02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

درخت سبز کیش

درخت سبز کیش کجاست

جزیره کیش با سواحل زیبایش و آب و هوای بی نظیرش در ایام پاییز و زمستان مقصد بسیار جذابی برای گردشگران می باشد. جزیره کیش علاوه بر امکانات تفریحی دارای طبیعت جذابی نیز می باشد. یکی از جاذبه های طبیعی شگفت انگیز کیش درخت سبز کیش است.

derakhtsabzkish

در جزیره کیش درختان لور یا درخت انجیر معابد وجود دارد. این درختان بومی این جزیره نمی باشد و در دوران تیموری به کیش آورده و کاشته شده است . این درختان از زمان های قدیم از چین و هند توسط تاجران به سواحل خلیج فارس آورده شده است. عمر این درختان بسیار بالاست و  به بالای 500 سال هم می رسند . درخت مورد اشاره در این مطلب یکی از همین درختان لور می باشد که به خاطر ظاهر و عمرش معروف است.

derakhtkishsabz

درخت سبز کیش حدود 600 سال قدمت دارد و دراین گذر زمان ظاهر تنومند و انبوهی پیدا کرده است. شاخه های روی تنه درخت در طول زمان به سمت پایین خم شده اند و به درون خاک فرو رفته اند و دوباره از آنها شاخه رشد کرده است و خودش تبدیل به تنه درخت گشته است و طی چندین بار که این اتفاق افتاده است درخت تبدیل به تنه هایی زیادی شده است که از آها شاخه و ساقه های انبوده رشد کرده اند.مردم محلی از گذشته برای این درخت سر سبز جنبه تقدس قائل بودند و اعتقاد دارند که این درخت شگون دارد و می توانید پارچه هایی را ببینید که به درخت گروه زده شده است تا نیازشان را برطرف سازد.

greentreekish

امروزه محوطه و اطراف درخت سبز یا درخت انجیر معابد کیش تبدیل به تفریح گاه شده است. در اطراف آن آلاچیق و رستوران ساخته شده است. برای پخت کباب باربیکیو نیز در محوطه وجود دارد. صندلی هایی یا مدل های جذاب نیز توسط شهرداری برای راحتی مسافران ساخته شده و شما می توانید در محوطه درخت پیکنیک کنید و ساعتی را به استراحت بپردازید. در این تفریحگاه کافه و حتی یک شربت خانه بسیار جذاب وجود دارد که با نوشیدنی های بی نظیرش پذیرای گردشگران است و به خصوص در ایام گرم خنکی نوشیدنی های سنتی آن شما را به وجد می آورد.

در هنگام بازدید از این درخت شما می توانید به دو جاذبه دیگر جزیره کیش هم دسترسی داشته باشید. محوطه درخت سبز کیش با دو در جداگانه ای که دارد از یک طرف به شهر باستانی حریره راه دارد و از در دیگر می توانید به مجموعه آب انبار سنتی کیش وارد شوید و این دو سایت گردشگری را نیز مورد بازدید قرار دهید.

treegreenkish

امیدواریم که توجه به فضای سبز و درختان این نعمات خداوند فراموش نشود و بتوانیم از این میراث گرانبها و مفید نگداری کنیم تا یادگاری برای آیندگان باشد.

6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ