02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

مرکز خرید مرکاتو دبی

09 شهریور ، 1401
راز آسمان پایتخت

مرکز خرید مرکاتو دبی کجاست؟

در امتداد ساحل جمیرا دبی ساحل مرکاتو قرار دارد. آرامش و سکوت متفاوتی در ساحل مرکاتو احساس می‌شود و نام آن از مرکز خرید مرکاتو دبی گرفته شده است. این مرکز خرید به یک گوهر واقعی در ساحل جمیرا دبی تبدیل شده و تداعی‌کننده زندگی اروپایی است. افرادی که می‌خواهند با تور دبی اوقات فراغت خود را به گونه‌ای دیگر سپری نمایند می‌توانند از جاذبه های گردشگری دبی مانند مرکز خرید مرکاتو بازدید کنند. بازدیدکنندگان این مجتمع خرید مجذوب دکوراسیون و عناصر معماری خارق‌العاده‌ای خواهند شد. مجتمع مرکاتو به دلیل معماری منحصر به فرد و فضای دلپذیر مورد علاقه مردم دبی و گردشگران این شهر است. نام مرکاتو از کلمه ایتالیایی به معنای بازار گرفته شده است.

mercato1
مرکاتو مرکز خرید فراموش‌نشدنی است که به مشتریان خود فرصت خریدهای شگفت‌انگیزی را می‌دهد. در مرکاتو مال می‌توان از محصولات سنتی گرفته تا برندهای جهانی مانند مانگو، آرمانی، زارا، فلورمار و... را خریداری کرد. افرادی که به دنبال لباس‌های مد روز هستند و یا برعکس به قیمت‌های مقرون به صرفه اهمیت می‌دهند می‌توانند از این مجتمع خرید بازدید کنند. علاوه بر این رویدادهای مختلف موسیقی که در این ساختمان برگزار می‌شوند بسیار هیجان انگیز هستند. همچنین در زیر سقف شیشه‌ای این مرکز بین‌المللی، بازارهای ویژه‌ای هم برگزار می‌شود برای مثال در بازار هنر این مرکز خرید، صنایع دستی کشور امارات را به نمایش می‌گذارند.

طراحی مرکز خرید

ویژگی منحصر به فرد مرکز خرید مرکاتو دبی در طراحی آن نهفته است. اگرچه مرکز خرید مرکاتو برای ساکنان امارات طراحی شده با این حال افرادی که می‌خواهند فضای اروپا را احساس کنند جذب این ساختمان خواهند شد. این مرکز خرید به سبک ایتالیایی در قرون وسطی ساخته شده و شبیه یک قصر باشکوه است. سبک رنسانس در طراحی آن به شکلی است که برخی افراد این مرکز خرید را همانند شهری قرون وسطایی با خیابان‌های سنگفرش شده و ساختمان‌های رنگارنگ توصیف می‌کنند. نورپردازی دراماتیک و تقریبا تئاتری آن فضای بسیار روشنی را ایجاد کرده است. معماری داخلی آن به گونه‌ای می‌باشد که موقعیت سنتی بازارها در شهرهای مدیترانه‌ای را به تصویر می‌کشد. این مرکز خرید که به صورت سرپوشیده می‌باشد در سال 2002 افتتاح شده است. مساحت این مرکز خرید 6 هکتار می‌باشد و در حدود بیست سال پیش هزینه ساخت آن  120 میلیون درهم بوده است.

mercato2

مرکزخرید

فروشگاه‌های این مرکز خرید انواع لباس‌ها، عطر، کفش، جواهرات، گل‌های تزئینی و سایر کالاهای خانگی را عرضه می‌کنند. در این مجموعه خرید بیش از 140 فروشگاه از برندهای منطقه‌ای و جهانی، تعداد زیادی رستوران، کافه، داروخانه، بانک و... وجود دارد. علاوه بر این یک سوپرمارکت بزرگ، سینماهای مدرن و مرکز سرگرمی کودکان در آن قرار گرفته است. این مرکز خرید سالانه ده‌ها هزار گردشگر را از سراسر جهان جذب می‌کند و فرصتی بی‌نظیر را برای قدم زدن در بازار ایتالیایی فراهم کرده است. به عبارتی وقتی گردشگران وارد مرکز خرید مرکاتو دبی می‌شوند ناگهان از خیابان‌های شهر عربی دبی به سمت خیابان‌های ایتالیایی حرکت می‌کنند. در اینجا فروشگاه‌های برندهای مطرح اروپا فضای خیابان‌های ایتالیا را تداعی می‌کنند و مردم از هر ملیت و در هر سنی از خرید در مرکاتو خاطره‌های جالبی خواهند داشت.

mercato3

سرگرمی‌های مرکز خرید مرکاتو دبی

مرکز خرید مرکاتو دبی دارای یک سینما بسیار دیدنی و جذاب می‌باشد. این سینما با صندلی‌های راحت و یک صفحه نمایش بزرگ فضای متفاوتی را ایجاد می‌کند. سینمای مرکاتو آخرین فیلم‌های پرفروش سینمای ‌هالیوود، بالیوود و عربی را نشان می‌دهد. این سینما از 7 سالن جدا از هم تشکیل شده و مجموع گنجایش سالن‌های آن 1400 نفر است. فان سیتی مکانی است که در آن بچه‌ها می‌توانند سرگرم شوند و در حالی که والدینشان مشغول خرید‌کردن هستند با اسباب‌بازی‌های مختلف و ماشین‌های کوچک بازی کنند. یک استخر پر از توپ، ماشین‌سواری و دیواره‌ای برای صخره‌نوردی و... از جمله سرگرمی‌های آن هستند. در واقع این مرکز خرید نه تنها به خاطر معماری منحصر به فرد و تعداد مغازه‌های زیاد بلکه به دلیل سطح بالای کیفیت خدمات مورد توجه قرار می‌گیرد. فضای بازی کودکان، اینترنت رایگان، صرافی‌ها، کارت‌های هدیه و دستگاه‌های خودپرداز از جمله امکانات رفاهی این مجموعه خرید هستند.

mercato4

رستوران و کافی شاپ

مرکاتو یکی از جاذبه های گردشگری دبی است و در آن فروشگاه‌های زیادی وجود دارد. به طوری که گردشگران تور لحظه آخری دبی بعد از ساعت ها پیاده‌روی در این مجتمع ممکن است خسته شوند. در این مرکز خرید ده‌ها رستوران، کافی شاپ و فست فود وجود دارد که انواع غذاهای چینی، عربی، اروپایی و آمریکایی، انواع دسر، شیرینی، محصولات شکلاتی و قهوه را عرضه می‌کنند. افراد برای استراحت می‌توانند در کافه‌ها و کافی‌شاپ‌های این مجتمع بنشینند و از نوشیدنی‌های آن‌ها لذت ببرند. همچنین گردشگران برای تجربه چشیدن غذاهای عربی و سایر انواع غذاها می‌توانند به رستوران‌های مرکاتو بروند. تنوع زیاد کافه‌ها و رستوران‌ها فضایی ایده‌آل برای صرف غذا در فضای باز این مجموعه خرید است. کافه و رستوران‌های این مرکز خرید از 10 صبح تا 10 شب باز هستند. در ادامه برخی رستوران‌های این مجتمع خرید آورده شده است.

mercato5

استارباکس یکی از محبوب‌ترین کافی‌شاپ‌های جهان است که انواع نوشیدنی‌های گرم، کاپوچینو، قهوه و... را ارائه می‌دهد. رستوران آتیسوتو، یک رستوران فست فود است که نودل، سوشی، کیک، دسر و انواع نوشیدنی‌ها را سرو می‌کند. رستوران KFC از رستوران‌های زنجیره‌ای آمریکایی است که انواع غذاهای مرغ را ارائه می‌دهد و یکی از معروفترین شعبه‌های آن در مرکز خرید مرکاتو دبی است. همچنین یکی از شعب مک دونالد نیز در این مجموعه خرید قرار دارد و انواع ساندویچ های مک دونالد را عرضه می‌کند. رستوران آزکادنیا رستورانی به سبک شرقی و با طراحی سنتی و غذاهای خاورمیانه است که در آن می‌توان غذاهای عربی را میل کرد. سوپرمارکت بزرگ این مرکز خرید متعلق به یک زنجیره بزرگ از ‌هایپرمارکت‌ها است که در دبی و مصر وجود دارند.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ