02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

دهکده جهانی دبی

16 شهریور ، 1401
راز آسمان پایتخت

دهکده جهانی دبی کجاست؟

افرادی که به گشت و گذار در تمام کشورهای جهان علاقه‌مند هستند، بازدید از دهکده جهانی دبی یک فرصت طلایی برای آنها است. برپایی این نمایشگاه از سال 1996 آغاز شده و امروزه بیش از 5 میلیون نفر سالانه از آن بازدید می‌کنند. این نمایشگاه بزرگ هر سال از ماه نوامبر تا آوریل برگزار می‌شود و به دلیل محبوبیت زیاد مکان برگزاری این نمایشگاه از منطقه دیرا شهر دبی به مکان بزرگتری در دبی لند منتقل شده است. دهکده جهانی در واقع یک نمایشگاه فرهنگی و از بهترین سرگرمی‌های خانوادگی در دبی است. این دهکده مردمان کشورهای مختلف را به صورت صمیمانه و جالبی گرد هم می‌آورد. این رویداد در فصلی از سال برگزار می‌شود که هوای دبی بسیار خوب و مناسب است. آب و هوای خوب همراه با غذاهای خوش طعم، دهکده جهانی را به مقصد گردشگری دبی برای گردشگران با تور دبی تبدیل کرده است.

globalvillage1

این نمایشگاه یکی از جاذبه های گردشگری دبی است که به مردمان هر کشور امکان راه‌اندازی غرفه را  می‌دهد تا بازدیدکنندگان با زندگی، سنت و فرهنگ مردم آن شهر آشنا شوند. دهکده جهانی بزرگترین جشنواره چند فرهنگی است و حتی رکورد جهانی گینس برای دم کردن بزرگترین فنجان چای داغ را دارد. این فنجان چای در سال 2018 به نمایش گذاشته شده است. 120 آشپز برای کسب این رکورد در یک لیوان 5000 لیتری به ارتفاع 3.66 متر چای داغ پر کردند. این چای در طی چند روز در بین بیش از 50 هزار نفر توزیع شده است در حال حاضر سالانه 90 کشور در این نمایشگاه شرکت می‌کنند که صنایع دستی کشورهای مختلف از سراسر جهان به نمایش گذاشته می‌شود.

globalvillage2

برنامه های دهکده جهانی

این پروژه بزرگترین فضای تفریحی در جهان است و سالانه میلیون‌ها نفر از آن بازدید می‌کنند. این نمایشگاه چهار بخش اصلی دارد که عبارتند از: بخش رویدادها و کنسرت‌ها، بازی‌های تفریحی، بخش خوراکی‌ها و مراکز خرید. در بخش بازی‌های تفریحی این دهکده 170 بازی جذاب از اسباب بازی‌های متحرک مناسب کودکان تا بازی‌های مفرح برای بزرگسالان فراهم شده است. در این نمایشگاه هرشب چندین کنسرت توسط هنرمندان معروف اجرا می‌شود بنابراین گردشگران این شانس را خواهند داشت که هنرمندان مشهور جهان را در حال اجرای آهنگ‌های معروف خود در آنجا ببینند. دهکده جهانی بیش از 100 برنامه جالب دارد که محبوب‌ترین آنها قرعه‌کشی املاک و مستغلات است. شرکت‌کنندگان این نمایشگاه طی قرعه‌کشی ممکن است  املاک و مستغلات دبی یا زیورآلات برنده شوند. 

globalvillage3

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری دبی در این نمایشگاه نورپردازی زیبا و فواره‌های رقصنده همراه با پرتاب‌های آتش بازی در مقیاس بزرگ است. این منظره فوق العاده برای افرادی که به آب‌نما علاقه دارند بسیار جالب خواهد بود. برنامه‌های سرگرم‌کننده دهکده جهانی تنها به آتش بازی ختم نمی‌شود و وقتی جرقه‌های آتش در آسمان نمایش داده می‌شود نشان‌دهنده آغاز برنامه‌های آن است. عظمت این مکان افراد را بینهایت شگفت‌زده می‌کند و بازدیدکنندگان می‌توانند غذاهای ملی کشورهای مختلف را بچشند. محبوبیت این دهکده جهانی به حدی است که مردم به طور ویژه برای تماشای آن به دبی می‌آیند. یک کانال مصنوعی آب نیز در سراسر این منطقه ساخته شده که با قایق‌های عربی به نام (ابرا) می‌توان از سراسر فضای نمایشگاه دیدن کرد. فضای قایق‌ها به قدری بزرگ است که قدم‌زدن بر روی آنها را ممکن است کرده است. در این نمایشگاه دارای ده‌ها کافه و رستوران است که معرف غذاهای کشورهای مختلف هستند.

نمایش فرهنگ کشورها

فضای این نمایشگاه با چراغ‌های نئون بسیار نورانی و درخشان است و گردشگرانی که در این مکان هستند به معنای واقعی کلمه سفری به دور دنیا دارند. هر کشوری لباس‌ها، کالاها، سوغاتی‌ها، گل‌ها و غذاهای خوشمزه را به نمایش می‌گذارد و گردشگران می‌توانند غذاهای محلی، کالاهای سنتی و صنایع دستی مربوط به هر قومیتی را خریداری کنند. رنگ‌ها و شکوه صنایع‌دستی در دهکده جهانی دبی هویت قومی و منحصر به فردی دارند و به دلیل بین‌المللی بودن این جشنواره تنوع شرکت‌کنندگان بسیار زیاد است. یکی از اصلی‌ترین و رنگارنگ‌ترین غرفه‌های این نمایشگاه مربوط به کشورهای آفریقایی است. بازدیدکنندگان مجذوب ترکیب رنگ‌ها و موسیقی آفریقایی با اجراهای رقص آتش‌زا می‌شوند. در واقع این دهکده فرصتی نادر برای آشنایی و تماشای خوراکی‌ها، صنایع دستی، فرهنگ و سنت‌های ملل مختلف است. در این مکان که گروه‌های فرهنگی، سنتی و قومی زیادی قرار دارند می‌توان سوغاتی‌های مختلفی را خریداری کرد.

globalvillage4

غذاهای لذیذ در دهکده جهانی دبی

همانطور که گفته شد دهکده جهانی دبی پر از غذاهای خوشمزه می‌باشد که توسط سرآشپزهایی از سراسر جهان تهیه شده است. علاوه بر این رستوران‌هایی در اطراف دهکده هستند که انواع غذاهای محلی و بین‌المللی را ارائه می‌دهند. برای چشیدن طعم واقعی زندگی محلی هیچ چیز به تجربه خرید در این بازار نمی‌رسد و گردشگران می‌توانند غذاهای لذیذ آسیایی را در این بازار بچشند. در غرفه‌های اکثر کشورها در این دهکده از جمله پاکستان، ترکیه و مراکش انواع دسرها و شیرینی‌های سنتی خانگی را می‌توان یافت. غذاهای ترکی این دهکده سوغاتی عالی برای خانواده و دوستان هستند و همچنین غرفه‌های ترکیه، ایران، کره جنوبی، تایلند و روسیه از مکان‌های ایده‌آل برای خرید صنایع دستی زیبا می‌باشند. افرادی که به دنبال خرید عطر از سراسر جهان هستند در غرفه‌های عربستان سعودی، امارات متحده عربی، کویت و لبنان طیف وسیعی از رایحه‌های متناسب با سلیقه خود را خواهند یافت.

globalvillage5

محله بستکیه دبی از مناطق قدیمی این شهر است که اغلب ایرانیان در آن زندگی می‌کنند. علاقه‌مندان به محله بستکیه دبی بهتر است بدانند که فرهنگ و سنت ایرانی در غرفه‌های این جشنواره هم به چشم می‌خورد. فرش‌های نفیس ایران و افغانستان در این دهکده نیز یافت می‌شوند.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ