ، بعداً به مکانی محبوب برای دعواهای گلادیاتور تبدیل شد ، جایی که پهلوانان برای مرگ در صحنه می جنگید. اولین شواهد غیرقابل انکار این امر اخیراً در سال 2007 کشف شد که یک قبرستان گلادیاتور بود.

ezmirefesos

افسس تحت حاکمیت بیزانس

در سال 263 بعد از میلاد ، همه توسط گاتها نابود شده اند ، افسس از بین رفت و تنها در صورت تصرف امپراطوری بیزانس ، این بار دوباره شکوفا شد. متأسفانه سرانجام این شهر در سال 614 میلادی دوباره ویران شد ، اما این بار به دلیل زلزله رخ داد.

سقوط نهایی یک شهر با شکوه

زمین لرزه ای که در سال 614 رخ داد تنها بخش هایی از شهر را ویران کرد. با این وجود ، بندرگاه شهر که مرتباً پر از لجن میشد، به مرحله ای رسیده که دسترسی به دریای اژه کاملاً قطع شد. این امر به معنای مؤثر این بود که افراد بی شماری دیگر نمی توانند درآمد خود را بدست آورند ، و در نتیجه ، آنها منطقه را ترک کردند و تصمیم به ادامه زندگی در داخل کشور گرفتند. درگیری های بعدی سرعت نزول را تسریع کرد ، و تا سال 1090 میلادی ، افسس در ازمیر چیزی جز یک دهکده کوچک نبود که محاصره شده بود.

efesosezmirturkiye

اگر دوست دارید تعداد زیادی از اینگونه مکان های تاریخی را از نزدیک ببینید لوازم سفر را محیا کنید و با تور ازمیر با پرواز ترک به این شهر زیبا بیایید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ