02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

موزه مولوی خانه گالاتا استانبول

11 بهمن ، 1401
راز آسمان پایتخت

موزه مولوی استانبول کجاست؟

اگر می خواهید به تور استانبول بروید باید در مورد تمامی جاذبه های گردشگری این شهر آگاهی بیشتری به دست آورید. موزه مولوی خانه گالاتا استانبول به عنوان یکی از بهترین جاذبه های گردشگری شهر استانبول می باشد. بسیاری از بازدید کنندگانی که به این موزه می روند مایل هستند رقص سماع را مشاهده کنند. به طور کلی اگر مایل هستید با هزینه کمتری به تور استانبول بروید می توانید در طول تور لحظه آخری استانبول شرکت کنید.

mevlevi1

در صورتی که تور 8 روزه استانبول را انتخاب نمایید تمامی جاذبه های گردشگری این شهر را بازدید خواهید کرد. به طور کلی جاذبه های گردشگری شهر استانبول بسیار زیاد است. به همین دلیل مدت زمان زیادی طول می‌ کشد تا بتوانید از تمامی آنها بازدید نمایید. در ادامه اطلاعات بیشتری که مربوط به موزه خانه گالاتا می باشد را ارائه می دهیم تا آگاهی بیشتری در این زمینه به دست آورید.

معرفی موزه مولوی خانه گالاتا استانبول

موزه مولوی خانه گالاتا استانبول به عنوان یکی از خلوتگاه های دراویش شناخته می شده است. اکنون هم بسیاری از دراویش در این موزه رقص سماع انجام می دهند. بسیاری از افرادی که می‌خواهند با مشاهده رقص سماع  به حال معنوی دست پیدا کنند به این موزه می روند. موزه گالاتا یکی از موزه های تاریخی به شمار می رود که در گذشته تاسیس شده است. بازدید از این موزه برای افرادی که به فرهنگ و تاریخ کشور ترکیه علاقه دارند خالی از لطف نمی باشد. زمانی که در این موزه حضور داشته باشید می‌توانید کتاب های خطی و بسیاری از عتیقه های نفیس را از نزدیک مشاهده کنید.

mevlevi2

بازدید از لباس های دراویش به عنوان یکی از مهم‌ ترین نکاتی شناخته می‌ شود که بسیاری از افراد جهت رفتن به این موزه به آن اهمیت می دهند. گشت و گذار در موزه مولوی گالاتا برای برخی از افرادی که به تاریخ و فرهنگ علاقه دارند جذاب است. این موزه به عنوان یکی از موزه های خاص شهر استانبول شناخته می شود که در خیابان استقلال قرار گرفته است. خیابان استقلال به عنوان یکی از معروف ترین خیابان های شهر استانبول شناخته می ‌شود. خیابان استقلال فاصله زیادی با میدان تکسیم ندارد. به همین دلیل شما به راحتی می توانید از طریق این خیابان به بسیاری از مکان های گردشگری استانبول بروید.

تاریخچه مربوط به تاسیس موزه مولوی خانه گالاتا استانبول

موزه مولوی خانه گالاتا استانبول به عنوان یکی از موزه های دراویش ترک به شمار می آید که مربوط به سال ۱۴۹۱ میلادی است. این موزه به عنوان یکی از خانقاه‌ های دراویش شناخته می ‌شد که امروزه نیز کاربرد گذشته را دارد. در زمان گذشته بسیاری از افرادی که رقص سماع انجام می ‌داده ‌اند به این موزه می رفته اند. امروزه نیز در این موزه یکی از بخش ها را به رقص سماع اختصاص داده اند. این موزه یک بار در سال های گذشته دچار آتش سوزی شد. ولی بعد از مدتی برای ترمیم آن اقدامات لازم را انجام داده ‌اند. به لطف مرمت هایی که برای این موزه انجام گشته اکنون شما می توانید ساختمان مستحکمی را مشاهده کنید که معماری بی نظیری دارد.

mevlevi3

تاریخچه ساخت موزه مولوی گالاتا مربوط به سال ۱۴۹۱ است. محمد سما به عنوان یکی از نوادگان مولانا برای ساخت این موزه اقدامات لازم را انجام داد. دراویش ترک در گذشته در این موزه عبادت می نمودند. در سال ۱۹۰۸ میلادی به دلیل اختلاف های فرقه ای که به وجود آمد این موزه را به آتش کشیدند. با این حال دراویش های معتقد نگذاشتند که این موزه از بین برود و برای مرمت آن اقدامات زیادی انجام دادند. از آنجایی که این موزه دارای معماری خاصی است دولت ترکیه هزینه‌ های زیادی را برای ترمیم آن پرداخت نمود. این مسئله که خانقاه به یک موزه تبدیل شود شرایطی را فراهم کرد تا افراد زیادی به این مکان دیدنی بروند.

mevlevi6

معماری موزه مولوی خانه گالاتا استانبول

معماری موزه مولوی خانه گالاتا استانبول خاص و منحصر به فرد است. این موزه یک تاریخچه قدیمی به دنبال خود دارد. با این حال از آنجایی که این موزه دچار تخریب شده است شما یک معماری جدید را روی آن مشاهده می کنید. ریشه های معماری که برای این موزه به کار گرفته شده مربوط به معماری باروک می باشد.

mevlevi4

این معماری ایتالیا را می‌ توانید در این موزه مشاهده نمایید که بسیار خاص و منحصر به فرد است. موزه دارای دو طبقه جداگانه می باشد که در هر یک از طبقات ویترین های متفاوتی جهت نمایش اشیای عتیقه قرار داده‌ اند.

بخش های متنوع موزه مولوی خانه گالاتا استانبول

شما باید بخش های های متفاوت موزه مولوی گالاتا را باید بشناسید و سپس از آن بازدید نمایید. این موزه دارای دو بخش اصلی است. بخش اول مربوط به موزه و اشیای عتیقه می باشد. در این موزه شما دست نوشته های مربوط به درویشان را که برای سده ۱۵ میلادی است مشاهده خواهید کرد. از آنجایی که این یادداشت ‌ها قدیمی هستند ارزش زیادی دارند. در واقع باید بدانید که این مکان به عنوان یکی از مکان های برگزاری رقص سماع شناخته می شود. به همین دلیل بخش دوم موزه را برای رقص سماع در نظر گرفته اند. به دلیل اشیای باستانی گردشگران زیادی به موزه مولوی گالاتا می آیند تا سبک و سیاق زندگی درویشان گذشته را مشاهده کنند.

mevlevi5

هر یک از تندیس ها نشان دهنده این است که درویش ها در گذشته انجام مراسم عرفانی را جدی می گرفته اند. رقص سماع به‌ عنوان یکی از مهم‌ ترین رقص های طرفداران مولوی به شمار می ‌رود که در این موزه انجام می شود. محیط رقص دایره ای شکل می باشد و بازدیدکنندگان در دور این دایره می نشینند. سالن رقص به رنگ سبز زیتونی است. به دلیل رنگ بندی خاصی که برای این موزه در نظر گرفته اند سالن رقص حال و هوای بی نظیری دارد.

هزینه بازدید از موزه مولوی خانه گالاتا استانبول

برای بازدید از موزه مولوی خانه گالاتا استانبول باید ۱۷ لیر پرداخت نمایید. البته بازدید موزه برای کودکان کمتر از ۸ سال رایگان خواهد بود. شما می توانید با خرید کارت موزه گردی و یا کارت گردشگری بدون پرداخت هزینه از این موزه بازدید نمایید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ