02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

ویزای توریستی کانادا

25 اردیبهشت ، 1402
راز آسمان پایتخت

ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا، برای اهدافی از قبیل گشت و گذار و یا تجدید دیدار با خانواده و آشنایان صادر میگردد. به علت مکان های توریستی و جذاب فراوانی که در این کشور قرار دارند و نیز شرایط عالی ویزای کانادا، در سال های اخیر درخواست این ویزا از سوی متقاضیان ایرانی رو به افزایش بوده است. با اخذ این ویزا، گردشگران مجاز خواهند بود تا ۶ ماه به طور متوالی در این کشور اقامت داشته باشند اما مجاز به کار کردن و یا تحصیل در این کشور نخواهند بود. در ادامه این مطلب، در رابطه با چگونگی و شرایط دریافت و مدارک ویزا توریستی کانادا صحبت خواهیم کرد تا راحت تر و مطمئن تر اقدام به اخذ آن نمایید.

toristcanada1

ویزای توریستی کانادا چیست؟

ویزای توریستی کانادا یا Visitor Visa : یکی از انواع ویزاهای این کشور است که شخص دارنده آن اجازه خواهد داشت با توجه به نوع ویزای خود (یک مرتبه ورود، چند مرتبه ورود و سوپر ویزا) وارد این خاک شده و تا مدت زمان محدود و معینی در آنجا بماند.

انواع ویزای توریستی کانادا چیست؟

در حالت کلی ویزای گردشگری یا توریستی این کشور به دو نوع تقسیم می‌شود:

ویزای یک مرتبه ورود
ویزای چند مرتبه ورود

هر دوی این ویزاها تنها برای تایم مشخصی دارای اعتبار هستند و پس از اتمام این تاریخ، قانونی و قابل استفاده نخواهند بود.

ویزای توریستی سینگل یا یک بار ورود

دارندگان این نوع ویزا اجازه دارند تنها یک بار وارد کشور کانادا شوند و پس از ترک این کشور، چنانچه بخواهند دوباره وارد کانادا شوند، بایستی مجددا اقدام به دریافت ویزای توریستی کانادا نمایند. البته در صورتی که فرد توریست بخواهد به کشورهای آمریکایی سفر کند، جهت ورود مجدد به کانادا ملزوم به داشتن ویزا نخواهد بود.

ویزای توریستی مولتی یا چند بار ورود

به دارندگان این مدل ویزای کانادا اجازه داده می شود که بسته به مدت زمان پاسپورت متقاضی، به طور نامحدود به این کشور وارد شود و در هر سری ورود، می تواند تا ۶ ماه بدون محدودیت در این کشور اقامت داشته باشد. ویزای توریستی مولتی کانادا، تا یک ماه قبل از اتمام تاریخ گذرنامه، باطل می گردد.

سوپر ویزای توریستی کانادا چیست؟

یکی از بزرگترین دغدغه های اکثر مهاجران، طبیعتا دوری از خانواده است. پدر و مادرهایی که قصد دیدار فرزندان خود را در یک کشور خارجی دارند با مشکلات بسیاری روبرو خواهند شد که یکی از آنها کوتاه بودن مدت اعتبار ویزای توریستی می باشد. اما در جهت رفع این مشکل، در سال ۲۰۱۱ دولت کانادا قانونی را به تصویب رساند که ورود والدین و پدربزرگ و مادربزرگ ‌های شهروندان را به کانادا سهل تر کند. نتیجه این قانون ایجاد سوپر ویزای کانادا شد. همانطور که گفتیم این قانون برای والدین و پدربزرگ و مادربزرگ ‌های مهاجرانی است که اقامت دائم و کارت PR دارند و به عبارتی شهروند این کشور محسوب می شوند. در چنین شرایطی والدین می‌توانند از سوپر ویزای توریستی کانادا استفاده کرده و به دیدار فرزندانشان بروند. 

1visatoristcanada

شرایط صدور سوپر ویزای کانادا بدین شرح است:

1. متقاضی بایستی پاسپورت معتبر داشته باشد.
2. متقاضی باید ثابت کند که از تمکن مالی کافی برخوردار است و می‌تواند از عهده هزینه‌های خود در Canada برآید. فرد دعوت‌کننده نیز باید تمکن مالی معین را طبق جدول حداقل درآمد، دارا باشد.
3. متقاضی بایستی حداقل به مدت 1 سال و با مبلغ صد هزار دلار، توسط یک موسسه بیمه کانادایی بیمه شده باشد.

بر اساس قانون تصویب شده، مدت اعتبار این ویزا ده سال است اما هنگام صدور، بسته به اعتبار گذرنامه صادر می گردد. به عنوان مثال در مورد گذرنامه های ایرانی که به مدت 5 سال اعتبار دارند، بیشترین مدت اعتبار سوپر ویزا نیز پنج سال خواهد بود. و اینکه 1 ماه پیش از تمام شدن تاریخ انقضای پاسپورت، اعتبار سوپر ویزا باطل خواهد شد.توصیه میکنیم پیش از اقدام به دریافت سوپر ویزا، اعتبار پاسپورت خود را تمدید نمایید. صدور این نوع ویزا هم به دو صورت یک بار ورود و چند بار ورود می باشد. با اخذ سوپر ویزای چند بار ورود به کانادا، متقاضی اجازه دارد چندین بار به Canada سفر کند و در هر بار تا حداکثر 2 سال در آنجا بماند. این تایم اقامت نسبتا طولانی، مزیت سوپر ویزا نسبت به ویزای توریستی کانادا که 6 ماهه است، می باشد.

شرایط ویزای توریستی کانادا چگونه است؟

سفارت این کشور شرایطی را جهت دریافت ویزای توریستی تعیین کرده است و چنانچه تمامی این شرایط را دارا نباشید، ویزای شما ریجکت می‌شود.

1. داشتن پاسپورت معتبر
2. برخورداری از سلامت کامل جسمانی و عقلانی 
3. داشتن امکانات مالی معین جهت پرداخت هزینه‌های مورد نیاز در Canada
4. داشتن برنامه‌ریزی دقیق و منظم برای مدت زمان خاص و محدود اقامت در کانادا
5. تعهد به این که در مدت زمان حضور خود در کانادا به دنبال کار و استخدامی نباشید.
6. عدم سوء پیشینه کیفری
7. بایستی ثابت کنید که اعمال و اقدامات شما در این کشور امنیت ملی را به خطر نمی اندازد.
8. پیروی و تبعیت از قوانین و مقررات این کشور در طول مدت زمان اقامت
9.  انجام برخی از آزمایشات پزشکی مهم مثل ایدز، هپاتیت، سل و ...

مدارک لازم جهت اخذ ویزای توریستی کانادا

1. ارائه پاسپورت با حداقل شش ماه اعتبار و حداقل یک صفحه ی خالی
2.  دو قطعه عکس پاسپورتی که به تازگی گرفته شده
3. ترجمه شناسنامه
4. ترجمه سند ازدواج
5.  گواهی اشتغال به تحصیل برای دانش آموزان و دانشجویان
6. تکمیل فرم تقاضای ویزای توریستی کانادا برای هر شخص به صورت جداگانه
7. کارت ملی
8. نامه مهر شده به منظور اثبات تمکن مالی به زبان انگلیسی
9. پرینت گردش حساب طی ۶ ماه اخیر
10. سوابق بیمه تامین اجتماعی
11. اجازه خروج از کشور برای افراد زیر ۱۸ سال
12. مدارک شغلی ترجمه شده
13. سند ملکی
14. نامه ی سلامت پزشکی با مهر پزشک و اثبات عدم ابتلا به بیماری های مسری
15. پرینت از بلیط برگشت به کشور مبدا

دلایل ریجکت شدن ویزای توریستی کانادا

ریجکت شدن ویزای توریستی کانادا، به دلایل مختلفی ممکن است اتفاق بیفتد. از رایج‌ترین این دلایل، می‌توان به تمکن مالی کمتر از مبلغ تعیین شده از سوی سفارت کانادا، داشتن سوء پیشینه و سابقه کیفری و نداشتن تاریخچه سفری مناسب متقاضی اشاره کرد. گفتنی است که در ماه اکتبر ۲۰۱۸، بیش از ۹۰ درصد تقاضاهای ایرانیان برای دریافت ویزای توریستی کانادا ریجکت شد که در نوع خود بی‌سابقه بود.به طور کلی باید بگوییم عمده دلیل ریجکت شدن ویزا این است که آفیسر فکر می کند شما نمی خواهید به طور موقتی در کانادا بمانید و بر این باور است که شما با اتمام اقامت موقت خود، این کشور را ترک نخواهید کرد.اما اگر ویزایتان رد شد سریعا اندوهگین نشوید و خود را سرزنش نکنید! شما با آفیسر که او هم مثل شما یک انسان است، سروکار دارید، پس احتمال وقوع خطا و اشتباه بسیار بالاست. به همین علت ریجکت شدن ویزا لزوما به این مفهوم نیست که هر آنچه آفیسر علامت زده درست است. پس پیش از سرزنش خودتان بهتر است با پروسه بررسی پرونده آشنایی داشته باشید.

visacanada2
دلایل ریجکت شدن ویزای توریستی کانادا

خب واقعیت این است که کانادا مقصد فوق العاده جذابی‌ است و از همه جای دنیا برای ورود به این کشور درخواست داده میشود. اما آیا این کشور ظرفیت این حجم از مهاجرین را دارد؟‌ قطعا خیر. مثلا در سال ۲۰۱۹ تنها از کشور هندوستان حدود 1 میلیون نفر درخواست داده بودند. لذا آفیسرها با تقاضای بسیار زیاد و ظرفیت محدود روبرو هستند و در برخی پرونده ها چاره‌ای جز رد کردن ندارند.

آفیسرها باید در رسیدگی به پرونده‌ها به سرعت عمل کنند. آمار درخواست ها بسیار زیاد است و منابع انسانی رسیدگی به این پرونده‌ها محدود. هر آفیسر برای بررسی یک پرونده ی درخواست ویزا شاید یک تایم 5 دقیقه ای صرف میکند. واقعا در 5 دقیقه چگونه می توان اینهمه مدارک و شرایط مورد نیاز ویزا را با دقت بررسی کرد؟ پس قطعا خطا و اشتباهات بسیاری در این میان رخ می دهد. پس با این زمان کم ممکن است آفیسرها اشتباه کنند و مشکل از پرونده ی شما نباشد. اما بهتر است این جمله شما را خوشحال یا ناامید نکند. وظیفه شما برای درخواست ویزای توریستی کانادا این است که اقدامات خود را محتاطانه و به طور کامل انجام دهید و منتظر پاسخ از سوی سفارت کانادا بمانید.

سفارت Canada، این امکان را برای متقاضیان ویزا در نظر گرفته است که پس از برطرف نمودن دلایل ریجکت، هر زمانی که مایل بودند، تقاضای ویزای توریستی خود را مجدد ارسال نمایند. همچنین دقت داشته باشید که در ویزای توریستی کانادا، اعتراض به ریجکت شدن ویزا مفهومی ندارد و شما هر زمان که بخواهید، می‌توانید مجددا درخواست خود را ارسال نموده و شانس تان را بیازمایید.

مهمترین دلایل ریجکت ویزای توریستی کانادا:

1. نداشتن سابقه سفر مناسب
2. مانده حساب و تمکن مالی ناکافی
3. موقعیت شغلی نامناسب در کشور مبدا
4. نداشتن هدف قانع کننده برای بازدید از کانادا 
5. عدم تناسب زمان پیشنهادی برای اقامت در کانادا با اهدافی که دارید
6. ارائه اطلاعات غلط از سوی فرد متقاضی
7. عدم ارائه مدارک کافی برای اثبات درآمد و تمکن مالی مناسب فرد دعوت کننده 
8. هرگونه سوء پیشینه

هزینه ویزای توریستی کانادا

در حالت کلی هزینه اخذ این ویزا، ۳۰۰ دلار است که کل آن هنگام اقدام برای درخواست ویزا از متقاضی دریافت می‌شود. گفتنی است که ۱۸۵ دلار از این مبلغ به سفارت کانادا پرداخت خواهد شد که ۱۰۰ دلار آن جهت بررسی مدارک و ۸۵ دلار نیز برای انگشت نگاری لحاظ می گردد.

تمدید ویزای توریستی کانادا

جهت تمدید ویزای توریستی کانادا به عنوان یک گردشگر، بایستی پیش از اتمام اعتبار ویزا اقدام کنید. برای اطلاع از تاریخ انقضای ویزا نیز حتما لازم است که به سفارت Canada مراجعه نمایید تا در صورت به اتمام رسیدن انقضای آن، اقدام به تمدید کنید. متقاضی 30 روز پیش از به پایان رسیدن اعتبار ویزا باید برای تمدید به کنسولگری کانادا برود. چنانچه دولت کانادا این تمدید ویزا را تایید کند، پرونده ی بازدید به شخص داده می شود که در آن، مدت زمان حضور مجاز و زمان خروج از خاک کشور کانادا مشخص شده است و در صورت عدم خروج فرد پس از اتمام تاریخ تعیین شده، دولت این کشور با فرد خطاکار برخورد کرده و وی را جریمه خواهد کرد.

appvisacanada

پناهندگی با ویزای توریستی کانادا

سالانه افراد بسیاری با اخذ ویزای توریستی وارد Canada می‌شوند و‌ پس از ورود به خاک این کشور تقاضای پناهندگی می کنند. البته در اکثر مواقع هم بسیاری از این افراد اصلا پناهنده نیستند و تنها با مدرک سازی سعی دارند خود را پناهنده جلوه می دهند.دقت داشته باشید که پناهندگی با مهاجرت تفاوت دارد، مهاجر کسی‌ است که به دنبال کارهای اقامت دائم در کاناداست، اما پناهنده در واقع شخصی است که بنا به دلایلی مجبور به فرار از کشور خود شده است. این فرار گاهی ممکن است به دلیل تبعیض های نژادی، قومیتی، مذهبی و یا عضویت در گروه های سیاسی باشد. کشور کانادا به این اشخاص که از ترس ضرب و شتم و آزار و اذیت به این کشور پناه آورده اند، پناه می‌دهد که به این طرح، برنامه اسکان مجدد کانادا گفته می شود.

بنا به گزارشات اخیر سازمان ملل، نتایج مطلوبی در رابطه با شرایط زندگی پناهندگان در کانادا در زمینه امور بهداشتی درمانی، تحصیل کودکان، اشتغال، مالیات، درآمد، کسب و کار، خرید ملک و ... به دست آمده است.

تمکن مالی ویزای توریستی کانادا

تمکن مالی این ویزا، مبلغ مشخص شده‌ای از سوی سفارت کانادا است که با توجه به هزینه‌های روزمره زندگی در کانادا محاسبه و اعلام شده است. این مبلغ برای هر نفر، با توجه به هزینه‌های اقامت و خرج و مخارج زندگی روزمره در کانادا، ۵۰ هزار دلار کانادا می‌باشد.تمکن مالی از جمله مدارک مهم و اثرگذار در تصمیم گیری افسر کنسولی است. در حقیقت شما با ارائه نامه تمکن مالی خود به افسر کنسولی این اطمینان خاطر را می‌دهید که از عهده هزینه‌ها و خرج و مخارج در کشور کانادا بر می‌آیید و از لحاظ مالی مشکل و کمبودی نخواهید داشت. سفارت خانه تمام کشورها یک مبلغ کف و حداقلی برای تمکن مالی مسافرین خود در نظر گرفته است که این مبلغ برای کشورهای مختلف، یکسان نیست. گفتنی است که مبلغ ذکر شده، بر اساس هزینه‌های رفت و برگشت به آن کشور، هزینه اقامت در هتل و یا مسافر خانه، هزینه‌های حمل و نقل و خورد و خوراک و مواردی از این قبیل معین می‌گردد.

درخواست ویزای توریستی کانادا برای والدین چگونه است؟

از جمله مشکلاتی که زندگی در کشورهای خارجی به خصوص برای ما ایرانی‌ها دارد، پیوندهای عاطفی و دوری از خانواده است. این موضوع به قدری حائز اهمیت است که حتی برخی افراد قید خارج شدن از مملکت خود را به همین دلیل می‌زنند. اما راهکارهایی ایجاد شده که با استفاده از آن‌ها می‌توان این مشکلات را برطرف نمود. تدبیر سفارت کانادا برای چنین موضوعاتی ارائه ویزا به والدین کسانی است که مقیم این کشور هستند و در واقع شهروند آنجا محسوب می شوند. اما شرایط و الزامات درخواست ویزای توریستی کانادا برای والدین چگونه است؟ برای بردن پدر و مادرتان به Canada بایستی برای آنها ویزا بگیرید، که به چند روش قابل انجام است.

یکی از این راهکار‌ها اخذ ویزای توریستی می باشد اما با این ویزا نهایتا شش ماه بتوانید آنها را در کشور کانادا نگه دارید و پس از این مدت باید کانادا را ترک کنند که این مدت زمان برای بودن در کنار فرزندان خیلی کوتاه به نظر می‌رسد. لذا سفارت کانادا روش جایگزینی  را به نام ویزای والدین یا سوپر ویزا در نظر گرفته است که با استفاده از آن، والدین مهاجران مقیم کانادا اجازه خواهند داشت تا تایم طولانی‌تری را در این کشور بمانند. دارندگان این نوع ویزا می‌توانند به مدت 2 سال بدون نیاز به تمدید مجدد ویزای خود در کانادا بمانند.

سوپر ویزای کانادا

افزون بر این، دارندگان super visa این اجازه را دارند که از این کشور خارج شده و مجدد به آن وارد شوند. با این که این نوع ویزا گزینه فوق العاده ای برای پدر و مادر مهاجران مقیم یا شهروند کانادا به شمار می آید اما همه والدین، شرایط اخذ آن را ندارند.

شرایط دریافت ویزای والدین کانادا

۱- متقاضی باید پدر، مادر یا پدربزرگ، مادربزرگ یک شهروند یا مقیم دائم این کشور باشد
۲- نامه ای امضا شده از سوی فرزند یا نوه که در آن از شخص متقاضی ویزا، برای رفتن به کانادا دعوت شده باشد.

نکته اولی که بایستی در مورد نگارش و ارسال دعوت‌نامه به آن دقت کنید این است که شما تنها برای ورود پدر و مادرتان به Canada مسئولیت ندارید، بلکه در کل مدت حضورشان در این کشور ساپورت مالی آن‌ها را نیز عهده دار هستید. لذا در نوشتن دعوت‌نامه باید خیلی محتاط و صادقانه عمل کرده و به کلیه تعهدات قید شده در دعوت‌نامه پایبند باشید. در برخی موارد ضروری است که نامه به صورت محضری نوشته شده باشد.

تمکن مالی لازم برای اخذ ویزای والدین کانادا

فرد مقیمی که پدر و مادر خود را به این کشور دعوت می‌کند بایستی اثبات کند که آن‌ها درآمد حداقلی مشخص شده از سوی سفارت را دارا هستند.ارائه درخواست سوپر ویزای کانادا می‌تواند به شکل اینترنتی و یا مراجعه حضوری انجام شود.جهت ارائه درخواست خود به صورت حضوری بایستی فرم‌های مربوطه را تکمیل نموده و به همراه اسناد و مدارک تعیین شده به سفارت کانادا مراجعه نمایید. اما از آنجایی که سفارت کانادا در ایران فعالیتی ندارد، برای ارائه درخواست خود باید به یکی از کشورهای همسایه سفر کنید. ولی با توجه به این که تکمیل فرم‌های تقاضای سوپر ویزای کانادا به صورت آنلاین هم امکان پذیر است نیازی به مراجعه حضوری نخواهید داشت.

از مزایای درخواست آنلاین این نوع ویزا می‌توان به نبود هزینه های بالای ناشی از مراجعه حضوری برای ارائه مدارک، سریع‌تر انجام شدن ثبت درخواست و در نتیجه زودتر بررسی و پردازش شدن درخواست اشاره نمود. همچنین در صورت نیاز به مدارک بیشتر به سرعت و سهولت می‌توانید آن‌ها را به صورت آنلاین ارسال نمایید و نیز چنانچه نواقصی در پرونده موجود باشد، به شما اعلام خواهد شد تا مجددا نسبت به تکمیل آن‌ها اقدام کنید. بدین ترتیب از بروز تاخیر و اتلاف وقت در فرآیند اخذ سوپر ویزا ممانعت خواهد شد.با اینکه سوپر ویزا گزینه فوق العاده جذابی برای بردن پدر و مادرتان به این کشور است اما چنانچه بنا به هر دلیلی امکان دریافت این نوع ویزا را ندارید، راهکارهای دیگری نیز وجود دارد.

یکی از رایج ترین راهکارها اخذ ویزای توریستی کانادا برای والدین است که برای ایرانی‌ها نیز بسیار مطلوب و مناسب می باشد. گفتیم که این نوع ویزا به اشخاصی داده می‌شود که هدفشان از سفر کارهایی از قبیل گردش و تفریح، دیدار با اعضای خانواده و تجارت استیکی از مدارک مهم در این فرایند داشتن دعوت‌نامه ای از سوی یک فرد مقیم دائم کانادا می باشد. البته وجود دعوت‌نامه برای گرفتن ویزای توریستی برخلاف سوپر ویزا الزامی نمی باشد. اما وجود آن تاثیر بسیار مثبتی در بالا رفتن شانس متقاضی برای اخذ ویزا خواهد داشت.

visacandatorist1
اخذ ویزای توریستی کانادا برای والدین در این دعوت‌نامه بایستی اطلاعاتی از قبیل مشخصات متقاضی، هدف از سفر، مدت اقامت، آدرس، تلفن و... ذکر گردد. همچنین شخصی که دعوت می کند نیز ملزم به ارائه ی مدارکی از قبیل کارت شهروندی یا کارت اقامت کانادا خواهد بود. پس از تکمیل مدارک باید نسبت به ارسال درخواست خود برای دریافت ویزا اقدام کنید.پس از ارسال درخواست بایستی منتظر نتیجه بررسی پرونده بمانید. عموما رسیدگی به پرونده در رابطه با درخواست ویزای توریستی کانادا از چند هفته تا چند ماه طول می کشد.

در صورتی که مدارک ارائه شده تمام و کمال باشد و دعوت‌نامه ای هم داشته باشید، شانس بسیار بالایی را برای اخذ ویزای توریستی کانادا خواهید داشت. بی تردید اصلی ترین تفاوت میان سوپر ویزا و ویزای توریستی والدین در مدت زمانی است که آنها اجازه ی اقامت در کانادا را دارند. چرا که با داشتن ویزای توریستی کانادا تنها به مدت 6 ماه می توانید والدین خود را در کانادا نگه دارید، در حالی که سوپر ویزا امکان اقامت به مدت دو سال را فراهم می آورد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ