02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

ویزای تحصیلی کانادا

26 مرداد ، 1400
مهرابی

ویزای تحصیلی کانادا

بگذارید دو خبر داغ و مهمی که تازه از تنور در آمده در رابطه با ویزای تحصیلی کانادا 2021 را به شما بگوییم. به دلیل بیماری کرونا، درخواست ویزای تحصیلی آنلاین است و مراحل انگشت نگاری و بایومتریک پس از بازگشایی سفارت کانادا صورت می گیرد. و اینکه تحصیل بدون نیاز به حضور دانشجویان و به شکل غیر حضوری و به صورت آنلاین نیز امکانپذیر است!

tahsili

ویزای تحصیلی کانادا چیست ؟

ویزای تحصیلی کانادا یعنی مجوز برای تحصیل در کانادا! مشخص است که برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا نیاز به شناسایی، موقعیت تحصیلی این کشور دارید، باید لیستی مدارک مورد نیاز را بدانید، می بایست از شرایط اخذ ویزا اطلاع داشته باشید، هزینه ها را بررسی کنید و همینطور شرایط انتخاب رشته و دانشگاه مناسب خود را یاد بگیرید! اخذ ویزای تحصیلی کانادا کار آسانی نیست! موضوع مهمی که مطرح است، رزومه تحصیلی و نامه تمکن مالی شما است. یعنی باید ثابت کنید هم سطح سواد مناسبی دارید و هم از پس هزینه های تحصیل بر می آیید.

tahsili2

در یک نگاه کلی برای اخذ ویزای کانادا از نوع تحصیلی باید:

برگه پذیرش از مدرسه، دانشگاه و یا کالج داشته باشید.
نیاز است که حداقل میزان تمکن مالی داشته باشید که بر اساس رشته تحصیلی شخص مشخص می شود اما کمتر از 300 میلیون تومان نخواهد بود.
نیاز به ارائه گردش حساب مورد نیاز دارید.
بایت هزینه بابت اخذ ویزای تحصیلی کانادا پرداخت کنید.
نیاز اخذ وقت سفارت دارید و باید فرم های مخصوص را تکمیل کنید.
وقت سفارت فوری وجود ندارد، مدارک شما باید به زبان انگلیسی ترجمه شده باشد و نیاز است که مدارک به تاییدیه دادگستری رسیده باشد.
معمولاً 40 روز پس از روال درخواست پاسخ به شما داده می شود. بهترین حالت اقدام نیز به صورت انفرادی است.

tahsili4

مدارک مورد نیاز ویزا تحصیلی کانادا

مدارکی که برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا نیاز دارید از قرار زیر است:

1-پاسپورت معتبر و اسکن از همه صفحات پاسپورت های قبلی در صورت وجود
2-مدارک تحصیلی که خود شامل چندین دسته بندی است: نیاز است اصل و ترجمه ریزنمرات سه سال آخر تحصیل را ارائه دهید. همینطور می بایست اصل و ترجمه از آخرین مدرک تحصیلی و ریزنمرات را داشته باشید.
3-تاییدیه از سوی سیستم ارزیابی مدارک تحصیلی WES: این سیستم ارزیابی برای کشور آمریکا و کانادا است و تاییدیه برای مدارک دانشگاهی بوده و هزینه آن نیز در حدود 245 دلار اعلام شده است و حداقل 1 ماه زمان می برد. برای تحصیل در مدارس و کالج نیاز به این مدرک ندارید.
4-فرم توصیه نامه که یا از سوی مدیر مدرسه و معلم صادر می شود و در صورتی که قرار است ویزای دانشجویی اخذ شود از سوی کالج و دانشگاه ارائه می شود.
5-رزومه همان برگه ای است که شرایط دانشجو را مشخص می کند و اطلاعات شخصی و تحصیلی و سابقه تحصیلی و علمی وی را اعلام می دارد.
6-انگیزه نامه: داشتن برگه ای که نشان دهد چرا کانادا را انتخاب کرده اید، چه هدفی دارید، و ... در پروسه صدور ویزای تحصیلی کانادا بسیار مهم است و باید ارائه شود.
7-مدرک زبان: برای مدارس و کالج ها اجباری در ارائه مدرک زبان ندارید برای دانشگاه برای تحصیل در مقطع لیسانس باید آیلتس حداقل 6، برای فوق لیسانس آیلتس حداقل 6 و نیم و برای دکترا آیلتس حداقل 7 نیاز است.
8-در مدارس کانادا آزمونی از دانش آموز بین المللی گرفته می شود تا سطح زبان وی بررسی شود در صورت رد شدن نیاز به شرکت در یک دوره زبان است.
9-برخی از دانشگاه های کانادا ا شما مدرک آزمون GRE می خواهند!

visatahsilicanada

شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا

ویزای دانش آموزی:

اگر قصد شما اخذ ویزای دانش آموزی کانادا است باید از نظر تمکن مالی شرایط خوبی داشته باشید! در واقع باید از پس هزینه های مدرسه بر آیید. برای تحصیل در مدارس کانادا نیاز به مدرک آیلتس ندارید. می توانید دوره های زبان آموزی را در مدرسه بگذرانید. از سوی دیگر سن شما برای اخذ ویزای دانش آموزی بسیار مهم است.  معدل سه سال آخر کارنامه شخص نیز بررسی می شود و بهتر است کمتر از 16 نباشد.

نکته مهم اگر قرار است ویزای تحصیلی کانادا به صورت دانش آموزی برای شخص کمتر از 18 سال اخذ شود باید فردی مقیم کانادا خود را سرپرست اعلام نماید.

ویزای دانشجویی مخصوص کالج:

در صورتی که قصد دارید ویزای تحصیلی کانادا را کسب کنید و در کالج تحصیل کنید باز هم تمکن مالی مهمترین گزینه است. نیاز است که بتوانید از پس هزینه زندگی و اقامت و شهریه برآیید. در صورتی که وقفه زیادی در تحصیل نداشته باشید شرایط شرکت در کلاس های زبان نیز دارید.

ویزای دانشجویی مخصوص دانشگاه:

برای تحصیل در دانشگاه های کانادا شرایط مالی و سنی شما بررسی می شود. نیاز به ارائه مدرک زبان آیلتس دارید و باید سطح مورد نظر را بر اساس دانشگاه و رشته تحصیلی مشخص کنید اما حداقل آیلتس 6 مهم است. وضعیت تحصیلی شما، ایده های کاری و سطح علمی شما بررسی می شود. موقعیت علمی شما به واسطه پرونده های تحصیلی قبلی ارزیابی می شود. نیاز است که بتوانید نامه پذیرش از یکی از دانشگاه های کانادا داشته باشید.

هزینه های ویزای تحصیلی

برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا هزینه های مطرح است اما شامل دو بخش کلی می شود. یک هزینه مربوط به شهریه دانشگاه است که در واقع باید هزینه اقامت و محل زندگی و سایر موارد را نیز لحاظ کنید مورد بعدی هزینه ای است که برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا در نظر گرفته می شود که شامل هزینه تنظیم فرم درخواست، هزینه ترجمه مدارک، هزینه صدور ویزا و یک سری هزینه های دیگر است که برای بررسی پرونده و انگشت نگاری بررسی می شود. البته در مورد هزینه انگشت نگاری هنوز نظرها متفاوت است و برخی منابع تاکید دارند که هزینه ای در این راستا اخذ نمی شود.

tahsili
سیستم آموزشی کانادا چگونه است ؟

یستم آموزش در مدرسه از 5 سال تا 17 یا 18 سال است.
مدارس ابتدایی کانادا سطح یک، شامل 4، 5، 6 و گاه 7 است.
مدارس راهنمایی کانادا شامل سطوح 5، 6، 7، 8 است.
دبیرستان مقدماتی نیز شامل سطوح 7 و 8 و گاه 9 است.
دبیرستان شامل سطوح 8، 9، 10 تا 12 است اما در استان کبک تحصیل در سطوح 7 الی 11 را شامل می شود.
ساعات تحصیل بین 5 تا 6 ساعت است و پیش دبستانی نیمی از این زمان است. سال تحصیلی از سپتامبر آغاز می شود و تا ژوئن ادامه دارد.

مدارس فنی کانادا

مدارس فنی کانادا معمولاً با دوره های فنی و حرفه ای مختلفی همراه هستند که حتی هنر و موسیقی را نیز شامل می شوند. در این مدارس دانش آموزان بین المللی رویکرد یادگیری زبان را در سطح بالایی طی می کنند تا دنبال کردن سایر دروس برایشان آسانتر باشد. معمولاً راهنما و موقعیت خوابگاهی نیز در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.

یک سری دوره های برق و کامپیوتر در این مدارس برگزار می شود که پیش از ورود به دانشگاه در نظر گرفته می شود و به طور کلی سبب می شود تا شخص بتواند وارد بازار کار شود. رویکرد عملی محور برای این دوره ها به شکلی است که افراد می توانند در سطح تخصصی یا مبتدی دروس را یاد بگیرند و دنبال کنند. دروس در این مدارس با طرح درس مختلفی عرضه می شود و این موضوع سبب می شود تا موقعیت یادگیری برای کسانی که سطح پایین تری دارد فراهم شود. اخذ ویزای تحصیلی کانادا سبب می شود تا شخص همزمان بتواند کار هم داشته باشد که این موضوع بسیار پر اهمیت است.

tahsili7

دوره های تحصیلی در کانادا

تحصیل در کالج های کانادا: متقاضی پس از اینکه توانسته در دوره های فنی و مهندسی و کاربردی و هنری تحصیل کند، پذیرش تحصیلی از یک کالج کانادایی دریافت می کند. مدت تحصیل برای دوره های کالج نیز بین 2 الی 4 سال است. اگر دارای مدرک زبان نیستند باید یک دوره زبان کالج پشت سر بگذارید.برای اینکه بتوانید تحصیل در مقطع لیسانس در کانادا داشته باشید باید معدل دیپلم شما بالا و نمره زبان انگلیسی داشه باشید.

سابقه تحصیلی و معدل شما برای این بخش دخالت دارد. پذیرش لیسانس برای همه رشته ها و دانشگاه های کانادا صورت می گیرد. اگر نمره زبان شما کافی(حداقل آیلتس 6) نیست باید یک دوره زبان در دانشگاه پشت سر بگذارید. دوره لیسانس بین 3 الی 4 سال است و برای پذیرش نیاز به مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی دارید. تحصیل در مقطع فوق لیسانس و دکترا نیاز به مدرک کارشناسی با معدل بالای 13 دارد و شخص باید مدرک آیلتس با نمره حداقل 6 و نیم به بالا داشته باشد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ