02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

پارک مینیاتورک استانبول

01 مرداد ، 1401
راز آسمان پایتخت

پارک مینیاتورک استانبول کجاست؟

پارک مینیاتورک استانبول یکی از جاذبه های گردشگری استانبول می‌باشد که در آن تمام دیدنی‌ها و مکان‌های نمادین کشور ترکیه به نمایش گذاشته شده ‌است. در مینیاتورک می‌توان تمام جزئیات آثار تاریخی و هنری ترکیه را در زمان کمتری مشاهده کرد. صدها اثر مینیاتوری در این پارک ساخته شده و به نوعی ویترین ترکیه محسوب می‌شود. این پارک در انتهای سواحل شاخ طلایی و در محله بی‌اغلو قرار دارد. گردشگران تور استانبول علاوه بر وسایل حمل و نقل زمینی، از طریق کشتی‌های مسافربری نیز می‌توانند به پارک مینیاتورک بروند. در پارک مینیاتورک می‌توان اماکن تاریخی، مساجد، کاخ‌ها، پل‌ها و مجموعه‌های طبیعی منحصر فرد ترکیه را در اندازه‌های کوچک تماشا کرد. همچنین در آن مدل‌هایی از ساختمان‌های مدرن مانند فرودگاه آتاتورک و استادیوم‌های معروف ترکیه نیز وجود دارد. 

miniator1

کشور ترکیه یک مقصد گردشگری محبوب است. با این حال گردشگران تور لحظه آخری استانبول با یک سفر چند روزه نمی‌توانند از همه مکان‌های تاریخی و تفریحی آن بازدید کنند. پارک مینیاتورک به افراد کمک می‌کند تا مناظر طبیعی شگفت‌انگیز در سراسر ترکیه را ببینند و با آثار تاریخی چند هزار ساله این کشور آشنا شوند. مینیاتورک یک موزه منحصر به فرد است که برخی آثار تاریخی این کشور را که بخاطر وقایع طبیعی یا جنگ از بین رفته‌اند به نمایش می‌گذارد. برای مثال معبد آرتمیس یکی از هشت عجایب جهان می‌باشد که در حال حاضر تنها ویرانه‌هایی از آن باقی مانده است. اما مدل کوچک این معبد در پارک مینیاتورک به نمایش گذاشته شده است. همچنین در این پارک نسخه بازسازی شده مقبره‌ هالیکارناسوس( یکی از امپراتوران ترکیه) که بر اثر زلزله از بین‌ رفته، ساخته شده است.

miniator2

آثار تاریخی مینیاتوری 

یکی از معروف‌ترین مدل‌های کوچک پارک مینیاتورک استانبول ، میدان سلطان احمد است. این میدان به عنوان مرکز تاریخی شهر استانبول شناخته می‌شود و در زمان‌های گذشته به عنوان مکانی برای مسابقات اسب‌سواری و جلسات مهم سیاسی مورد استفاده قرار می‌گرفته است. مدل مینیاتوری دیگری که می‌توان از آن نام برد مسجد ایاصوفیه می‌باشد، این عبادتگاه قبلا توسط مسیحیان در حدود 15 قرن پیش ساخته شده و بعد از فروپاشی امپراتوری بیزانس به مسجد مسلمانان تبدیل شده است. طراحی مدل مینیاتوری این مسجد بسیار زیباست و به طور کامل آن را به تصویر می‌کشد. آب انبار باسیلیکا مرموزترین بنای تاریخی و شاید پر رمز و رازترین مدل مینیاتوری این پارک باشد. زمانی این آب انبار به عنوان منبع تامین آب قسطنطنیه(استانبول امروزی) مورد استفاده قرار می‌گرفته است. مدل کوچک آب انبار در پارک مینیاتورک کاملا مشابه با نمونه واقعی آن ساخته شده و حتی سر مدوسا در ستون‌های این آب انبار را به شکل بی‌نظیری به نمایش گذاشته است. 

miniator3

مدل مینیاتوری مسجد سلیمانیه نیز در این پارک وجود دارد. این مسجد یک معبد بزرگ اسلامی در استانبول می‌باشد که مقبره سلیمان اول و معبد معشوقه‌اش به نام روکسلانا را در خود جای داده است. در همان نزدیکی مدل مسجد سلیمانیه، مدل مینیاتوری کاخ توپکاپی ساخته شده است. امروزه این کاخ یک مجموعه تاریخی بزرگ می‌باشد که به شکل موزه درآمده است. از دیگر کاخ‌های مینیاتوری ساخته شده در پارک مینیاتورک استانبول می‌توان به کاخ بیلربی و کاخ دلما باغچه استانبول اشاره کرد. در واقعیت این بناهای تاریخی در ساحل آبراهه بسفر قرار گرفته‌اند و از مکان‌های جذاب و تاریخی هستند. یکی از جاذبه‌های شهر ازمیر در ترکیه برج ساعت می‌باشد که مدل آن در این پارک به شکل زیبایی ساخته شده است. همچنین کتابخانه باستانی سلسوس و مسجد عیسی بیگ از بناهای تاریخی شهر ازمیر هستند که در این پارک دیده می‌شوند.

miniator4
مناظر طبیعی مینیاتوری 

پارک مینیاتورک استانبول اولین پارک مینیاتوری در دنیا است و مناظر طبیعی ترکیه را به شکل منحصر به فردی در اندازه‌های کوچک نشان می‌دهد. چشمه‌های آب گرم منطقه پاموکاله که در جنوب غربی کشور ترکیه قرار دارد، در این پارک به نمایش گذاشته شده است. گردشگران در مدل‌های مینیاتوری پارک، می‌توانند طبیعت بسیار خیره‌کننده‌ منطقه پاموکاله را تماشا کنند. همچنین کاپادوکیه منطقه‌ای کوهستانی در این کشور است که به دلیل داشتن صخره‌های عجیب و غریب و شهرهای زیرزمینی معروف می‌باشد. در مدل مینیاتوری کاپادوکیه، جزئیات این شهرهای زیرزمینی و کلیساهای متعدد آن به زیبایی طراحی شده‌اند. بازدیدکنندگان مینیاتورک می‌توانند به راحتی  بر روی پل‌های آبراهه بسفر در این پارک پیاده‌روی کنند. در واقعیت نمی‌توان روی پل‌های بسفر راه رفت، ولی پل‌های مینیاتوری این پارک این امکان را برای گردشگران فراهم کرده‌اند. در پارک مینیاتورک از چمن‌های کوتاه و درختان کوچک مینیاتوری استفاده شده است که در نوع خود بسیار جالب هستند.

گشت و گذار در پارک مینیاتورک استانبول

گردشگرانی که برای اولین بار به این پارک می‌روند، جاذبه های گردشگری استانبول و سایر شهرهای ترکیه را خواهند دید. پیاده‌روی در این مکان و تماشای مدل‌های مینیاتوری بسیار لذت‌بخش است. در پارک مینیاتورک یک قطار کوچک با چند واگن مسافربری برای حمل ونقل واقعی نیز وجود دارد. اگر افراد از پیاده‌روی در پارک خسته شدند می‌توانند با استفاده از این قطارها در امتداد پارک حرکت کنند. امکانات تفریحی دیگری نیز در پارک فراهم شده است. برای مثال بازی در مینی لند و ماشین‌سواری در این پارک برای کودکان بسیار هیجان‌انگیز و به یاد ماندنی خواهد بود. هلیکوپتر شبیه ساز پرواز از جمله امکانات تفریحی  این پارک می‌باشدکه بازدید از آن بسیار هیجان‌انگیز است. موزه‌های پیروزی و کریستال استانبول در کنار این پارک قرار دارند که بازدید از آن‌ها برای علاقه‌مندان به اشیای تاریخی بسیار جالب و شگفت‌آور است. این پارک اپلیکیشن موبایل هم دارد و گردشگران برای اطلاع از نقشه راه‌ها و اسامی مدل‌های مینیاتوری می‌توانند آن را از گوگل پلی دانلود کنند.

miniator5

پارک مینیاتورک یکی از سنتی‌ترین مراکز خرید استانبول برای تهیه انواع صنایع دستی ترکیه است. علاوه بر این گردشگران می‌توانند در اطراف این پارک از هتل‌ها، رستوران‌ها و سایر مراکز خرید استانبول بازدید کنند. رستوران علی بابا ، رستوران سریر، هتل گرند پرا و مرکز خرید بی‌اغلو از مهم‌ترین رستوران‌ها و مراکز خرید در اطراف این پارک هستند.شما نیز میتونید با تور لوکس استانبول از پارک زیبای مینیاتورک دیدن کنید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ