02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

کاسکاد ایروان

13 بهمن ، 1401
راز آسمان پایتخت

کاسکاد ایروان کجاست؟

در صورتی که تور ارمنستان را برای سفر خود انتخاب کرده اید باید جاذبه های گردشگری این کشور را بشناسید. کاسکاد ایروان به عنوان یکی از بهترین جاذبه های گردشگری این کشور شناخته می شود. بسیاری از افراد برای اینکه هزینه کمتری جهت سفر به ارمنستان پرداخت کنند در تور زمینی ارمنستان شرکت می نمایند. همچنین شما با ثبت نام در تور لحظه آخری ارمنستان می توانید هزینه مناسبی جهت سفر به این کشور پرداخت نمایید.

cascade1

هر یک از جاذبه های گردشگری این کشور را بررسی کنید تا در بازه زمانی مناسب از آنها بازدید نمایید. راه پله ایروان به عنوان یکی از زیباترین جاذبه ‌های گردشگری این کشور شناخته می‌ شود که سالانه افراد زیادی از آن بازدید می کنند. در ادامه اطلاعات بیشتری که مربوط به این جاذبه گردشگری ارمنستان است را توضیح می دهیم.

معرفی مجموعه زیبای کاسکاد ایروان

کاسکاد ایروان یک راه پله عظیم می باشد که در مرکز شهر ایروان قرار گرفته است. درون این مجموعه شما می‌توانید سیستم پله برقی که بر اساس ارتفاع بنا طراحی شده است را مشاهده کنید. گردشگرانی که به پله علاقه ندارند می توانند از پله برقی استفاده کنند. در حال حاضر باید بدانید که در فضای درونی بنای مورد نظر موزه هنری قرار گرفته است. به همین دلیل اگر وارد مجموعه کاسکاد شوید می ‌توانید موزه هنری زیبایی را مشاهده کنید که آثار تاریخی و هنری گوناگونی دارد. چشم انداز زیبای کاسکاد شهر ایروان یکی از مهم‌ترین ویژگی های آن به شمار می‌ رود.

cascade2

بسیاری از افراد در تمامی فصول سال از این مجموعه دیدنی ایروان بازدید می ‌کنند. بنای هزار پله کاسکاد به عنوان یکی از مهم ‌ترین جاذبه ‌های گردشگری شهر ایروان شناخته می‌ شود. مسافران و گردشگران زیادی از سراسر جهان برای بازدید این بنا به ارمنستان می روند. در فصل زمستان آمار بازدیدکنندگان نسبت به فصل تابستان کمتر است. به هر حال باید بدانید که این بنا یک جاذبه گردشگری بی نظیر به شمار می ‌رود و در هر فصل بازدید کننده زیادی دارد.  بسیاری از گردشگران در هوای بارانی از پله های مجموعه کاسکاد ایروان بالا می روند.

بازدید از کاسکاد ایروان

بنای هزار پله کاسکاد، اقشار متفاوت مردم را در هر شرایطی جذب می کند. بسیاری از مردم این بنا را به عنوان یک مکان مناسب جهت استراحت می شناسند. بنای هزار پله به دلیل جمعیت زیاد بازدیدکنندگان یک فضایی دلنشین به شمار می‌ رود. در واقع با اینکه تعداد بازدیدکنندگان این بنا زیاد است ولی این بنا آرام می باشد.افراد بسیاری که بازنشسته شده اند در این بنای بی نظیر استراحت می کنند. با اینکه مجموعه کاسکاد حدود ۴۰ سال قدمت دارد به عنوان یک بنای جدید شناخته می شود. این بنا با توجه به اینکه چندین مرتبه نوسازی شده فراز و نشیب زیادی را در طی این سال ‌ها پشت سر گذاشته تا به شکل کنونی رسیده است.

نحوه دسترسی به بنای زیبای کاسکاد ایروان

در حال حاضر مجموعه کاسکاد ایروان دارای یک چشم انداز ویژه می باشد و آن را به عنوان بهترین جاذبه گردشگری معرفی می کنند. معماری بی ‌نظیر این بنا موجب شده که بسیاری از افراد از زیبایی آن لذت ببرند. کاسکاد شهر ایروان در قلب شهر قرار گرفته است. به همین دلیل شما به راحتی می توانید وارد این مجموعه شوید و از پیاده روی در این مجموعه لذت ببرید. برای دسترسی به این مجموعه می توانید از مترو استفاده نمایید. ایستگاه های مترو متفاوتی در نزدیکی این مجموعه قرار گرفته اند. همچنین مکان های دیدنی زیادی در نزدیکی مجموعه کاسکاد هستند. می توانید بعد از بازدید مجموعه، جاذبه های گردشگری دیگری را برای گردشگری انتخاب کنید.

cascade4

تاریخچه مجموعه کاسکاد ایروان

اگر می خواهید به کاسکاد ایروان بروید باید تاریخچه این مجموعه را بشناسید. در سال ۱۹۷۰ این مجموعه برای اولین بار راه اندازی شد. در آن زمان معمار معروف شهر ایروان توانست ایده های متفاوتی را جهت طراحی مجموعه ارائه دهد. در ناحیه شمال این مجموعه را راه اندازی کرد تا به مرکز شهر متصل شود. الکساندر بخش مسکونی و مرکز شهر را با طراحی این مجموعه پیوند داد. محوطه ‌ای وسیع که دارای باغ و آبشار می باشد را در این بخش راه ‌اندازی کرده اند تا گردشگران از بازدید این مجموعه لذت ببرند. به طور کلی باید به خوبی بدانید که این مجموعه چندان قدیمی نمی باشد ولی معماری آن به گونه ای است که شما حس می‌ کنید در تاریخ قدم می زنید.احداث مجموعه کاسکاد بر اساس ایده های متفاوت در دهه ۱۹۸۰ آغاز گشت. راه اندازی پروژه به دلیل زلزله در سال ۱۹۸۸ متوقف شد. بعد از سقوط شوروی در سال ۱۹۹۱ کشور ارمنستان مستقل گشت. به همین دلیل ارمنستان توانست جاذبه های گردشگری متفاوتی را در کشور راه اندازی کند.

cascade5

ویژگی های مجموعه زیبای کاسکاد ایروان

مجموعه کاسکاد ایروان دارای ۵۷۲ پله می باشد. پهنای پله های مجموعه ۵۰ متر است. ارتفاع مجموعه از قسمت پایین تا قسمت بالا حدود سیصد و دو متر می باشد. ارتفاع مجموعه کاسکاد تا بخش بالکن که بلندترین قسمت می باشد به ۴۵۲ متر خواهد رسید. مساحت قسمت نیمه‌ کاره این مجموعه دیدنی حدود ۷۸ متر می باشد. موزه ای که نمای شیشه‌ ای دارد را بر فراز این مجموعه طراحی کرده‌ اند. البته باید بدانید که احداث موزه هنوز تمام نشده است. در فضای جلوی مجموعه شما می توانید محوطه سبز زیبایی را مشاهده کنید که گل های رنگارنگ و زیبایی دارد. در این بخش تعداد زیادی مجسمه در شکل های متفاوت قرار گرفته اند که هر یک از این مجسمه ها توجه گردشگران را جلب می‌ کنند. مجسمه ها از نظر هنری و مالی ارزش زیادی دارند.

cascade3

آیا بازدید از کاسکاد ایروان به هزینه نیاز دارد ؟

شما به صورت ۲۴ ساعته می توانید از این مجموعه بازدید نمایید. بازدید از کاسکاد ایروان رایگان است و نیازی به پرداخت هزینه ندارد. برای بازدید از موزه مجموعه نیازی به پرداخت هزینه نیست. تمامی ویژگی های به کار گرفته شده برای این مجموعه دیدنی و جذاب هستند. به همین دلیل توصیه می کنیم که حتما از این مجموعه دیدنی در تور ارمنستان بازدید نمایید. اگر می خواهید جزئیات دقیقی در مورد ویژگی ها و جاذبه های گردشگری این مجموعه دریافت کنید بهتر است که با تور لیدر مشورت نمایید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ