02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

غذاهای محلی استانبول

30 آبان ، 1400
راز آسمان پایتخت

غذاهای محلی استانبول چیست ؟

کشور ترکیه امروزه به یکی از مقصد های اصلی بسیاری از ایرانیان برای سفر های تفریحی، نوروزی و ... تبدیل شده است. ما در این مقاله به شما لیستی از خوشمزه ترین غذاهای محلی استانبول را معرفی میکنیم تا شما بتوانید در دوران سپری کردن تور لحظه آخری استانبول خود، آن ها را میل کنید و تجربه یک طعم جدید و بی نظیر را به ثبت برسانید.

معرفی خوشمزه ترین غذا های بومی استانبول

1- دونر کباب

خیلی ها از استانبول و ترکیه به عنوان مهد غذا ها گوشتی و خوشمزه یابد می کنند. دونر کباب یکی از غذا های گوشتی ترکیه است که بی شک جز معروف ترین و خوشمزه ترین غذا های بومی استانبول نیز می باشد. امروزه این غذا درون اغلب رستوران های  داخلی ایران نیز با نام کبابت ترکی ارائه می شود. برای تهیه دونر کباب، لایه های نازک گوشت یا مرغ را روی یک سیخ چرخان قرار داده و سپس ان را درون محفظه های مخصوص دونر در نزدیکی آتش قرار میدهند. این غذا در کنار مخلفات دیگری مثل پیاز، گوجه، فلفل، قارچ و ... سرو می شود.

donerkebab

2- اسکندر کباب

اسکندر کباب یکی دیگر از خوشمزه ترین غذا های بومی استانبول می باشد. این غذا با کمک گوشت بره تهیه می شود. شما میتوانید اسکندر کباب را در اکثر رستوران های استانبول پیدا کنید. برای تهیه این کباب لذیذ، گجوشت بره را درون سس گوجه با ادویه های مخصوص پخته و سپس ان را به همراه برنج یا نان خدمت شما ارائه می کنند.

iskenderkebab

3- بالیک اکمک

همانطور که میدانید بسیاری از شهر های بزرگ ترکیه مثل استانبول در نزدیکی دریا قرار دارند. به همین دلیل غذا های دریایی بسیاری نیز درون لیست غذاهای محلی این شهر ها وجود دارد. بالیک اکمک یکی از غذا های دریای و جز خوشمزه ترین غذا های بومی ترکیه می باشد. بالیک اکمک یک ساندویچ ماهی بسیار خوشمزه است که با کمک ماهی سرخ کرده، پیازه خرد شده، کاهو، سبزیجات و ... تهیه می شود. بالیک اکمک نه تنها توسط رستوران های استانبول بلکه در اکثر غذا فروشی های خیابانی استانبول نیز سرو میشود.

balikekmek

4- کارنی یاریک

به افرادی که عاشق دلمه بادمجان های ایران هستند پیشنهاد میکنیم در صورت سفر به ترکیه، حتما کارنی یاریک را امتحان کنند. برای تهیه بارنی یاریک، گوشت چرخ شده و مزه دار شده را همراه با سس و ادویه مخصوص بر روی بادمجان سرخ شده میریزند و به ان اندکی جعفری و سبزیجات معطر اضافه میکنند. شما میتوانید این غذا را تنها یا با برنج میل کنید. بارنی یاریک یکی از غذا های بومی استانبول است که اغلب برای بازی ها و کاسب های این شهر تهیه می شود.

karniyarik

خوشمزه ترین غذا های بومی استانبول

5- کوزو تندیر

کوزو تندیر یک غذا گوشتی فوق العاده لذیذ است که جز خوشمزه ترین غذا های بومی استانبول و ترکیه نیز محسوب میشود. برای تهیه کوزو تندیر، بره را به صورت درسته درون تنور میگذارند و اجازه میدهند به خوبی پخته شود. سپس گوشت بره را با پیلاو، ماست، سیب زمینی و ... خدمت شما ارائه میدهند. پیلاو به تنهایی یک ترکیب بسیار خوشمزه و هیجان انگیز می باشد که از ترکیب برنج، جگر، کشمش و آجیل تشکیل شده است.

kuzutendir

6- بورک

بورک یکی از محبوب ترین و پر طرفدار ترین غذا های بومی استانبول است که اغلب به عنوان میان وعده مصرف می شود. این غذا دارای گونه های مختلفی می باشد و از تنوع قابل توجهی برخوردار است.  برای تهیه بورک، خمیر یوفکا را با موادی مثل گوشت چرخ کرده، سبزیجات، پنیر، ادویه و .. پر میکنند. این غذا در اکثر رستوران ها، کافی شاپ ها حتی غذا فروشی های خیابانی نیز پیدا می شود. این غذا برای اولین بار در دوران امپراطوری عثمانی تهیه شده است و تا امروز در لیست خوشمزه ترین غذا های بومی استانبول قرار دارد.

borek

7- نخود پلو

نخود پلو یکی دیگر پرطرفدار ترین و خوشمزه ترین غذا های استانبول و ترکیه می باشد. نخود پلو یک دستورالعمل پخت خیلی ساده دارید اما با این حال بسیار خوشمزه است. برای تهیه این غذا ابتدا برنج و نخود پخته شده را به صورت لایه لایه به تکه های گوشت یا مرغ اضافه میکنند و در انتها از یک سری ادویه مخصوص نیز به ان اضافه میکنند. نخود پلو به علت محبوبیت بسیار زیاد در بین توریستان و افراد محلی، توسط دستفروش های خیابانی نیز سرو می شود.

chickpeapilaf

8- کوکورچ

کوکورچ در صد سال گذشته به لیست غذا های بومی کشور ترکیه اضافه شده است و قبل از ان توسط عشایر ساکن در مناطق مختلف آسیایی مرکزی تهیه می شد. این غذا با کمک روده گوسفند، فلفل، جعفری، پیاز، پونه، نمک، گوجه فرنگی و ... تهیه می شود. کوکورچ یک نوع غذای ساندویچی است که با نان میل می شود.

kokorec

9- مانتی

مانتی یکی از خوشمزه ترین غذا های بومی استانبول است که ظاهر ان با سایر غذا های محلی این شهر کمی متفاوت است. برای تهیه مانتی، مکعب های بسیار کوچک خمیر را به گوشت چرخ کرده و ادویه پر کرده و ان را آب پز می کنند. سپس به این مواد مقدار سس مخصوص اضافه میکنند. سس مخصوص مانتی تشکیل شده از فلفل پاپریکا، سیر، روغن، نعنا و ... می باشد.

manti

10- ایزگارا بالیک

ایزگارا بالیک یکی دیگر از غذا های دریایی و بومی کشور ترکیه و شهر استانبول می باشد. برای تهیه ایزگارا بالیک، ماهی فصل را به ادویه های مخصوص هر ماهی آغشته کرده و ان را درون تنور قرار میدهند تا کامل پخته شود.  به شما توصیه میکنیم هنگام سفر با تور استانبول نوروز، حتما این غذا را میل کنید زیرا ماهی های موجود در  این فصل طعم بسیار خوبی دارند.

izgarabalik

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ