02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

استادیوم های قطر ویژه جام جهانی

06 آذر ، 1401
راز آسمان پایتخت

 استادیوم های قطر ویژه جام جهانی 2022 

در هشت شهر، استادیوم های قطر در جام جهانی 2022 میزبان این رقابت ها خواهند بود. استادیوم های قطر تا دوحه پایتخت کشور قطر و فرودگاه دوحه، کمتر از یک ساعت فاصله دارند. جام جهانی فوتبال برای اولین بار است که در منطقه عربی برگزار میشود. مسابقات جام جهانی 2022 به قدری فشرده برگزار میشود که به هواداران این اجازه را میدهد در یک روز بیش از یک بازی را نظاره گر باشند.

شرایط هوا در استادیوم ها در قطر

برای اولین بار در مسابقات جام جهانی 2022، استادیوم های قطر مجهز به فناوری خنک کننده با انرژی خورشیدی می‌شوند. قطر کشوری گرمسیر است و دمای هوا راحت به 40 درجه سانتیگراد میرسد. با توجه به گرمای هوا با استفاده از خنک کننده‌ها، هوای داخل استادیوم ها در دمای 27 درجه سانتیگراد حفظ می‌شود. تمامی استادیوم ها در قطر سازگار با محیط زیست هستند و دمای آنها قابل کنترل خواهد بود

کدام استادیوم ها در قطر میزبان بازی های جام جهانی 2022 خواهند بود؟

استادیوم های قطر در هشت شهر میزبان مسابقات جام جهانی در قطر خواهند بود.
1. استادیوم بین المللی خلیفه: اولین استادیوم قطر واقع در خیابان الواب شهر دوحه با ظرفیت 40 هزار نفر است. مسابقات گروهی، مرحله یک شانزدهم نهایی و بازی های رده بندی جام جهانی در این استادیوم برگزار میشود. استادیوم بین المللی خلیفه در سال 1976 ساخته شده و طراحی آن شامل قوس‌های جارو است و دارای جایگاه‌های نیمه سرپوشیده است.

khalifestadium

2. استادیوم البیت: این استادیوم در مقایسه با دیگر استادیوم های جام جهانی قطر 2022 از مرکز شهر دوحه دورتر است. استادیوم 60 هزار نفره که میزبان 5 مسابقه در مرحله گروهی، یک بازی از مرحله یک شانزدهم خواهد بود. همچنین میزبان یک بازی از مرحله یک چهارم نهایی نیز خواهد بود. در نهایت یکی از بازیهای نیمه نهایی نیز در این ورزشگاه اتفاق می افتد. بعد از جام جهانی قطر 2022 بخش بالایی این ورزشگاه جدا شده و صندلی ها به کشورهای دیگر اهدا میشود. 

استادیوم البیت با ساختار خیمه ای غول پیکر و منحصر به فرد خود، با نام بیت الشعار نیز شناخته میشود. این ورزشگاه در شهر خور قطر واقع شده و تا مرکز شهر دوحه 43 کیلومتر فاصله دارد. استادیوم البیت نمایانگر گذشته و حال قطر است و نمونه‌ای از توسعه و پایداری محیط زیست به شمار میرود. از دیگر امکانات این استادیوم، میتوان به مرکز خرید و بیمارستان نیز اشاره کرد.

albaytstadium

3. استادیوم احمد بن علی یا الریان: استادیوم الریان، با ظرفیت 40 هزار نفر، میزبان 5 بازی از مسابقات گروهی و یک بازی از مرحله یک شانزدهم است. این استادیوم در شهر الریان قطر و درست خارج از شهر دوحه در فاصله 22 کیلومتری، واقع شده است. شهر الریان سنتی ترین و تاریخی ترین شهر قطر محسوب میشود و در نزدیکی صحرا قرار دارد. از مرکز دوحه با استفاده از یک خط مترو، میتوان به راحتی به این استادیوم دسترسی داشت.

ahmadbinstadium

4.استادیوم الجنوب: در شهر الوکره قطر واقع شده است که از جاذبه های گردشگری قطر محسوب میشود. ورزشگاه الجنوب شامل مجموعه های دوچرخه سواری، اسب سواری، فروشگاه، رستوران و باشگاه‌های ورزشی است. استادیوم این ورزشگاه دارای ظرفیت ناخالص 40 هزار نفر است که میزبان 5 بازی گروهی و یک بازی از مرحله یک شانزدهم خواهد بود. این استادیوم در فاصله 18 کیلومتری شهر دوحه قرار دارد.

استادیوم الجنوب توسط رها حدید و به سبک منحنی طراحی شده است. ایده طراحی این استادیوم از بدنه قایق های صید صدف و مروارید الهام گرفته شد. سنت گرایی و توجه به رسومات مردم در ظاهر این استادیوم دیده میشود. با استفاده از مترو از دوحه میتوان به راحتی به این ورزشگاه رسید.

aljanoubstadium

5.ورزشگاه بنیاد قطر یا استادیوم شهر آموزش: این استادیوم در محوطه دانشگاه برتر قطر قرار دارد و با ظرفیت 40 هزار نفر تماشاگر در فاصله 12 کیلومتری دوحه قرار گرفته است. استادیوم شهر آموزش میزبان 5 بازی مسابقات گروهی، یک بازی مرحله یک شانزدهم و یک بازی یک چهارم نهایی خواهد بود. طراحی این استادیوم به شکل الماس بوده و در شب و روز میدرخشد. استادیوم شهر آموزش نماد نوآوری و پایداری و پیشرفت است.

stadiumeducationcity

6.استادیوم لوسیل: استادیومی که برای تمام مسابقات جام جهانی قطر 2022 تا بازی نهایی طراحی شده است. این استادیوم با ظرفیت 80 هزار نفر، در شهر جدید لوسیل واقع شده است. طراحی این استادیوم توسط یک معماری انگلیسی، با الهام از یکی از صنایع دستی قطر صورت گرفته است.

lusailstadium

7.استادیوم راس ابو عبود یا استادیوم 974 : با 40 هزار نفر ظرفیت که میزبان 5 بازی از مسابقات گروهی و یک بازی از مرحله یک شانزدهم خواهد بود. این استادیوم در ساحل خلیج فارس قرار دارد و به شهر دوحه مشرف است. نمادی از پایداری است و در ساخت آن از کانتینرهای باری استفاده شده است.

8.استادیوم الثمامه: استادیومی با 40 هزار ظرفیت در شهر دوحه است که میزبان 5 بازی گروهی، یک بازی یک شانزدهم و یک بازی یک چهارم نهایی خواهد بود. الثمامه فاصله کوتاهی با فرودگاه بین المللی حمد قطر دارد و طراحی آن از عرق چین (پوشش مردان عرب) الهام گرفته است.

althumamastadium

بازی های ایران در جام جهانی در کدام یک از استادیوم های قطر برگزار میشود؟

در قرعه کشی جام جهانی قطر 2022 ایران در گروه B قرار گرفت. بازی اول ایران – انگلیس، در ورزشگاه بین المللی خلیفه در ساعت 14:30، سی‌ام آبان ماه برگزار میشود. بازی دوم ایران – برنده پلی آف اروپا (رقابت اوکراین – برنده (ولز – اسکاتلند)) در ورزشگاه الریان در ساعت 13:30، چهارم آذرماه برگزار خواهد شد. بازی سوم ایران – آمریکا در استادیوم الثمامه ساعت 22:30 هشتم آذر ماه برگزار می‌شود. جهت رزرو تور قطر و اطلاع از قیمت تور جام جهانی قطر 2022 با کارشناسان راز آسمان پایتخت در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ