02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

جزایر پرنس استانبول

25 آبان ، 1401
راز آسمان پایتخت

جزایر پرنس استانبول

شهر ساحلی استانبول یکی از محبوب‌ترین شهرهای ترکیه در میان گردشگران ایرانی است. بسیاری از افراد برای گذراندن تعطیلات، تور استانبول را رزرو می‌کنند تا مدتی را به دور از هیاهوی زندگی روزمره به استراحت، تفریح و خرید بپردازند. جزایر پرنس یکی از ده‌ها جاذبه‌های گردشگری استانبول هستند. جزایر پرنس استانبول در دریای مرمره قرارگرفته‌اند و فاصله کمی با شهر زیبای استانبول دارند. این نه جزیره زیبا و دیدنی در حال حاضر میزبان هزاران گردشگری است که به شهر استانبول سفر می‌کنند. اگر درباره جزایر پرنس استانبول کنجکاوید یا قصد دارید که به زودی از این جزایر دیدن کنید و می‌خواهید بدانید که در این جزیره‌ها چه چیزی در انتظارتان است؛ با ما تا انتهای این مطلب همراه شوید.

prince1

چرا باید از جزایر پرنس استانبول دیدن کنیم؟

قبل از هر چیز بهتر است کمی با تاریخچه عجیب جزایر پرنس استانبول آشنا شوید. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید در عصر بیزانس یعنی زمانی که رومی‌ها ترکیه امروزی را تصرف کرده بودند؛ از جزایر پرنس به عنوان تبعیدگاه استفاده می‌کردند. برخی از شاهزادگان و اعضای خانواده آن‌ها به این جزایر تبعید می‌شدند به همین دلیل این جزایر به جزایر پرنس (شاهزاده) معروف شدند. البته در سال‌های اخیر این جزایر به محلی زیبا و جذاب برای گردشگران تبدیل شده‌اند و بسیاری از گردشگران برای بازدید از آن‌ها به استانبول سفر می‌کنند.

prince2

همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم؛ جزایر پرنس از نه جزیره کوچک تشکیل شده‌اند. با این حال فقط چهار جزیره پذیرای مسافران داخلی و خارجی هستند. نام‌ این چهار جزیره توریست‌پذیر، بویوک آدا، هیبلی آدا، بورگاز آدا، کینالی آدا است؛ اما این جزایر چه ویژگی‌های دارند که ما بازدید از آن‌ها را به شما پیشنهاد می‌کنیم؟اگر به شهر استانبول سفر کردید اما از شلوغی و ازدحام این شهر خسته شدید و به دنبال جایی آرام و دنج می‌گردید؛ به جزایر پرنس استانبول بروید. این جزایر برخلاف شهر استانبول، آرام و خلوت هستند. البته همیشه می‌توانید تعدادی از توریست‌های کشورهای مختلف را ببینید که در ساحل قدم می‌زنند یا مشغول نوشیدن یک فنجان چای یا قهوه در کافه‌ها هستند.

prince3

یکی از دلایل آرامش و سکوت جزایر پرنس، ممنوع بودن تردد با وسایل نقلیه است. شما در این جزیره‌ها هیچ ماشین یا موتور سیکلتی را نخواهید دید. درشکه‌ها و دوچرخه‌ها تنها وسایل نقلیه مجازی هستند که در جزایر پرنس دیده می‌شوند.در جزایر پرنس استانبول خبری از دود و دم وسایل نقلیه موتوری نیست به همین دلیل آب و هوای این جزایر بسیار مطبوع و دلپذیر است. در کوچه‌پس‌کوچه‌ها و خیابان‌های جزایر پرنس، درختان سر به فلک کشیده نخل و سرو دیده می‌شوند. خانه‌های رنگارنگ شیروانی‌دار و درشکه‌هایی که در خیابان‌های جزیره در حال رفت و آمد هستند به خوبی حال و هوای جزایر پرنس را توصیف می‌کنند. طبیعت زیبا و آب و هوای معتدل یکی از مهم‌ترین دلایل سفر گردشگران خارجی به این جزایر هستند.

prince4

فاصله جزایر پرنس تا استانبول

به لطف استقبال گردشگران از جزایر پرنس استانبول، صنعت هتلداری در این جزایر پیشرفت چشم‌گیری داشته است. در چهار جزیره‌ای که گردشگران امکان بازدید از آن‌ها را دارند، هتل‌ها و مراکز تفریحی بسیار خوبی وجود دارند که خدمات کاملی را به گردشگران ارائه می‌دهند. به جز هتل‌های لوکس و جدید، در برخی از این جزایر هتل‌هایی قدیمی با قدمتی بیش از صد سال میزبان توریست‌های خارجی هستند. شما می‌توانید در این جزایر اتاق یا سوئيت اجاره کنید و برای مدتی از اقامت و گشت و گذار در جزایر پرنس لذت ببرید. تفریحات آبی، درشکه سواری، دوچرخه‌سواری در کنار ساحل، چشیدن طعم غذاهای دریایی در رستوران‌هایی بی‌نظیر بخشی از تفریحات جزایر پرنس استانبول به شمار می‌روند.با جزایر پرنس استانبول بیشتر آشنا شوید.

prince5

جزیره بویوک آدا: درختان سرسبز و ویلاهای پلکانی اولین چیزهایی هستند که هنگام رسیدن به جزیره توجه گردشگران را به خود جلب می‌کنند. در این جزیره ویلاهایی با سبک معماری قرن نوزدهم دیده می‌شود. موزه آدالار، صومعه ارتدکس یونانی، صومعه سنت جورج کودوناس تعدادی از جاذبه‌های گردشگری این جزیره دیدنی هستند. در جزیره بویوک آدا علاوه بر رستوران‌های کوچک و محلی، رستوران‌های شیک و گران‌قیمت نیز وجود دارد. شما می‌توانید در رستوران‌های جزیره انواع غذاهای ترکی، دریایی و بین‌المللی را سفارش دهید.
جزیره هیبلی آدا: این جزیره دومین جزیره بزرگ از مجموعه جزایر پرنس استانبول است. مدرسه تاریخی نیروی دریایی، مدرسه مذهبی روهبان اکولو و کلیساهای قدیمی از جمله جاذبه‌های تاریخی جزیره هیبلی آدا هستند. همچنین در این جزیره اقامتگاه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌های مختلفی وجود دارد.
جزیره بورگاز آدا: یکی دیگر از مجموع جزایر پرنس است که در فاصله چهارده کیلومتری از شهر استانبول قرار گرفته است. دوچرخه‌سواری، قایق‌سواری و پیاده‌روی در کنار ساحل بخشی از تفریحاتی هستند که می‌توانید آن‌ها را در جزیره بورگاز آدا تجربه کنید. به شما پیشنهاد می‌کنیم که در هنگام بازدید از این جزیره حتماً به موزه سیت فایک، صومعه هریستوس و تپه بایراک سری بزنید.
جزیره کینالی آدا: این جزیره زیبا به دلیل دارا بودن معادن مس و آهن خاکی قرمز رنگ دارد. در جزیره کینالی آدا بازارهای محلی و مرکز خریدهای متنوعی وجود دارند که می‌توانند برای علاقمندان به خرید جذاب باشند. در این جزیره نیز همانند سایر جزایر پرنس استانبول آثار تاریخی مربوط به امپراتوری روم در عصر بیزانس وجود دارد. همچنین اگر از آفتاب گرفتن در کنار ساحل لذت می‌برید؛ حتماً زمانی را برای بازدید از این جزیره اختصاص دهید.

prince6

چطور به جزایر پرنس استانبول برویم؟

تنها راه رسیدن به این جزایر استفاده از قایق‌ها و کشتی‌های مسافربری است. فاصله جزایر پرنس تا شهر استانبول فقط چند کیلومتر است؛ بنابراین در کمتر از یک ساعت به جزایر پرنس استانبول خواهید رسید. البته مدت زمان رسیدن به جزیره با توجه به قایقی که برای سفر انتخاب می‌کنید ممکن است کمی طولانی‌تر شود. قایق‌ها و کشتی‌های مسافربری هر روز از ساعت هفت صبح تا نه شب در اسکله مشغول جابه‌جایی مسافران هستند.
با این حال اگر می‌خواهید که یک روز کامل را در جزایر پرنس به گشت و گذار بپردازید؛ بهتر است در ساعات ابتدایی صبح به اسکله بروید. در این ساعات سریع‌تر سوار کشتی خواهید شد و مجبور نیستید در صف‌های طولانی منتظر بمانید. آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت، برگزارکننده تور لحظه آخری استانبول با بهترین قیمت یک انتخاب مطمئن برای سفر به جزایر پرنس است. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تورهای ترکیه با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ