02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

کلیسا ساگرادا فامیلیا

25 دی ، 1401
راز آسمان پایتخت

کلیسای ساگرادا فامیلیا اسپانیا

کلیسای ساگرادا فامیلیا اسپانیا یکی از جاذبه های گردشگری اسپانیا به شمار می رود که هر ساله افراد زیادی را جذب می کند. اگر ویزای توریستی اسپانیا را دریافت کنید می توانید از تمامی جاذبه های گردشگری اسپانیا بازدید نمایید. پیش از دریافت ویزای شنگن  باید در مورد ویژگی ها و مشخصات جاذبه های گردشگری که قصد رفتن به آنجا را دارید، اطلاعات بیشتری به دست آورید.

sagradafamilia1

بنابراین بهتر است که ویژگی ها و مشخصات کلیسا ساگرادا فامیلیا را بدانید تا از این جاذبه گردشگری بازدید کنید. پیکاپ پاسپورت یکی از بهترین پاسپورت هایی می باشد که با استفاده از آن می توانید سریعا به اسپانیا بروید. اگر نمی دانید پیکاپ پاسپورت چیست، بهتر است که برای دریافت آن با کارشناسان حرفه ای در این زمینه مشورت کنید.

معماری کلیسا ساگرادا فامیلیا چگونه است ؟

اگر می خواهید برای سفر به اسپانیا و دریافت ویزای شنگن برنامه ریزی نمایید بهتر است که از کلیسای ساگرادا فامیلیا بازدید کنید. این کلیسا اولین جایی است که شما باید در مدت اقامت تان در بارسلونا از آن بازدید نمایید. معماری کلیسا شما را شگفت زده می ‌کند. به دلیل سبک معماری بی نظیری که برای این کلیسا به کار گرفته شده افراد سالانه از این کلیسا بازدید می ‌نمایند. معماری کلیسا نشان دهنده هوش بی نظیر معماران جهان مانند آنتونی گائودی می باشد. از آنجایی که این کلیسا مهمترین جاذبه گردشگری شهر بارسلونا شناخته می شود بهتر است که در مورد ویژگی های معماری آن اطلاعات بیشتری به دست بیاورید.

sagradafamilia2

ساخت کلیسای ساگرادا فامیلیا چه زمانی آغاز شده است ؟

کلیسای ساگرادا فامیلیا در کشور اسپانیا به عنوان کلیسای خانواده مقدس معرفی می‌ شود. ساخت این کلیسا مربوط به ۱۹ مارس ۱۸۸۲ می باشد. ساخت و ساز اصلی آن را در سال ۱۸۸۳ انجام داده‌ اند. آنتونی گائودی به عنوان طراح اصلی این کلیسا معرفی می شود. گائودی با یک پروژه بسیار متفاوت طراحی این کلیسا را آغاز کرد. بنابراین توانست مشهورترین اثر خود را به جای بگذارد. این اثر موجب شده که سبکی به خصوص در دنیای معماری شکل بگیرد. آنتونی گائودی را به عنوان یکی از افراد معروف در سطح جهان می شناسند.

sagradafamilia3

آنتونی گائودی یک فرد مذهبی بود، به همین دلیل تمامی تلاش خود را انجام داد تا برای ساخت زیباترین و بهترین کلیسای جهان ایده های خاصی را به کار بگیرد. در سال ۱۹۲۶ آنتونی گائودی فوت شد. او تمامی زمان زندگی اش را برای ساخت این بنای منحصر به فرد صرف طی نمود. این کلیسا به یکی از بهترین سمبل های جهانی تبدیل شد که تمامی نمادهای مسیحیت را در خود جای داده است.

هزینه ساخت کلیسا ساگرادا فامیلیا از کجا تامین می شد ؟

هزینه ساخت بهترین کلیسای جهان کلیسا به صورت مستقیم از طریق کمک هایی که به خیریه می شد پرداخت می گشت. بازدید کنندگانی که از این کلیسا بازدید می نمودند کمک‌ های مالی شان را به مسئول کلیسا تحویل می ‌دادند. به همین دلیل تا حدودی ساخت کلیسا به کندی پیش رفته است. ساخت این کلیسا تا به امروز ادامه دارد و امکان دارد تا سال ۲۰۲۶ طول بکشد. کلیسای ساگرادا فامیلیا به عنوان یک کلیسای خاص معرفی می ‌شود که از همان ابتدا آنتونی می دانست ساخت آن قرن ها طول می کشد. به همین دلیل آنتونی تمرکز خود را روی نمای جلویی آن قرار داد تا نسل آینده این راه را ادامه دهد و پروژه ای که آغاز کرده است را به پایان برساند. آنتونی گائودی ساخت این بنا را کاملا بر اساس استانداردهای مشخص شده انجام داده است.

sagradafamilia4

بخش های متنوع کلیسای ساگرادا فامیلیا

کلیسای ساگرادا فامیلیا شامل قسمت مرکزی، نمای درخشش و قسمت زیارتگاه می باشد. این سه قسمت به عنوان مهم‌ ترین بخش‌ های کلیسا شناخته می‌ شوند. یکی از مهمترین بخش‌ های این کلیسا راز و نیاز قدیس است. تصاویر مسیح در این بخش نشان داده می‌ شود. این قسمت را بین سال ۱۸۹۴ تا ۱۹۳۰ طراحی کرده ‌اند. آنتونی این قسمت را به عنوان یک نماد زندگی و تولد می شناخت. این قسمت دارای سه ورودی است که نمادهای امید در قسمت چپ، نمادهای ایمان در قسمت راست و نماد نیکوکاری در قسمت مرکزی می باشند. کلیسای ساگرادا از بخش ‌های زیادی تشکیل شده که این سه بخش تنها بخش های مهم آن به شمار می روند. در هر قسمت کلیسا جزئیات زیادی را به کار برده‌ اند.

نمای داخلی کلیسا ساگرادا فامیلیا چگونه است ؟

نمای داخلی کلیسای ساگرادا فامیلیا دارای شاهکار هنری است. زمانی که به درون این کلیسا می روید، شکوه آن را احساس می کنید. اصلی ترین عناصری که آنتونی در این اثر از آنها استفاده کرده رنگ و نور هستند. در واقع رنگ و نور به عنوان مهمترین دلایلی می باشند که موجب شده ‌اند این شاهکار به یک شاهکار بی نظیر تبدیل گردد. نمای درونی این کلیسا مانند نمای بیرونی دارای ساختار خاصی می باشد. مجسمه ها و تندیس هایی که در این کلیسا ساخته شده ‌اند الهام گرفته شده از داستان های انجیل هستند. علاوه بر مجسمه ها و تندیس های درون کلیسا می توانید طراحی ویژه سبک شخصی آنتونی را مشاهده کنید. نشانه هایی از معماری گوستیک را در این کلیسا مشاهده می کنید که با طرح شخصی آنتونی ترکیب شده است. ستون های این کلیسا را شبیه تنه درخت طراحی کرده اند. این ویژگی نشان دهنده این است که آنتونی از طبیعت برای طراحی کلیسا الهام گرفته است.

sagradafamilia5

روش رفتن به کلیسای ساگرادا فامیلیا

مهمترین ویژگی کلیسا ساگرادا فامیلیا اسپانیا به عنوان بهترین کلیسای جهان این است که ۱۴ هزار نفر قادر هستند به صورت همزمان در کلیسا حضور داشته باشند. ۱۲ زنگ بزرگ در کلیسا ساگرادا قرار گرفته که تعداد این زنگ ها نشان دهنده ۱۲ حواریون مسیح می باشند. هر ساله افراد زیادی از کشورهای متنوع می آیند تا از این کلیسا بازدید نمایند.. این کلیسا به دلیل موقعیت ویژه ای که در مرکز بارسلونا دارد مورد توجه بسیاری از افراد قرار می‌ گیرد. برای رسیدن به کلیسا در هر کجای بارسلونا که باشید می توانید از مترو برای بازدید از کلیسا استفاده کنید. خط ۵ و خط ۲ مترو را می توانید برای رفتن به کلیسا انتخاب کنید. در واقع باید بدانید که آنتونی گائودی این کلیسا را در جایی تاسیس کرده که هر فردی در هر مکانی که باشد به راحتی بتواند به کلیسا برسد.  

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ