02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

روستای باغو کیش

06 شهریور ، 1401
راز آسمان پایتخت

روستای باغو کیش

روستای باغو کیش در استان هرمزگان و جزیره کیش واقع شده است. حتما از زیبایی و جذابیت کشتی یونانی واقع در جزیره کیش شنیده اید. روستای باغو در نزدیکی کشتی یونانی قرار دارد و خیلی از افرادی که برای گردش و بازدید با تور کیش به کشتی یونانی می روند، به این روستا هم سر می زنند. روستای باغو کیش، از قدیمی ترین روستاهای کیش است. تعداد جمعیت اهالی روستا بسیار کم است، بنابراین در این روستای آرام و بی سروصدا و دنج، می توانید چند روزی اقامت کنید و از آرامش آنجا لذت ببرید.

دلیل نامگذاری روستای باغو کیش

آنطور که به نظر می رسد، در گذشته زمانی که کیش تحت تصرف پرتغالی ها بود، پیرزنی به نام باغو در این روستا زندگی می کرد. وی صد سال سن داشت و در داستان ها از او به اسم "افسانه ننه باغو" یاد شده است که به مردم پیام آزادی و امیدواری می داد. 

baghokish2

مناطق دیدنی و گردشگری روستای باغو کیش

روستای باغو کیش، مناطق دیدنی و گردشگری بسیار دارد. از این مناطق گردشگری می توان به مسجد تاریخی و درختان لور اشاره کرد. علاوه بر این، در سال های اخیر و در طی  مسیر زیباسازی جزیره کیش، پارکی به نام پارک دلیران با وسعت 60 هکتار نیز در این روستا ساخته شده است. ساخت این پارک باعث جذب گردشگران و توریست های بیشتری به این روستا شده است. در این روستا آبشخورهایی مخصوص آهوها وجود دارد. آهو های برای خوردن آب به این منطقه می آیند و همین امر نیز سبب جلب توجه مسافران و گردشگران زیادی می شود.

baghokish3

مسجد تاریخی روستای باغو کیش : در روستای باغو کیش مسجد قدیمی وجود دارد که نام آن مسجد النبی (ص) می باشد. این مسجد در سال 981 هجری قمری ساخته شد. این مسجد کوچک است، اما بسیار زیباست و در قسمت ورودی روستا واقع شده است. در کنار این مسجد، چاه آب قدیمی نیز واقع شده است.

درختان لور روستای باغو کیش :در روستای باغو کیش، درختان بومی بسیاری وجود دارد که یکی از معروف ترین آنها، درختان لور می باشد. این درختان کهنسال، از کمیاب ترین و زیباترین گونه های درختی در ایران و جهان می باشند که از خانواده درختان انجیر می باشند. میوه درختان لور کوچک و قرمز رنگ است و برگ های بیضی شکلی دارند. در بسیاری از مناطق جنوبی ایران درختان کهنسال و زیبا و کمیاب، مانند درختان لور وجود دارند

baghokish5

هنگام بازدید و یا اقامت در روستای باغو کیش، می توانید به کشتی یونانی کیش، کلبه هور کیش و پارس سافاری نیز سر بزنید و از امکانات تفریحی و رفاهی استفاده کرده و گردش کنید.

جمعیت روستای باغو 

روستای باغو کیش، ساکنان زیادی ندارد. تعداد اندکی از خانواده ها در این روستا زندگی می کنند که به دامداری می پردازند. البته خاک این روستا نیز بسیار مساعد و حاصلخیز می باشد و  برای کشاورزی مناسب است. به همین دلیل، اهالی این روستا به کار کشاورزی نیز مشغول هستند و حتی عسل هم تولید می کنند و با فروش محصولات خود به مردم جزیره کیش، امورات خود را می گذرانند.
در روستای باغو کیش، بعضی اوقات چادرهایی برپا می شود. اهالی این روستا در این چادرها نان و غذاهای سنتی می پزند و مراسم و جشن های روستای خود را برگزار می کنند. گردشگران و توریست ها و مسافرانی که به این روستا سفر می کنند، با بازدید از این چادرها، با فرهنگ و غذاها و آداب و رسوم مردم این روستا آشنا می شوند.

baghokish4
می توانید از این چادرها انواع نوشیدنی ها و دمنوش ها را سفارش دهید. و یا می توانید غذاهای سنتی لذیذ و متفاوتی را امتحان کنید و همزمان از گوش دادن به موسیقی زنده نیز لذت ببرید. غذاهایی مانند ماهی کباب، دمنوش و قوزی، هشو، مچبوس گوشت، چای کرک، نان و شیرینی سنتی، لگیمات، نان رگاگ، عین جمل و .... در این چادرها قابل سفارش دادن هستند. علاوه بر اهالی بومی، افراد غیربومی نیز در این روستا ساکن هستند که به آنها "گودر" می گویند. گودرها با رنگ پوست تیره و لهجه مخصوص و متفاوتی که دارند، از افراد بومی به راحتی تشخیص داده می شوند.

اقامت در روستای باغو کیش

در روستای باغو کیش، سوئیت ها و اقامتگاه های بسیاری برای اقامت مسافران و گردشگران که برای بازدید جاهای دیدنی کیش به آنجا سفر کرده اند، وجود دارد. با اجاره این اقامتگاه ها و خانه های روستایی و سوئیت ها، می توانید اوقات خوشی را در کنار خانواده و عزیزانتان سپری کنید.

زمان مناسب بازدید روستای باغو کیش

با توجه به آب و هوای بسیار گرم و شرجی استان هرمزگان و جزیره کیش، از اردیبهشت ماه تا آخر فصل تابستان باید انتظار هوای بسیار گرمی را داشته باشید. مناسب ترین و بهترین زمان برای بازدید روستای باغو کیش و گردش در این جزیره زیبا ، از فصل پاییز تا اواخر فروردین ماه می باشد. شما می توانید با تور لوکس کیش به این جزیره زیبا سفرکنید.

baghokish6

آدرس روستای باغو

برای رفتن به روستای باغو کیش، ابتدا باید به بندرعباس بروید و با کشتی وارد جزیره زیبای کیش شوید. سپس از طریق میدان غروب کیش و یا بزرگراه خلیج فارس پس از طی حدودا 15-20 دقیقه به روستای زیبای باغو خواهید رسید.

هتل های کیش که اطراف روستای باغو قرار دارند : هتل داریوش کیش ، هتل ترنج کیش ، هتل شایان، هتل مارینا پارک     

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ