02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

آکواریوم موریس

17 اسفند ، 1401
راز آسمان پایتخت

آکواریوم موریس کجاست؟

جمهوری موریس جزیره ای کوچک است که در قسمت جنوب غربی اقیانوس هند واقع شده است. جزیره موریس با قسمت شرقی ماداگاسکار، 900 کیلومتر فاصله دارد. پایتخت جمهوری موریس، پورت موریس است.جمهوری موریس در واقع جزیره ای آتشفشانی است که در میان صخره های مرجانی قرار دارد. ساحل های شنی زیبا، جنگل های پرپشت بارانی و آب های درخشان آبی رنگ جزیره موریس، همواره توجه گردشگران زیادی را به خود جلب کرده است. جاذبه های طبیعی و زیبایی های این جزیره باعث شده است که با نام قطعه ای از بهشت شناخته شود.

mauritius1

صنعت توریسم، یکی از منابع اقتصادی مهم این کشور محسوب می شود. تنوع فرهنگی، از جذابیت های جمهوری موریس است. به طوری که در این جزیره، مردم چینی، هندی، اروپایی و آفریقایی با سنت ها، عقاید وفرهنگ های مختلف در کنار هم زندگی می کنند. نکته جالب توجه در مورد آب و هوای جزیره موریس این است که این منطقه تنها دو فصل تابستان و زمستان را دارد و این دو فصل زیاد از نظر دما با هم تفاوت ندارند. آب و هوای گرمسیری جزیره موریس باعث شده است که این منطقه در تمام طول سال، گزینه مناسبی برای سفر به شمار برود. برای سفر به جزیره موریس با تور موریس ، ابتدا باید ویزای این کشور را بگیرید. در این جزیره زیبا می توانید علاوه بر بازدید از مکان های دیدنی و جاذبه های طبیعی، انواع تفریحات را تجربه کنید. در این نوشته ضمن بررسی آکواریوم موریس، دیگر تفریحات و جاذبه های دیدنی جمهوری موریس را هم معرفی می کنیم.

mauritius2

بازدید از آکواریوم موریس

یکی از جالب ترین مکان های تفریحی و توریستی که در جمهوری موریس وجود دارد، آکواریوم موریس می باشد. این آکواریوم در جاده ساحلی یک دهکده ساحلی به نام گرند بی قرار گرفته است. در آکواریوم موریس بالغ بر 200 گونه جانداران دریایی وجود دارد. این آکواریوم دارای 5 مخزن در اندازه های گوناگون است که انواع جانداران دریایی ازقبیل خرچنگ، مارماهی، سنجاب ماهی تاجدار، شیر ماهی و انواع مختلف اختاپوس را در خود جای داده است. مارماهی ها، کوسه ها و لاک پشت های غول پیکر در مخازن بزرگ تر نگهداری می شوند. در صورتی که قصد سفر به جزیره موریس را دارید، توصیه می کنیم حتما از آکواریوم موریس دیدن کنید.

mauritius3

تماشای یک فضای شبیه سازی شده از زندگی موجودات مختلف در اعماق دریاها، برای هر کسی می تواند جالب و دیدنی باشد. افراد بسیاری تمایلی به غواصی ندارند. آکواریوم ها فرصتی را به وجود آورده اند که همه افراد بتوانند بدون رفتن به زیر آب، موجودات دریایی را تماشا کنند. می توان گفت تقریبا تمام جانداران دریایی اقیانوس هند در آکواریوم موریس قرار گرفته اند. امکان بازدید از آکواریوم موریس از دوشنبه ها تا یک شنبه ها و از ساعت 9:30 صبح تا 5 عصر وجود دارد. غذا دادن به ماهی های آکواریوم در ساعت 11 صبح انجام می شود. پس پیشنهاد می کنیم در این ساعت از این آکواریوم دیدن کنید.قیمت بلیط بازدید از آکواریوم موریس برای بزرگسالان، 250 روپیه موریس و برای کودکان، 2 تا 12 سال 215 روپیه موریس می باشد.

mauritius4

جاذبه های دیدنی جزیره موریس

- قصر یورکا: این قصر در سال های ابتدایی قرن نوزدهم در قسمت جنوبی کوهستان های پوس ساخته شده است. ساخت این بنای تاریخی که امروزه به عنوان موزه مورد استفاده قرار می گیرد، با چوب انجام شده است.
- باغ های سلطنتی: این باغ از دیگر جاذبه های دیدنی جزیره موریس به شمار می رود که در قرن 18 ساخته شده است. این باغ، دور تا دور یک ساختمان قدیمی به نام Mon Plaisir قرار گرفته است.
- پارک Mascareignes: این پارک که در قسمت جنوبی جزیره موریس واقع شده است، محلی برای نگهداری لاک پشت های غول پیکر و حدود 2000 کروکودیل می باشد. یک نمایشگاه حشرات هم در این پارک قرار دارد که بالغ بر 25 هزار نوع پروانه و حشره در آن نگهداری می شوند. زمین بازی کودکان از دیگر امکانات این پارک است.

mauritius5

- طبیعت و پارک سرگرمی Casela: این منطقه، مساحتی معادل 14 هزار هکتار دارد و چیزی بالغ بر 1500 نوع شیر، چیتا، بز کوهی، ببر، پرنده و لاک پشت های غول پیکر در آن زندگی می کنند. زمین بازی کودکان، رستوران و باغ وحش حیوانات اهلی، از دیگر امکانات این پارک است.
- دهکده Grand-Baie: این دهکده که در قسمت شمالی جزیره موریس قرار دارد، قطعا یکی از جذاب ترین نقاط دیدنی این جزیره می باشد. تفریحات آبی، رستوران ها و کافه ها، فروشگاه های صنایع دستی و هتل های مختلف از امکانات این دهکده به شمار می روند.نتیجه گیریجزیره موریس یکی از زیباترین مناطق توریستی در جهان است که پیشنهاد می کنیم حتما برای یک بار هم که شده به این منطقه سفر کنید. اگر قصد دارید با تور موریس به این جزیره توریستی زیبا سفر کنید، بازدید از آکواریوم موریس را حتما در برنامه سفر خود قرار دهید. در کنار آکواریوم موریس، می توانید از دیگر جذابیت های طبیعی و تفریحی این جزیره لذت ببرید.

mauritius6

باغ های سیووساگور رامگولام، خلیج آبی، زمین رنگ شده چامارل موریس و مسجد جوماه موریس از دیگر دیدنی های جمهوری موریس هستند که می توانید در برنامه سفر خود قرار دهید. در کنار تمام مکان های دیدنی که ذکر شد، جزیره موریس ساحل های زیادی دارد که می توانید ساعاتی را در این سواحل استراحت کنید. ساحل پریبر، ساحل بل ماره، ساحل بلو بی، ساحل لو مورن، ساحل ترو او بیچز، سواحل ایل او سرفس و ساحل ریویر دگلتز از زیباترین سواحل جزیره موریس به شمار می روند.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ