02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

مجسمه بزرگ بودا

15 شهریور ، 1401
راز آسمان پایتخت

مجسمه بزرگ بودا تایلند

در جنوب کشور تایلند شهر زیبا و افسانه ای پوکت واقع شده که شما اگه یه ماه هم تو این جزیره بمونین جاذبه های طبیعی و گردشگری آن تمامی ندارد، به همین دلیله که بهشت تایلند لقب گرفته. تو این شهر زیبا همه چی هست از جاذبه های تاریخی و طبیعی بگیر تا تفریحات و امکانات سواحل این شهر که همه و همه باعث شدن تا هم جذب مسافر و گردشگر بالا بره و هم اینکه گردشگر لحظات خوب و فراموش نشدنی تو این شهر ثبت کنه. اما در این یکی از جاذبه هایی که تو این شهر سر و صدای زیادی به پا کرده مجسمه بزرگ بودا هستش که روی یه صخره قرار گرفته و زیبایی و ابهت زیادی برای این شهر به همراه داشته است.

sefid1

درباره مجسمه  بزرگ بودا

کل کشور تایلند و از جزیره تشکیل داده اما بزرگترین و بهترین و معروفترین جزیرش پوکته در دنیای امروز امکانات گردشگری توی هر جایی می تونه موجب باشه تا گردشگرای زیادی سمت این مناطق برن حالا اینجا معابد تاریخی تایلند تو کل دنیا سر و صدا پیدا کرده که یکی از اونا مجسمه بزرگ بودا هستش. این مجسمه زیبا در معبد بزرگ بودا واقع شده که هنر دست هنرمندان تایلندیه که پروژه ی ساختش چند سالی زمان برد. این مجسمه ی زیبا از سال 2006 شروع به ساخت شد ارتفاعش 45 متر و وزنی حدود 123 تن داره که جزء بزرگترین مجسمه های بودا تو تایلنده. عظمت این مجسمه و قرار گزاری ان بر روی سکوی 25 متری بر فراز تپه های نکرد زیبایی شهر پوکت رو دو چندان کرده است.

sefid2

مشخصات ظاهری مجسمه بزرگ بودا

همانطور که گفته شد مجسمه بزرگ بودا با وزن 123 تن و قد 45 متر یکی از خارق العاده ترین مجسمه هایی است که به دست بشر ساخته شده است. واسه ساخت این مجسمه از ورقه های طلا و مرمر سفید استفاده می شه که در کشور تایلند جز، پرهزینه ترین پروژه ها بوده. شما واسه اینکه بتونید تا کنار پای مجسمه برین بایستی از پله ها استفاده کنین. در کنار این معبد و مجسمه آهنگ های محلی شنیده میشه وقتی که به عرشه بازدید معبد بودا میرسین با عظمت این مجسمه آشنا می شید.

دین بیشتر از 95 درصد مردم تایلند بوداییه و بیشتر گردشگران بازدید از مجسمه بزرگ بودا رو تو لیست گردششون قرار میدن. مردم تایلند واسه این مجسمه ارزش زیادی قائل میشن. حالا اگه یه گردشگر یا یه تایلندی بخواد عبادت کنه بایستی به زیر سکوی مجسمه بزرگ بودا برن و زیارت خودشون را انجام بدن. واسه اینکه مجسمه جلوه ی منحصر به فردی پیدا کنه کنار اون از مجسمه کوچکتری از جنس  برنز و یا روکش طلا در کنار بودای بزرگ مجسمه کوچکتری از برنز با روکشی از طلا به چشم می‌خورد که زیبایی خاصی به مجموعه بخشیده است. وقتی که با تور بخوایین به تایلند برین یکی از قسمت های سفرتون بازدید از مجسمه ی بوداس این فرصت بازدیدو با هیچی عوض نکنین چون یه شگفتی خارق العادس. شما می تونین ساعت ها بشینین و مناظر زیبای پوکت رو از بالای تپه ها نگاه کنین و یه روز شگفت انگیز رو در خاطرتون ثبت کنین.

sefid3

دلایل بازدید از مجسمه بزرگ بودا

تصور کنین شما با تور پوکت وارد کشور تایلند میشین، در واقع اگه از مجسمه بزرگ بودا بازدید نکنین به این معنیه که عملا شما هیچ لذتی از سفر تایلند نبرده اید. هر ساله میلیون ها گردشگر میان و از این مجسمه بازدید می کنن. اگه میرین تایلند و نمیخوایین مجسمه بودا رو رو ببینین سفرتون ناقصه.

مجسمه ی غول پیکر بودا نمادی از شهر پوکت تو کشور تایلنده که در کنار طبیعت بکر و جاذبه های گردشگری تو این شهر زیبا باعث شده که گردشگر بتونه سفر با کیفیت و خوبی رو داشته باشه.  طبیعت بکر این منطقه و قرار گرفتن مجسمه بودا بر فراز تپه ی  NAKKERD HILLS باعث مشهور شدن این منطقه در بین گردشگران شده و از فاصله بسیار دور ابهت مجسمه پیداس.

sefid4

تاریخچه ی ساخت مجسمه بودا

اهمیت مجسمه ی بودا بیشتر به دلیل اینه که حدود 95 درصد مردم این کشور دینشان بوداییه و واسه این مجسمه ارزش و احترام ویژه ای قائل هستن. ایده ساخت این مجسمه قدیمیه اما هنرمندان تایلندی تونستن بعد سال 2009 پروژه ی ساختش رو شروع کردند و هزینه های زیادی رو صرف  ساختش کردن. بعد ساخت این مجسمه و ابهت زیادی که داشت علاقه مردمان به بودا بیشتر و بیشتر شد و حتی افراد زیادی به واسطه ی همین  مجسمه بودائی شدن.

sehid5

امکانات مجسمه بزرگ بودا

اگه به بالا تپه نکرد رفتین و از مجسمه ی بزرگ بودا بازدید کردین وقت اون رسیده که در رستوران بالای تپه شام یا نهار خودتون رو صرف کنید و از ویوی زیبا و خارق العاده لذت ببرید. تو این رستوران بیشتر غالی تایلندی سرو می شود و بعد غذا می تونین از سنگ فرش های اطراف معبد واسه پیاده روی استفاده کنید. در کنار مجسمه بزرگ بودا فروشگاهای کوچیکی دایر شده که انواع خوراکی، سوغاتی و نوشیدنی رو داره پس اگه عباداتتون تموم شده بهتره که اوقات فراغتتون رو برای لذت برن از مناظر و مناطق دیدنی اختصاص بدین.

هزینه ورود به مجسمه بزرگ بودا

شما واسه بازدید از مجسمه بزرگ بودا هزینه ای پرداخت نمی کنین اما اگه دلتون بخواد می تونید واسه تعمیر و نگهداری مجسمه هزینه ای به صندوق کمک کنین. حالا واسه بازدید همه روزه 6 صبح تا 7 عصر میتونید مراجعه کنین. بیشتر افراد تایم غروب رو واسه بازدید انتخاب می کنن.

sefid6

رستورانای اطراف مجسمه بزرگ بودا

اطراف مجسمه بزرگ بودا رستوران لوکس زیادی وجود دارن که میتونید در وعده های مختلف از میهمانان خارجی و داخلی استقبال کنن. چند تا از این رستورانها شامل موارد زیر هستن:

  1. رستوران سوان راکا
  2. رستوران قرمز و آبی
  3. رستوران کوی
  4.  رستوران نامبر وان
  5.  رستوران سومسوک
  6.  کافه رستوران بوست
  7. رستوران کالیکا
   
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ