02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

کلبه هور کیش

26 مرداد ، 1401
راز آسمان پایتخت

کلبه هور کیش کجاست؟

کلبه هور کیش بخشی از صخره‌های سنگی در ساحل غربی کیش است. در گذشته ماهیگیران جزیره در کلبه‌هایی بر روی این صخره‌ها، استراحت می‌کردند و به همین دلیل به این منطقه کلبه هور می‌گفتند. آب دریا در برخورد با حفره‌های کلبه هور موج‌های جالبی را ایجاد می‌کند و صدای آب به هنگام برخورد با صخره‌ها بسیار زیبا است. آب دریا در کلبه هور کیش بر اثر برخورد با صخره‌های سنگی بسیار شفاف می‌شود به طوری که می‌توان ماهی‌های زیر آب را به راحتی مشاهده کرد. عمق آب در این منطقه 8 متر است و غواصی در آب زلال بسیاری از گردشگران را به این منطقه جذب می‌کند. در زیر صخره‌های جنوبی کلبه هور، غاری به ارتفاع 5 متر قرار گرفته است که در هنگام مد دریا فضای بسیار هیجان‌انگیزی دارد.

hoor1

آب این منطقه تفریحی با استفاده از فناوری‌های مدرن به وسیله انرژی باد و نور خورشید شیرین می‌شود. کاربرد انرژی‌های طبیعی برای شیرین‌کردن آب، مورد توجه بسیاری از گردشگران تور کیش قرار گرفته است. همچنین در کنار ساحل اجاق‌هایی قرار دارد که با استفاده از آبگرمکن‌های خورشیدی گرم می‌شوند که این فناوری نیز در نوع خود بی‌نظیر است. آلاچیق‌های سرپوشیده با نورافکن‌های بزرگ ساحلی مکانی عالی برای گذراندن اوقات فراغت با دوستان و خانواده است. آلاچیق‌های ساحلی در کنار کلبه هور الهام‌بخش معماری کهن در جزایر خلیج فارس هستند. گردشگران همراه با خانواده اوقات شگفت‌انگیزی را در این آلاچیق‌های ساحلی سپری می‌کنند.

تفریح در ساحل کلبه هور

ساحل کلبه هور کیش محیطی منحصر به فرد در کنار دریا برای فعالیت‌های تفریحی مانند دوچرخه سواری، اسب سواری، غواصی و ماهیگیری است. علاوه بر این، هیچ تفریحی بدون ‌پیاده‌روی لذت بخش نخواهد بود. در مسافرت هم همینطور است. گردشگران با قدم زدن در ساحل کلبه هور مناظر زیبای طبیعت را از دریای خلیج فارس تا پرندگان دریایی را تماشا خواهند کرد. ‌پیاده‌روی در ساحل موجب کاهش استرس و افکار منفی افراد می‌شود. ‌غواصی نیز یک فعالیت عالی برای افراد است و از جذاب‌ترین فعالیت‌های ورزشی و تفریحی است. غواصی در آب‌های این ساحل راهی سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز برای دیدن دنیای زیر آب است و به افراد اجازه می‌دهد تا جانوران، گیاهان و صخره‌های مرجانی را از نزدیک مشاهده کنند. یکی دیگر از فعالیت‌های تفریحی در جزیره ماهیگیری است. ماهیگیری یکی از انواع تفریحات در فضای باز می‌باشد که به افراد فرصت می‌دهد تا با خانواده و دوستان خود ارتباط بیشتری برقرار کنند. بنابراین ماهیگیری یک تجربه فراموش نشدنی در کلبه هور خواهد بود و تنها چوب ماهیگیری، قرقره نخ و طعمه برای این فعالیت سرگرم‌کننده مورد نیاز است. 

hoor2

دوچرخه سواری نه تنها راهی برای دیدن جاهای دیدنی کیش است بلکه مزایای بسیاری برای سلامتی افراد دارد. دوچرخه سواری رضایت بخش‌ترین راه برای بهبود سلامتی در مقایسه با سایر تفریحات ورزشی است. اسب سواری نیز در کنار ساحل کلبه هور یکی از محبوب‌ترین سرگرمی‌ها برای تعطیلات است. خبر خوب برای سوارکاران این است که اسب‌های آموزش دیده‌ای در سواحل این جزیره کرایه داده می‌شوند. رستورا‌ن‌های شاندیز در کنار کلبه هور کیش قرار گرفته‌اند و فضای آرامش بخشی را برای لذت بردن از نوشیدنی‌ها و غذاهای متنوع در هوای گرم ساحل کیش فراهم می‌کنند.

پارک میر مهنا کیش

پارک میر مهنا کیش در محله سنتی کیش و ساحل غربی این جزیره قرار دارد. گردشگران علاوه بر دیدن جاذبه‌های این پارک می‌توانند با سبک زندگی اهالی کیش نیز آشنا شوند. در میان این پارک اسکله ماهیگیری میرمهنا قرار دارد که این پارک را به دو بخش تقسیم کرده است. گردشگران می‌توانند در اسکله میر مهنا ماهیگیری کنند و یا سوار قایق‌های تفریحی آن شوند. همچنین لاک ‌پشت‌های آزاد و سایر پرندگان دریایی در این اسکله بسیار دیدنی هستند. بخش اول این پارک به مساحت 41 هزار مترمربع است و مسیر دوچرخه سواری، نمازخانه ساحلی، بوفه و چایخانه سنتی، بازار و... در این بخش دیده می‌شوند. مساحت بخش دوم پارک میر مهنا کیش 50 هزار مترمربع است و زمین بازی کودکان در این بخش قرار گرفته است. در این پارک انواع گونه‌های پرندگان دریایی، حلزون‌ها، لک لک‌ها و مرغ ماهی‌خوار دیده می‌شود. علاوه بر این صدف و مرجان‌های ساحل این پارک بسیار زیبا هستند و فضای مناسبی برای عکاسی ایجاد کرده‌اند.

hoor3یکی از قدیمی‌ترین جاهای دیدنی کیش پایاب دو هزار ساله آن است. در این بنا به راهروهای کنار دهانه قنات پایاب گفته می‌شود. در فاصله بین پایاب و قنات تعداد زیادی پله قرار گرفته است و آخرین پله به قنات متصل می‌شود. پله آخر فضای بزرگتری نسبت به سایر پله‌ها دارد به طوری که هوایی بسیار خنک به دلیل وجود آب قنات و فضای بزرگ آن ایجاد می‌شود. هر چند پایاب کیش بازسازی و مرمت شده است با این حال سبک معماری و تمدن ایران در چندین هزار سال پیش را به نمایش می‌کشد. رستوران و چایخانه سنتی در نزدیکی پایاب کیش قرار گرفته است و گردشگران می‌توانند بعد از دیدن پایاب در این مکان‌ها استراحت کنند.

سفر به جزیره هندورابی کیش

جزیره هندورابی کیش در غرب سواحل کیش و البته در فاصله 28 کیلومتری آن قرار گرفته است. در این جزیره حدود 200 نفر ساکن هستند و به زبان عربی صحبت می‌کنند. با احداث فرودگاه در هندورابی صنعت گردشگری این جزیره پیشرفت زیادی کرده است.

hoor4مساحت جزیره 23 کیلومترمربع است و از بناهای تاریخی این جزیره دو روستای الدورات و الصرا را می‌توان نام برد که در زمان‌های گذشته مقر نظامی پرتغالی‌ها بوده‌اند. ساحل جزیره هندورابی بسیار خوش آب و هوا، تمیز و خلوت است. در این جزیره گردشگران تور لحظه آخری کیش می‌توانند از انواع تفریحات مانند جت اسکی، سافاری، قایق سواری و غواصی لذت ببرند. 

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ