02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

اولین قدم هنگام ورود به کانادا

17 شهریور ، 1401
راز آسمان پایتخت

اولین قدم هنگام ورود به کانادا چیست و به چه عواملی بستگی دارد؟

سفر به کانادا تجربیات فوق‌العاده‌ای را برای گردشگران به ارمغان می‌آورد. تورنتو، مونترال، کبک و ونکوور از جمله شهرهای بسیار مدرن این کشور زیبا هستند. سفر به این کشور در هر فصلی از سال امکان‌پذیر است و علاقه‌مندان به اسکی روی برف در زمستان این کشور، شرایط عالی خواهند داشت. همچنین تابستان کانادا نه خیلی گرم است و نه خیلی سرد و گردشگران زیادی به خاطر آب و هوای مناسب به آنجا سفر می‌کنند. با توجه به همه‌گیری کووید 19 کشور کانادا دستورالعمل‌هایی را برای مسافران در نظر گرفته است. یکی از این دستورالعمل‌ها نصب برنامه Arrive CAN است.

canada1

 اولین قدم هنگام ورود به کانادا چیست؟

بتوان به ثبت‌نام در این برنامه موبایلی اشاره کرد که برای ورود همه مسافران ضروری است. افراد باید فرم‌های مورد نیاز را از این برنامه دانلود کرده و تکمیل نمایند. این فرم‌ها جایگزین مدارک در پرونده ویزا نیستند و ارتباطی با درخواست ویزا ندارند. بعد عبور از مرزبانی این کشور، پیدا کردن محل اقامت، افتتاح حساب بانکی و اطلاع از وضعیت بیمه سلامت نیز میتوانند پاسخی مناسب باشند برای سوال اولین قدم هنگام ورود به کانادا چیست؟ 
البته با توجه به هدف از سفر به این کشور ممکن است موضوعات دیگری نیز در اولویت قرار گیرند. در این مطلب سعی شده است تا پاسخ به سوال اولین قدم هنگام ورود به کانادا چیست؟ مورد بررسی قرار گیرد به هر این حال با توجه به شرایط مهاجران و حتی گردشگران اولین اقدام ممکن است متفاوت باشد. برای مثال برای مهاجران کاری، ارتباط با کارفرما و یا مراکز کاریابی می‌تواند در همان ابتدای ورود به این کشور انجام گیرد. همچنین دانشجویانی که برای اولین بار به این کشور می‌‌آیند، احتمالا ابتدا به سمت دانشگاه خود خواهند رفت.

canada2

مراحل تکمیل فرم برنامه Arrive CAN و ارائه مدارک آزمایش PCR

همه مسافران هوایی باید فرم Arrive CAN را تکمیل کنند. این فرم باید قبل از ورود به کانادا تکمیل شود و هنگام ورود به کانادا توسط کارمندان مرزبانی بررسی خواهد شد. اگرچه اکثر الزامات ورود به این کشور فقط برای گردشگران خارجی اجباری است با این حال ارائه فرم‌های این برنامه موبایل برای شهروندان کانادایی نیز ضروری می‌باشد و باید هنگام ورود به کشور کانادا آن را به کارمندان مرزبانی ارائه دهند. تکمیل فرم موجود در برنامه Arrive CAN فقط برای یک بار ورود به کشور کانادا معتبر است و بنابراین افراد برای ورود مجدد به این کشور باید این فرم را دوباره تکمیل و تایید نمایند.

canada3

دارندگان ویزای ترانزیت که مقصد نهایی آنها کشور کانادا نمی‌باشد ملزم به ارائه فرم برنامه موبایلی Arrive CAN نیستند. تکمیل و تایید فرم در این برنامه موبایلی بسیار ساده است. مسافران کانادا باید اطلاعاتی را مانند نام، شماره پاسپورت و سایر جزئیات سفر را در برنامه موبایل تکمیل نمایند و پس از تایید اطلاعات هزینه خدمات را به صورت آنلاین پرداخت کنند. هنگام ورود به کشور کانادا پرینت این فرم باید به کارکنان مرزبانی تحویل داده شود. هزینه تکمیل این فرم با توجه به مدت زمان پردازش متغیر است. افرادی که پردازش اطلاعات طی 24 ساعت را انتخاب کرده باشند هزینه کمتری را نسبت به پردازش 8 ساعته یا 4 ساعته پرداخت می‌کنند. شرط سنی برای تکمیل این فرم وجود ندارد و حتی کودکان نیز ملزم به ارائه این فرم هستند.

پیدا کردن محل اقامت در کانادا

بهرحال شاید بهترین پاسخ برای اولین قدم هنگام ورود به کانادا چیست؟ پیدا کردن محل اقامت در کانادا باشد. به عبارتی اولین اقدامی که هنگام ورود به کانادا لازم است که یک فرد انجام دهد پیدا کردن محل اقامت است. مهاجران بعد از ورود به هر کشوری به مکانی برای اقامت نیاز دارند بنابراین بهتر است قبل از سفر هتل، آپارتمان یا‌ هاستل مناسب را رزرو نمایند. برای افرادی که برای مدت چند ماه کانادا اقامت دارند، هتل یا‌هاستل گزینه‌ای عالی خواهد بود اما برای مهاجرانی که قصد دارند چندین سال در این کشور بمانند بهتر است که آپارتمان را به عنوان محل زندگی انتخاب کنند و وسایل مورد نیاز را خودشان تهیه نمایند. برای این افراد شاید یافتن محله مناسب برای زندگی نیز اهمیت داشته باشد. تلاش برای برقراری ارتباط با دیگران و یافتن دوستان جدید، به مهاجران در حل برخی مسائل و چالش‌ها کمک خواهد کرد.

canada4

واکسیناسیون، بیمه سلامت و حساب بانکی بعد از اخذ ویزا

در حال حاضر هنگام ورود به این کشور باید نتیجه آزمایش کووید 19 منفی باشد. مسافرانی که واکسینه نشده‌اند باید نتیجه منفی آزمایش خود را که طی 72 ساعت گذشته انجام شده را ارائه دهند. البته استثنائاتی هم برای الزامات آزمایش کووید 19 وجود دارد. تمامی مسافران واکسینه شده و کودکان زیر 12  سال لزومی به ارائه آزمایش ندارند. هم اکنون واکسن‌های آسترازنکا، کو واکسین، جانسون، مدرنا، فایزر، سینو فارم، سینو وکس و نو ‌اواکس مورد تایید کانادا هستند.
اگر تمام دوزهای واکسن حداقل دو هفته قبل از سفر تزریق شده باشند، مسافران کاملا واکسینه شده محسوب می‌شوند. اطلاعات مربوط به دستورالعمل‌های واکسن دائما تغییر می‌کند و مسافران بهتر است قبل از سفر این موضوعات را بررسی کنند. مسافرانی که دوره کامل واکسن خود را کامل نکرده‌اند باید هنگام ورود به کانادا به مدت 14 روز قرنطینه شوند و در روزهای چهارم و هشتم آزمایش کووید 19 را بدهند.

canada5

دارندگان ویزای اقامت دائم و یا موقت کانادا باید برای اخذ بیمه سلامت اقدام کنند. هر ایالت دارای آیین‌نامه‌های خاصی است و معمولا افراد باید ابتدا برای مدت 3 ماه بیمه خصوصی تهیه کنند. افراد مقیم کانادا بعد از 3 ماه اقامت در این کشور بیمه درمانی دولتی دریافت خواهند کرد. همچنین مهاجران کاری نیز بلافاصله بعد از شروع فعالیت خود، توسط کارفرما بیمه خواهند شد. گردشگرانی که به کانادا سفر می‌کنند هم باید برای مدت اقامت چند روزه تا چند ماهه خود در این کشور بیمه مسافرتی تهیه نمایند.
همه دارندگان ویزای کانادا باید در اسرع وقت برای افتتاح حساب به بانک مراجعه کنند و با ارائه کارت شناسایی معتبر از خدمات بانکی این کشور بهره‌مند شوند. البته موضوع جالب این است که بانک‌های کانادا برای تازه‌واردان به این کشور خدمات ویژه‌ای را در نظر گرفته است. 
canada6

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ