02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

پارک آهوان کیش

03 مرداد ، 1401
راز آسمان پایتخت

پارک آهوان کیش کجاست؟

پارک آهوان کیش بیش از 2 هکتار وسعت دارد و یکی از باغ وحش‌های شگفت‌انگیز در جنوب کشور است. این پارک در سال 1380 تاسیس شده و از جالب‌ترین پارک‌های خاورمیانه می‌باشد. افرادی که عاشق محیط زیست منحصر به فرد هستند می‌توانند تعطیلات خود را در پارک آهوان بگذرانند و از تجربه‌ای فراموش نشدنی با برخی جانوران طبیعت جزیره کیش لذت ببرند. از جاذبه‌های این پارک وجود انواع گونه‌های جانوری خشکی‌زی مانند آهو، خرس، شیر، ببر و... در آن می‌باشد. آهوهای این پارک از جزیره خارک به کیش منتقل شده‌اند و در حال حاضر تحت مراقبت انسان‌ها زندگی می‌کنند. این آهوها فقط در جزیره کیش، خارک و جنوب پاکستان یافت می‌شوند. این پارک برای یک ماجراجویی خانوادگی شرایط مناسبی را فراهم کرده است. در این پارک گردشگران با دنیای طبیعی و آرامش‌بخش حیوانات آشنا می‌شوند و مراحل مختلف چرخه زندگی این جانوران، از بچه‌های حنایی رنگ تازه متولد شده تا آهوهای بالغ را مشاهده می‌کنند.

ahoankish

پوشش گیاهی خاص این بوستان نیز مورد توجه بسیاری از علاقه‌مندان قرار گرفته است. در محوطه سبز این پارک بیش از 200 درخت از انواع گونه‌های گیاهی بومی و غیر بومی این جزیره وجود دارد. در آب و هوای گرم کیش، وجود درختان و پوشش گیاهی وسیع در این پارک فضای مناسبی را برای گشت و گذار گردشگران ایجاد کرده است. در پارک آهوان وسایل تفریحی و بازی نیز برای کودکان فراهم شده است. کودکان علاوه بر تماشای طبیعت زیبا و جانوران مختلف می‌توانند با بازی در این پارک خاطرات لذت بخشی داشته باشند. قطار کوچک در کنار درب ورودی بوستان از امکانات دیگر پارک آهوان کیش می‌باشد و گردشگران برای بازدید از تمام بخش‌های این بوستان می‌توانند سوار آن شوند. همچنین پیاده‌روی در مسیرهای این پارک و مشاهده دیدنی‌های آن در آب و هوای تمیز جزیره کیش بسیار به یاد ماندنی خواهد بود. 
ahoankish2
قدم زدن در کنار آهوی ایرانی

بازدید از این پارک یک سفر کوتاه ماجراجویانه است. پارک آهوان کیش به خانواده‌ها و کودکان در تمام سنین فرصت منحصر به فردی را برای جستجوی و تماشای تعداد زیادی آهو و سایر گونه‌های جانوری می‌دهد.  34 سال پیش به منظور حفظ گونه جانوری آهوی خلیج فارس، چند راس آهو توسط سازمان محیط زیست از جزیره خارک خارج شده و به کیش منتقل شده‌اند. در آن زمان برای نگهداری این تعداد آهو، باغ وحشی وجود نداشته و به صورت گله‌ای در سراسر جزیره مشاهده می‌شدند. بعد از افتتاح پارک آهوان تمامی آهوهای جزیره در این بوستان نگهداری می‌شوند. این جانوران آزادانه در این بوستان حرکت می‌کنند و زیست بوم مناسب زندگی این جانوران در یک فضای چند هکتاری مشابه‌سازی شده است.

ahoankish3

آهوها دارای توانایی‌های متمایز بویایی، شنوایی و بینایی هستند و از رده جانوری علفخواران می‌باشند. این جانوران رفتار اجتماعی دارند و اکثرا به صورت چند تایی در کنار هم حرکت می‌کنند. آهوهای کوچک این پارک می‌توانند ساعت‌ها بدوند و بعد بی سر و صدا در کنار درختچه‌ها پنهان بمانند. مشاهده تعداد زیادی از این آهوهای کوچک در کنار هم، هر گردشگری را مجذوب این بوستان می‌کند. فراتر از تماشای آهوهای این پارک گردشگران می‌توانند در بین این حیوانات قدم بزنند و به این جانوران دوستداشتنی غذا بدهند. 
در واقع گردشگران با بازدید از پارک آهوان کیش گوشه‌ای از طبیعت را مشاهده خواهند کرد. در این بوستان علاوه بر آهو، 20 گونه جانوری دیگر هم در قفس‌هایی نگهداری می‌شوند که عبارتند از: انواع پرندگان، پرندگان استرالیایی، طاووس، ببر، شیر، میمون، روباه، شغال، گوزن، اسب، خرس و سنجاب. یکی از جاذبه‌های این پارک نگهداری از پرندگان استرالیایی است. چندین گونه مختلف از این پرندگان در قفس‌های این بوستان نگهداری می‌شوند که بسیار مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرند. عکاسی از مناظر فوق‌العاده و گونه‌های مختلف جانوران این پارک هیجان‌انگیز است.

ahoankish4

اغلب گردشگران تور لحظه آخری کیش را برای گذراندن تعطیلات آخر هفته انتخاب می‌کنند. تورهای لحظه آخری راهی عالی برای صرفه‌جویی در هزینه و مدیریت زمان است. مسافران تور لوکس کیش گزینه‌های جذاب زیادی برای انتخاب نوع سفر، هتل و استفاده از سرگرمی‌ها و تفریحات جزیره کیش دارند. سواحل جزیره کیش علاوه بر نمایش طبیعت زیبای جنوب و سواحل مرجانی آن، تاریخ چند هزار ساله ایران را به یاد می‌آورد. همانطور که گفته شد از جاهای دیدنی کیش پارک آهوان است علاوه بر این می‌توان از پارک دلفین‌ها و اکواریوم این جزیره نیز نام برد که فضایی مناسب برای تماشای انواع جانوران دریایی می‌باشند.
در حالی که تماشای دریای آبی خلیج فارس بسیار سرگرم‌کننده است. در سواحل شگفت‌انگیز آن نیز انواع تفریحات آبی و استراحتگاه‌های مجلل یافت می‌شود. گردشگران می‌توانند از غواصی، قایق‌سواری، شاتل و بنانا، جت اسکی و بسیاری تفریحات دریایی دیگر در مجموعه‌های ساحلی جزیره لذت ببرند. تمامی تجهیزات و امکانات پیشرفته برای تفریحات آبی در اسکله‌های این جزیره مانند اسکله تفریحی کیش یا مجموعه ورزشی و تفریحی مارینا وجود دارند. علاوه بر این اگر افراد به دنبال دیدن مکان‌های تاریخی و بهترین جاهای دیدنی کیش هستند می‌توانند از پایاب کیش، شهر حریره کیش و کلبه هور آن دیدن کنند.

ahoankish5

برای گذراندن تعطیلات، تور کیش از مشهد تنها گزینه مناسب است. تور کیش از مشهد می‌تواند یک مسافرت زمینی یا هوایی باشد. برای سفر زمینی از مشهد به کیش می‌توان از اتوبوس و یا قطار استفاده کرد. البته مسافران مسیر بندرعباس تا جزیره کیش را از طریق دریا خواهند رفت. افراد هنگام انتخاب این تورهای گردشگری می‌توانند هتل‌های مد نظر خود را انتخاب کنند. اکثر هتل‌های جزیره به راحتی قابل دسترسی هستند و البته آنهایی که در فاصله چند قدمی با دریا قرار دارند از محبوبیت بیشتری برخوردارند. 

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ