02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

درخواست ویزای گلوبال تلنت بریتانیا

01 آبان ، 1402
راز آسمان پایتخت

ویزای گلوبال تلنت بریتانیا

هر سال بسیاری از خارجی‌ها با استفاده از ویزای گلوبال تلنت بریتانیا به این کشور مهاجرت می‌کنند. برای افرادی که استعداد منحصر به فردی دارند و می‌خواهند آن را در کشور انگلستان جهانی کنند، این ویزا بهترین انتخاب خواهد بود. متقاضیان 18 سال و بالاتر در صورتی که استعداد یا مهارت استثنایی در هر زمینه‌ای داشته باشند می‌توانند برای این نوع ویزای کار انگلیس درخواست دهند. در حقیقت ویزای گلوبال تلنت بریتانیا برای افراد مستعد در زمینه‌هایی مانند هنر، فناوری، مهندسی، علوم انسانی، علوم طبیعی و... است. متقاضیان باید دارای اعتبار بین‌المللی بوده و تمایل به کار در انگلستان داشته باشند. این ویزا در فوریه 2020 جایگزین ویزای استعداد استثنایی  Tier1 شده است. 

ویزای گلوبال تلنت یک نمونه از ویزای کار انگلیس است که پس از 3 سال یا 5 سال باید مجددا تمدید شود. همچنین بعد از طی 3 سال دارندگان این ویزا می‌توانند  برای خود و خانواده شهروندی انگلیس بگیرند. البته نکته جالب این است که بر خلاف سایر ویزاهای این کشور، برای درخواست ویزای گلوبال تلنت هیچ الزامی برای ارائه مدرک زبان انگلیسی و تمکن مالی وجود ندارد. همچنین موضوع قابل توجه این است که دارندگان این ویزا فقط 180 روز در سال می‌توانند خارج از خاک این کشور اقامت داشته باشند. هزینه کل ویزای گلوبال تلنت برای هر نفر 610 پوند است و واجدین شرایط دریافت این ویزا می‌توانند برای هر یک از اعضای خانواده تحت تکفل هم 610 پوند بپردازند و آنها را با خود به انگلستان ببرند. علاوه بر هزینه ویزا، افراد لازم است که مبلغ 624 پوند برای بیمه سلامت پرداخت کنند.

globaltalent

شرایط پذیرش درخواست گلوبال تلنت

 افرادی که در تحقیق و پژوهش دانشگاهی در زمینه‌های علوم طبیعی، علوم انسانی، داروسازی و مهندسی استعداد منحصر به فردی داشته باشند می‌توانند برای این ویزا درخواست دهند. داشتن یکی از سه شرط زیر در پذیرش درخواست آنها موثر خواهد بود. اولین شرط اینکه یک پیشنهاد شغلی به عنوان محقق در بریتانیا داشته باشند. شروط بعدی این است که بورسیه تحصیلی این کشور را دریافت کنند یا در تحقیقات نوآورانه مشارکت داشته باشند و کمک هزینه بگیرند. اگر افراد هیچکدام از 3 شرط را نداشته باشند باید توصیه‌نامه‌ای از اشخاصی که این شرایط را دارند، برای درخواست ویزا ارائه دهند. در زمینه‌های فرهنگی و هنری مانند موسیقی، ادبیات، تئاتر و...، هنرمندانی که در طول 5 سال گذشته در سطح بین‌المللی آثاری داشته باشند و توسط شورای هنر انگلستان ممتاز شناخته شوند می‌توانند برای این ویزا درخواست دهند. در زمینه‌های معماری، طراحی مد و فناوری دیجیتال نیز شرایط تقریبا مشابه است.

البته تایید اینکه افراد در زمینه کاری خود برجسته و دارای استعداد استثنایی هستند یا خیر به عهده اتحادیه‌های تخصصی هر کدام از مشاغل می‌باشد. برای مشاغل سینمایی اتحادیه تهیه‌کنندگان فیلم و تلویزیون (PACT) قضاوت خواهد کرد. درخواست ویزای گلوبال تلنت برای مشاغل با موضوعات علوم انسانی توسط آکادمی بریتانیا مورد بررسی قرار می‌گیرد و موضوعات مربوط به علوم تحقیقاتی را مرکز پژوهش و نوآوری بریتانیا (UKRI) تایید می‌کند. علاقه‌مندان میتوانند فهرست جامعی از معیارهای انتخاب افراد مستعد برای ویزای گلوبال تلنت را در وب سایت شورای هنر انگلستان، آکادمی بریتانیا، آکادمی سلطنتی بریتانیا، انجمن ملی تکنولوژی و موسسه سلطنتی معماران انگلیس(RIBA) مشاهده کنند.

globaltalent

مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزا گلوبال تلنت

هنگام درخواست ویزای گلوبال تلنت می‌بایست مدارک مرتبط با حوزه تخصصی افراد ارائه شود. محققان دانشگاهی باید نامه رئیس منابع انسانی سازمان خود را در پرونده درخواست ویزا درج کنند. همچنین می‌توانند مدرکی ارائه دهند که نشان دهد با 4 نفر از کارکنان ارشد سازمان مصاحبه کرده‌اند. افرادی که کمک هزینه تحقیقاتی دریافت می‌کنند، باید تاییدیه کتبی ارائه دهند مبنی بر اینکه مبلغ آن کمک هزینه حداقل 30 هزار پوند است و تحقیقات آن‌ها 2 سال طول خواهد کشید.

متقاضیان این ویزا که از طرف یک فرد برجسته توصیه‌نامه‌ای ارائه می‌دهند باید در مورد نحوه آشنایی با آن فرد و اینکه چه کمکی به بریتانیا خواهند کرد در رزومه خود توضیحات لازم را بدهند. در زمینه‌های فرهنگی، هنری، فناوری دیجیتال و سایر موارد، ارائه رزومه الزامی است. علاوه بر این سه توصیه‌نامه نیز می‌بایست در پرونده درخواست ویزای گلوبال تلنت وجود داشته باشد. این سه توصیه‌نامه باید از طرف سازمان‌های معتبر باشند و آن فرد را به عنوان متخصص معرفی کنند. همچنین حداقل یکی از توصیه‌نامه‌ها باید از سازمانی مستقر در انگلستان باشد. متقاضیان هنگام درخواست و ارسال رزومه باید در مورد استعداد خود و اینکه چه دستاوردی برای بریتانیا خواهند داشت، توضیحات لازم را بدهند. متقاضیان باید فرم‌های مخصوص رشته‌های فناوری و سایر مشاغل را نیز از وب سایت رسمی دولت بریتانیا دانلود کرده و تکمیل نمایند. همه متقاضیان می‌بایست مدارک عمومی مانند کپی پاسپورت خود و اعضای خانواده، تست بیماری سل و کرونا را همراه با مدارک تخصصی گفته شده به صورت آنلاین ارسال کنند.

globaltalent

نحوه درخواست ویزای گلوبال تلنت

رسیدگی سریع به درخواست و کم‌ هزینه بودن آن از مزایای این نوع ویزا است با این حال افراد باید حداقل سه ماه قبل از اینکه به انگلستان سفر کنند درخواست خود را ارسال نمایند. درخواست ویزا در دو مرحله انجام می‌شود و مرحله اول مربوط به دریافت تاییدیه از سوی نهاد مرتبط است. در این مرحله متقاضیان باید به صورت آنلاین از طریق وب سایت رسمی ویزا و مهاجرت بریتانیا مدارک خود را آپلود نمایند. وزارت کشور بریتانیا درخواست متقاضی را به نهادهای مرتبط ارسال می‌کند و طی دو ماه نتیجه آن مشخص خواهد شد. در مرحله دوم متقاضی بعد از اطلاع از تاییدیه باید درخواست ویزای گلوبال تلنت بریتانیا دهد و معمولا طی یک ماه این ویزا صادر خواهد شد. اگر درخواست رد شود، متقاضی می‌تواند برای بررسی مجدد مطابق با قوانین Administrative Review اعتراض کند.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ