02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

میدان هیپودرم استانبول

18 بهمن ، 1401
راز آسمان پایتخت

میدان هیپودرم استانبول کجاست؟

در صورتی که تور لحظه آخری استانبول را انتخاب کرده‌ اید باید تمامی جاذبه های گردشگری این شهر را بررسی نمایید. با شناخت جاذبه های گردشگری این شهر می توانید سفری لذت بخش به استانبول داشته باشید. میدان هیپودرم استانبول به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری شهر استانبول شناخته می‌ شود.

hippodrome1

بسیاری از افراد در تور استانبول مایل هستند که از این میدان بازدید نمایند. در صورتی که شما تور 8 روزه استانبول را برای سفر خود انتخاب کنید تمامی جاذبه های گردشگری این شهر را بازدید خواهید کرد. در واقع جاذبه های گردشگری شهر استانبول متفاوت است و تعداد آنها زیاد می باشد. به همین دلیل به روزهای بیشتری برای بازدید از آنها نیاز دارید. در ادامه اطلاعات بیشتری که مربوط به این میدان زیبا است را ارائه می دهیم.

ویژگی های ظاهری و نمای میدان بزرگ هیپودرم استانبول

میدان هیپودرم یا میدان سلطان احمد به عنوان یکی از مهم ‌ترین جاذبه‌ های گردشگری استانبول شناخته می‌ شود. گردشگران بدون شک از این میدان بازدید می نمایند و از نمای جذاب آن لذت می برند. این مکان برای بسیاری از گردشگران شناخته شده می باشد. در واقع بیشتر افرادی که به استانبول رفته اند با این میدان آشنا هستند. آثار تاریخی و کاخ های زیادی را در اطراف میدان مشاهده خواهید کرد. بنابراین با وارد شدن به این میدان می توانید از جاذبه های گردشگری متفاوت استانبول بازدید نمایید. این میدان در گذشته به عنوان استادیوم بزرگ اسب دوانی شناخته می شده است. به همین دلیل شما آثار و مناظر تاریخی زیادی را در این میدان مشاهده خواهید کرد.

hippodrome2

مسیر دسترسی به میدان هیپودرم استانبول

در میدان سلطان احمد موزه هنرهای اسلامی و ترکیه قرار گرفته که می توانید از آن بازدید نمایید. تمامی مکان های تاریخی در اطراف این میدان قرار گرفته اند. میدان سلطان احمد در ۵ کیلومتری میدان تکسیم است و حدود ۱۷ دقیقه با خیابان استقلال فاصله دارد. همچنین فاصله این میدان با خیابان شاخه طلایی حدود سیزده دقیقه است. برای رفتن به میدان بزرگ هیپودرم باید مسیر دسترسی به میدان را به خوبی در مورد بررسی قرار دهید. ساده ترین روش برای رسیدن به این میدان استفاده از مترو می باشد. در صورتی که از تراموا استفاده کنید به راحتی می‌ توانید به این میدان برسید. پیاده روی در میدان برای بسیاری از افراد لذت‌ بخش خواهد بود. دو ایستگاه مترو در فاصله ۳۰۰ الی ۲۰۰ متری میدان قرار گرفته اند که شما می توانید از آنها استفاده نمایید. میدان سلطان احمد در منطقه فاتح می باشد که دسترسی به آن بسیار آسان است.

hippodrome3

تاریخچه میدان بزرگ هیپودرم استانبول

جهت بازدید از میدان هیپودرم باید در مورد تاریخ میدان اطلاعات بیشتری به دست آورید. هیپودرم در دوره بیزانس به عنوان یکی از میدان‌ های پر جنب ‌و جوش شناخته می شده است. این میدان برای برگزاری اسب سواری مورد استفاده قرار می گرفته و باید برای برنده شدن افراد هفت دور به دور میدان می چرخیدند. میدان سلطان احمد میدانی عمومی به شمار می رفته که بسیاری از افراد در گذشته از آن برای مسابقه ارابه سواری و اسب سواری استفاده می‌کرده ‌اند. ۴ مجسمه اسب در اندازه بزرگ در دور تا دور این میدان قرار گرفته اند.با اینکه اسب ها امروزه در قسمت جلوی کلیسا قرار گرفته اند ولی در طی جنگ های صلیبی آنها را دزدیده بودند.

hippodrome4

میدان سلطان احمد محل مهمی برای برگزار کردن بازی های گلادیاتور شناخته می شده است. این میدان در دوران سلطنت روم برای برگزار کردن بازی های گلادیاتور مورد استفاده قرار می گرفته است. زمانی که امپراتور روم قسطنطنیه را فتح کرد بناهای زیادی را به عنوان هیپودرم تاسیس نمود. میدان بزرگ هیپودرم به عنوان یکی از بناهایی است که امپراتور روم در دوران سلطنت خود تاسیس کرده است.

مکان های تاریخی میدان هیپودرم استانبول

میدان هیپودرم بسیار بزرگ است و با استفاده از بهترین متریال ها آن را معماری نموده اند. مکان های دیدنی زیادی در میدان هیپودرم قرار گرفته اند که شما می توانید از آنها بازدید نمایید. برخی از مهمترین مکان های دیدنی این میدان عبارت هستند از 
1. ابلیس تئودوسیوس
 ابلیس تئودوسیوس یکی از ستون های مخروطی شکل می باشد که در میدان سلطان احمد قرار گرفته است. در ورودی معابد مصر شما می ‌توانید این ستون را مشاهده نمایید. این ستون به گونه ‌ای طراحی گشته که پایه آن به صورت مستطیل و مربع شکل باشد. به طور معمول با آلیاژ هایی مانند نقره و طلا ستون ابلیس پوشانده می شده است. این ستون که در میدان بزرگ هیپودرم قرار گرفته حکاکی شده با نقره و طلا است. هدایای مذهبی که به خدای خورشید ارائه شده روی این ستون حکاکی شده اند. در سال ۳۰۹ این ستون برپا شد. این ستون به عنوان یکی از مهمترین ستون های میدان شناخته می ‌شود.

hippodrome5

2. ستون سرپنت در میدان سلطان احمد 
 ستون سرپنت به عنوان یکی دیگر از ستون‌ های میدان هیپودرم معرفی می گردد. نام این ستون را به معنای مار می شناسند که به عنوان یکی از بناهای غیر معمول شهر استانبول است. این ستون طلسمی دارد که آن را از معبد دلفی دریافت کرده است. سه مار را در این ستون مشاهده می کنید که در یکدیگر تنیده شده ‌اند. این ستون حدود ۲۵۰۰ سال قدمت دارد. ستون سرپنت یادآور پیروزی نظامی است که آپلو بر دلفی قدیم داشته است. 
3. فواره آلمانی 
فواره آلمانی به عنوان یکی از بناهای مهم میدان سلطان احمد شناخته می‌ شود. این فواره در شمالی‌ ترین قسمت میدان قرار گرفته و افراد زیادی از آن بازدید می نمایند. معماری و گنبد زیبا که برای این فواره در نظر گرفته شده موجب جذابیت آن گشته است. سبک معماری این بنا مربوط به نئو بیزانس می باشد. قسمت های درونی این بنا را با موزاییک طلا طراحی کرده ‌اند. 

hippodrome6

4. بازدید از ستون کنستانتین در تور استانبول
ستون کنستانتین به عنوان یکی دیگر از مکان های دیدنی اطراف میدان هیپودرم می باشد. این ستون را به عنوان ستون سوخته می شناسند که به ایستگاه چمبرلی تاش نزدیک است. امپراطوری کنستانتین که در گذشته جایگاه ویژه ‌ای داشت این ستون را در نزدیکی میدان سلطان احمد تاسیس نمود. در فرهنگ رومی برای برگزار کردن مراسم یادبود ستون کنستانتین اهمیت ویژه ای داشت. آثاری که در قسمت زیرین ستون هستند مربوط به دوران حضرت نوح یا حضرت عیسی می باشند.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ