02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

کشتی یونانی کیش

کشتی یونانی جزیره کیش کجاست

جزیره کیش یکی از جزایر مرجانی واقع شده در جنوب ایران و خلیج فارس می باشد. این جزیره مرجانی دارای جاذبه های طبیعی بسیار قابل توجهی، به علت موقعیت جغرافیای خاص خود می باشد. در کنار جاذبه های طبیعی، اماکن و جاذبه های تاریخی، تفریحی، مراکز خرید بزرگ و ... نیز در این جزیره وجود دارد. تمامی امکانات فوق باعث شده اند که امروزه جزیره کیش به طور سالیانه از هزاران توریست داخلی و خارجی میزبانی کند. کشتی یونانی کیش یکی از جاذبه های تاریخی موجود در این  جزیره و یکی از محبوب ترین آن ها نیز می باشد. ما در این مقاله به طور کامل به معرفی این جاذبه تاریخی بسیار با شکوه می پردازیم تا افرادی که در تور کیش، تور کیش نوروز، تور لحظه آخری کیش و ... شرکت کرده اند بتوانند با آن آشنا شوند.

kashtiyounanikish

آشنایی با کشتی یونانی

کشتی یونانی کیش با اینکه قدمت تاریخی بسیار زیادی ندارد اما جز یکی از محبوب ترین جاذبه های تاریخی جزیره کیش محسوب می شود و هر ساله توریستان و گردشگران بسیار زیادی را به خود جلب میکند. کشتی یونانی کیش بی شک شما را به یاد کشتی تایتانیک و داستان غم انگیز آن خواهد انداخت. امروزه دلایل زیادی برای به گل نشستن این کشتی در ساحل جزیره مطرح است اما منطقی ترین و موثق ترین دلیل ارائه شده برای آن، گم کردن راه و نبود فانوس دریایی برای جلوگیری از این اتفاق میباشد خدمه و مسئولین وقت جزیره کیش در سال ۱۳۴۵ شمسی و در زمان به گل نشستن این کشتی، تلاش های بسیار زیادی برای برگرداندن آن به آب های آزاد انجام داده اند.

greeceshipofkish

اما هیچ کدام از آنها برای رها کردن کشتی از بند گل های ساحل کافی نبوده و کشتی یونانی کیش بیش از ۵۰ سال می باشد که به گل نشسته است. تاریخ ساخت این کشتی به سال ۱۳۲۲ هجری و نزدیک به ۸۰ سال پیش باز میگردد. این کشتی در سال های فعالیت خود مالک های انگلیسی، ایرانی و ... داشته است. اما اخرین مالک آن یک فرد یونانی بوده است. به همین علت امروزه از آن به عنوان کشتی یونانی کیش یاد می شود.

بازدید از کشتی یونانی

امروزه شما می توانید بدون پرداخت هیچ گونه هزینه ای برای خرید بلیط و ... برای بازدید از کشتی یونانی کیش اقدام کنید. این کشتی در بخش جنوب غربی جزیره کیش به گل نشسته است و از دیر باز تا امروز به یکی از زیباترین جاذبه های جزیره تبدیل شده است. منظره کشتی یونانی کیش در میان آب های نیلگون خلیج فارس، در هنگام غروب طلایی آفتاب بسیار زیبا و آرامش بخش می باشد. به طوری که بسیاری از توریستان و گردشگرانی که به این جزیره سفر میکنند در هنگام غروب آفتاب خود را به کشتی یونانی کیش رسانده و از زیبایی های آن لذت می برند. در گذشته  امکاناتی مثل بازدید از داخل کشتی با کمک وسایل غواصی و ... امکان پذیر بود اما امروزه با توجه به فرسایش بیش از حد بدنه کشتی و اتصالات آن، این امکان برای گردشگران و توریستان جزیره وجود ندارد. متاسفانه عدم رسیدگی به بدنه و اتصالات کشتی یونانی کیش، این جاذبه گردشگری را در معرض نابودی و از بین رفتن قرار داده است.

از بین رفتن کشتی یونانی کیش و در آب فرو رفتن آن باعث میشود یکی از زیبا ترین و نوستالژیک ترین جاذبه های گردشگری شهر کیش از بین برود. به شما توصیه می کنیم هنگام سفر به جزیره کیش، برنامه بازدید از این کشتی بسیار بزرگ و زیبا را در لیست برنامه های تور کیش از ساری خود قرار دهید تا از زیبایی ها و آرامش ساحل آن بی بهره نمانید.

kashtiyounanijazirekish

مسیرکشتی یونانی کیش

کشتی یونانی کیش در پارک ساحلی غروب واقع شده در میدان و خیابان غروب قرار دارد. شما میتوانید با کمک وسایل حمل و نقل عمومی مثل تاکسی و ...، به راحتی به آن دسترسی پیدا کنید. به شما توصیه می کنیم هنگام مراجعه به پارک ساحلی غروب برای بازدید از کشتی یونانی، حتما یک دوربین عکاسی یا فیلمبرداری همراه خود داشته باشید. زیرا باقی مانده کشتی یونانی در نزدیکی ساحل زیبای خلیج فارس، به یکی از زیبا ترین لوکیشن ها برای در جزیره کیش تبدیل شده است. به طوری که امروز تمام مسافران و گردشگرانی که به کیش سفر میکنند، حداقل یک عکس با کشتی یونانی از خود گرفته و در دفترچه خاطرات خود ثبت میکنند.

ویژگی های بازدید از کشتی یونانی

همانطور که گفته شد کشتی یونانی کیش در پارک ساحلی غروب واقع شده است. در نتیجه امکانات رفاهی متعددی در نزدیکی آن برای مسافران و گردشگران قرار دارد. همچنین کشتی یونانی، به برخی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری جزیره کیش نزدیک می باشد و شما میتوانید در کنار کشتی یونانی از سایر جاذبه های گردشگری کیش نی بازدید کنید. در اطراف کشتی یونانی هتل های بسیار مناسبی مثل هتل کوروش، هتل ایران، هتل پارس و ... نیز وجود دارد که گردشگران و توریستان میتوانند برای اقامت خود به ان ها مراجعه فرمایند. کشتی یونانی کیش یکی از جذاب ترین و زیباترین جاذبه های گردشگری جزیره می باشد که شما می توانید بدون پرداخت کوچکترین هزینه ای از آن بازدید کنید. در نتیجه فرصت بازدید از این آثار تاریخی بسیار زیبا و با شکوه را از دست ندهید.

kashtiyounani

در انتها شما میتوانید برای کسب اطلاعات تکمیلی در زمینه سایر جاذبه های گردشگری، تاریخی و تفریحی جزیره کیش و آشنایی با جاذبه های گردشگری سایر شهر های داخلی و خارجی مثل استانبول، مشهد و .... به مجله آسمان پایتخت مراجعه فرمایید.

6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ