02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

ساحل درک

20 شهریور ، 1402
راز آسمان پایتخت

ساحل درک کجاست؟

مقدمه ای در خصوص ساحل دَرَک

قطعا کسانی که از این واژه یعنی دَرَک برای نفرین و ناسزا استفاده می کنند هنوز با این بهشت رویایی روبرو نشده اند. ساحل درک را با قاطعیت می توان یک بهشت برین نام نهاد. ساحل دَرَک پر از جاذبه های گردشگری است که هر فرد ممکن است در خواب هم با آن ها روبرو نشود. افراد زیادی سالانه پول های کلان خرج می کنند تا از نزدیک تماشاگر جاذبه های طبیعی این چنینی باشند. باید گفت کشور عزیزمان ایران مملو از جاذبه های فوق العاده ای است که ساحل دَرَک یکی از جذاب ترین این جاذبه ها می باشد. البته باید گفت کمتر کسی وجود دارد که این ساحل را بشناسد و به آن جا سفر کرده باشد. به همین دلیل تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا در خصوص این ساحل بکر و زیبا اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم. 

DARAK

ساحل دَرَک در روستایی به اسم درک واقع شده است. این روستا در جایی قرار دارد که کویر و دریا در آن نقطه به یک دیگر می رسند. روستای درک در استان های جنوبی کشور عزیزمان ایران قرار گرفته است. این ساحل را نگینی نزدیک به دریای عمان می دانند. اگر بخواهیم دقیق تر در خصوص منطقه ای که این ساحل قرار دارد صحبت کنیم باید بگوییم، این ساحل دقیقا در نقطه ای قرار دارد که اقیانوس هند و دریای عمان به هم می رسند. این ساحل در 20 کیلومتری جنوب شرقی زرآباد قرار دارد. اگر قصد بازدید از این ساحل بکر را دارید لازم است تا ابتدا خود را به استان سیستان و بلوچستان برسانید. در صورتی که قصد حرکت از سمت تهران را دارید از طرق زیر به این ساحل بکر سفر کنید. 

مسیر های رفتن به ساحل درک

اگر قصد سفر به این ساحل رادارید:

سفر با اتوبوس و یا خودروی شخصی: بهتر است بدانید مسافت 1890 کیلومتری پیش روی شما است. و تقریبا 21 ساعت در راه خواهید بود.

سفر به این منطقه به وسیله هواپیما: همانطور که بالاتر بیان کردیم سفر زمینی به سمت این ساحل، بسیار طولانی و زمان بر خواهد بود. در نتیجه به هیچ عنوان منطقی نیست که زمینی به این منطقه سفر کنید. بهترین حالت برای سفر به این ساحل از طریق هواپیما می باشد. به وسیله هواپیما برای سفر به این ساحل تقریبا 2 ساعت در راه خواهید بود. 

از طریق قطار: اگر جزو افرادی هستید که به تماشای پیچ و خم ریل و منظره علاقه دارید انتخاب قطار منطقی می باشد. البته لازم است بدانید در نزدیکی ساحل کرک، یعنی در این روستا راه آهنی وجود دارد و برای آن که به این روستا دسترسی داشته باشید لازم است تا به یکی از شهر های کرمان، بندر عباس و یا زاهدان سفر کنید و بعد از آن به سمت روستا، برای تماشای ساحل دَرَک مراجعه کنید. 

DARAK

اطلاعاتی در خصوص ساحل دَرَک

با قاطعیت می توان بیان کرد این ساحل یکی از پدیده ها در کشور زیبای ایران می باشد. اگر به این ساحل سفر کنید قطعا متوجه می شوید که صخره ها، مرجان ها و شن ها تا چه اندازه به یک دیگر نزدیک هستند. در حقیقت نمی توان جنس مشخصی برای این ساحل در نظر گرفت، در واقع می توان اینگونه گفت که اگر از شما بپرسند این ساحل از چه جنسی است نمی توان پاسخ دقیقی به آن داد. چرا که این ساحل از انواع گوناگون شن، ماسه، مرجان و سنگ تشکیل شده است و با قاطعیت نمی توان این مورد را مشخص نمود. 

DARAK

این ساحل 6 متر وسعت دارد و شاید برایتان جالب باشد بدانید اما در این ساحل هیچ گونه زباله ای وجود ندارد و با سفر به این منطقه بکر، این طور به نظر می رسد که به خارج از ایران سفر کرده اید. افرادی که به این ساحل سفر کرده اند آن را تمیزترین ساحل در کل ایران می دانند. در کنار ان ساحل منابع آب شیرین قرار گرفته است. وجود این آب شیرین باعث رشد درختان گرمسیری و رشد جنگل ها می شود. در این ساحل شاهد جنگل های گرمسیری و درختان نخل خواهید بود. با روبرویی چنین منظره ای شاید تصور کنید به خارج از کشور سفر کرده اید و یا در رویایی شیرین هستید، اما باید گفت این طور نیست و شما در ساحلی به نام درک پا گذاشته اید تصور نکنید زیبایی این منطقه به ساحل ختم می شود. چرا که با پا گذاشتن در این ساحل می توانید از مناظر اطراف آن نیز لذت ببرید و به جاذبه های گردشگری این منطقه نیز سر بزنید. 

DARAK

دیدنی های اطراف ساحل

یکی از این دیدنی ها چاه های آب شیرین این منطقه می باشد. وجود این چاه ها چیزی شبه به معجزه است چرا که تمامی آب هایی که در اطراف این منطقه وجود دارد از نوع آب شور هستند. اگر زمین را به عمق دو متر بکنید با پدیده ای به نام آب شیرین روبرو خواهید شد که در نوع خود فوق العاده می باشد. این چاه ها منابع اصلی آب در روستای درک می باشند و به دلیل وجود این چاه ها درختان بسیاری در این منطقه رشد کرده است. از ویژه ترین درختانی که در این منطقه رشد می کند می توان به درخت هندوانه، ذرت و خرما اشاره نمود. 

جنگل حرا: یکی از شگفت انگیز ترین مناطق در نزدیکی این ساحل جنگل حرا می باشد. درختان این جنگل به وسیله آب شور رشد کرده اند و فاصله بسیاری با ساحل دَرَک ندارند. در نتیجه زمانی که به این ساحل سفر می کنید در حین قایق سواری می توانید از منظره جنگل نیز لذت ببرید. 

کو های مریخی: کوه های مریخی به وجود آمده در اطراف این ساحل، نتیجه همکاری خاک و باد می باشد. این کوه های در اشکال متنوعی به دلیل فرسایش خاک ایجاد شده اند. جنس این کوه ها از ماسه و سنگ می باشد. شاید به نظرتان جالب و بی بدیل باشد اما همه این کوه ها در یک شکل و یک اندازه هستند و همین مورد یکی از ویژگی های فوق العاده این منظره جذاب می باشد.

DARAK

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ