02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

منطقه ساحلی آنتالیا

یکی از زیباترین شهرهای ترکیه، منطقه ساحلی آنتالیاست که در حاشیه دریای مدیترانه قرار گرفته است. این شهر دومین بخش مشهور و توریستی کشور ترکیه به‌شمار می‌رود. آنتالیا سالانه میزبان گردشگران بسیاری از سراسر دنیاست و تقریبا در تمام طول سال در گوشه و کنار آن گردشگران آمدوشد دارند.ساحل‌های زیبای شنی در کنار امواج آبی اقیانوس، جاذبه‌های گردشگری و تاریخی متعدد، امکانات تفریحی و رفاهی بسیار لوکس و مجلل کافه‌ها و رستوران‌های بین‌المللی و محلی، مراکز خرید لوکس و همچین بازارهای حراجی و ارزان قیمت، برگزاری کنسرت‌ها و فستیوال‌های بین‌المللی و…، مجموعه‌ای از جذابیت‌های این شهر ساحلی برای گردشگران‌اند. در سال‌های اخیر بسیاری از هم‌وطنان ما نیز برای یک سفر جذاب و هیجان‌انگیز خارجی با تور آنتالیا به این شهر زیبا سفر می‌کنند. اگر شما هم از علاقه‌مندان سفر به این منطقه هستید بیایید کمی بیشتر با جغرافیا، تاریخ و سایر ویژگی‌های این شهر زیبا و سرسبز ساحلی آشنا شویم.

آشنایی با شهر آنتالیا

آنتالیا یک شهر ساحلی در کرانه دریای مدیترانه (ساحل مدیترانه در بخش جنوبی آن قرار دارد) و مرکز استانی با همین نام است که در بخش جنوب غربی کشور ترکیه و شمال خلیج آنتالیا قرار دارد. این شهر با وسعت حدودی ۱۴ کیلومتر‌مربع و ۳۵ متر ارتفاع از سطح دریا، طبق آخرین سرشماری‌ها جمعیتی بالغ بر ۱ میلیون و ۲۰‌هزار نفر دارد. آنتالیا را می‌توان مرکز تفریحی کشور ترکیه دانست. حدود ۳۰ درصد از کل گردشگرانی که در طول سال به این کشور سفر می‌کنند، مقصدشان شهر آنتالیاست. 

این منطقه دارای ۶۷۵ کیلومتر خط ساحلی بوده و رشته کوه‌های تاروس نیز در مجاورت آن قرار گرفته‌اند. آنتالیا بزرگ‌ترین شهر در کرانه‌های دریای مدیترانه به‌شمار می‌رود. براساس اسناد تاریخی موجود نام شهر آنتالیا از نام پادشاه حکومت پرماگون به‌نام «آتالوس دوم» که ۱۵۰ سال قبل از میلاد مسیح در این شهر فرمان‌روایی می‌کرد، گرفته شده است. قدمت تاریخی این شهر باتوجه به‌همین اسناد به ۳۰۰ سال پیش از میلاد باز‌می‌گردد. دوره رونق آنتالیا مربوط به زمان تصرف این شهر توسط حکومت روم است که ۱۳۳ سال قبل از میلاد در این منطقه حکومت می‌کردند. از آن دوره نام آنتالیا به‌عنوان یک شهر مهم بر سر زبان‌ها افتاد.

در دهه‌های اخیر تمام تلاش مردم و مسئولان این شهر، گسترش صنعت توریست بوده و در این راستا هتل‌های لوکس، مراکز خرید بی‌نظیر، پارک‌های آبی مطابق با بهترین استانداردهای جهانی، کافه‌ها و رستوران‌های متعدد، سالن‌ها و محوطه‌های مجهز برای کنسرت و فستیوال و سایر بناهای این‌چنینی با بالاترین سطح استاندارد در آنتالیا ساخته شد و صنعت توریست امروزه اصلی‌ترین منبع درآمد این شهر و ساکنان آن به‌شمار می‌رود. مردم آنتالیا علاوه‌بر این در صنعت کشتی سازی و دامپروری نیز فعالیت دارند. عمده محصولات کشاورزی این شهر پنبه و زیتون است. بخش عمده‌ای از میوه‌ها سبزیجات مصرفی در آنتالیا از تولیدات داخلی آن است.

آب‌وهوای شهر آنتالیا

آنتالیا شهری گرمسیری با تابستان‌های طولانی و زمستان‌های معتدل و مرطوب با حدودا ۴۰ تا ۵۰ روز سرد یا خنک در طول سال است. در نیمه دوم سال یک موج گرما از سمت دریا به آنتالیا می‌رسد که گردش آن در نواحی اطراف ساحل، مانع از کاهش قابل توجه دمای این شهر می‌شود. کمینه دمای آنتالیا در ماه ژانویه به ۹ تا ۱۵ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. اما به‌طور کلی در بیشتر روزهای سال دمای هوای این شهر بین ۳۰ تا ۳۵ درجه سانتی گراد است. فصل پاییز در این منطقه عموما با بارش‌های سیل‌آسا همراه است و این فصل زمان مناسبی برای سفر به آنتالیا نیست.لقب آنتالیا «شهر آفتاب» است. دلیل انتخاب این لقب ۳۰۰ روز آفتابی در سال بوده؛ یعنی تعداد روزهای ابری و بارانی آن بسیار محدودند.

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا

دره گوینوک
آبشار دودن
آبشار کورشونلو
پارک کارالی اوغلو
پارک فرهنگی آتاتورک
تله کابین آنتالیا
تونک تپه
پل آراپسو
آکوالند
پاموک کاله
کاله ایچی
اسکله قدیمی آنتالیا
دروازه هادریان
مسجد ییولی مناره
منار شکسته
آمفی تئاتر آسپندوس
منطقه باستانی آسپندوس
منطقه باستانی زانتوس
مسیر لیکیان
مجموعه تاریخی پرگا
شهر باستانی فاسلیس
قلعه رومی آنتالیا

موزه‌های شهر آنتالیا

غار موزه کارائین
موزه آنتالیا
موزه مینی سیتی آنتالیا
موزه ملی آتاتورک

سواحل تفریحی آنتالیا

علاوه‌بر جاذبه‌های گردشگری تاریخی و طبیعی، آنتالیا چند ساحل تفریحی دارد که اصلی‌ترین مراکز تفریح و هیجان در این شهر هستند. در سواحل آنتالیا، امکانات تمامی تفریح‌ها و ورزش‌های آبی و ساحلی ارائه می‌شود. همچنین انواع کافه‌ها و رستوران‌ها در این سواحل زیبای شنی این شهر ساخته شده که انواع غذاها، نوشیدنی‌ها و تنقلات ترکی و بین‌المللی را برای گردشگران تور آنتالیا سرو می‌کنند.

ساحل کنیالتی
ساحل لارا
ساحل کمر
ساحل بلک
ساحل الیمپوس
ساحل چیرالی
ساحل آدراسان
ساحل کاپوتاش
ساحل پاترا
ساحل بغاز یا بسفر

محله‌های معروف آنتالیا

شهر آنتالیا به‌طور کلی به سه بخش شرقی، غربی و مرکزی تقسیم می‌شود. که در هرکدام از این بخش‌ها سواحل مشهور تفریحی، جاذبه‌های گردشگری مختلف و هتل‌ها و اقامتگاه‌های مختلف قرار گرفته‌اند. معروف‌ترین محله‌های این شهر «لارا»، «کمر» و «بلک» نام دارند.

منطقه بلک آنتالیا

منطقه بلک یک شهرک سرسبز و زیبا در ۳۰ کیلومتری شهر آنتالیاست که در بخش شرقی آن قرار دارد. این منطقه یک زمین گلف مشهور دارد و یکی از جذاب‌ترین مناطق آنتالیا از دید گردشگران به‌شمار می‌رود. بسیاری از هتل‌های لوکس و ۵ ستاره شهر در شهرک بلک ساخته شده‌اند و این محله یک مکان لوکس برای تفریح و گردشگری محسوب می‌شود. فاصله زمانی بلک با مرکز شهر حدود ۳۰ دقیقه با تاکسی است.

منطقه لارا آنتالیا

منطقه لارا در ضلع شرقی آنتالیا قرار گرفته و بسیاری از مراکز خرید مشهور شهر در این محله ساخته شده‌اند. یکی از ویژگی‌های اصلی لارا ماسه‌ای بودن ساحل آن است. اغلب سواحل شهر آنتالیا شنی‌اند و ساحل زیبای لارا از معدود سواحلی ماسه‌ای این شهر محسوب می‌شود.

منطقه کمر آنتالیا

منطقه کمر یکی از مناطق مشهور و توریستی شهر آنتالیاست. ساحلی زیبا و تفریحی، کوهستان و جنگل‌های سرسبز و زیبا، کوه‌‌های متصل به ساحل و…، تنها بخشی از زیبایی‌ها طبیعی این منطقه هستند. منطقه کمر دورترین محله آنتالیا از مرکز شهر به‌شمار می‌رود. فاصله این مکان با مرکز شهر حدود ۴۰ کیلومتر است و برای رفت‌وآمد بین این دو منطقه باید از تاکسی‌ها یا دلموش‌های شهر آنتالیا استفاده کرد. این منطقه در ضلع غربی شهر قرار گرفته دارد.

سفر به آنتالیا

در سفر با تور آنتالیا اگر به زبان ترکی استانبولی مسلط نباشید با تسلط به زبان انگلیسی، می‌توانید نیازهای خود را در طول سفر برطرف کنید. انگلیسی در این شهر تقریبا رایج است.
می‌دانیم که ارز رایج و رسمی کشور ترکیه لیر است؛ اما به‌دلیل وجود گردشگران بسیار در طول سال، ارزهای دلار و یورو نیز تا حدی در شهرهای این کشور رایج‌اند و با آن‌ها نیز می‌توانید در آنتالیا خرید کرده وهزینه خدمات را پرداخت کنید.
آنتالیا مترو ندارد و گردشگران برای رفت‌وآمد در سطح شهر باید از تاکسی، اتوبوس، تراموا و دلموش استفاده کنند. کرایه تاکسی‌ها در این شهر بالاست و برای صرفه جویی در هزینه‌ها بهتر است از تراموا و اتوبوس استفاده کرد. برای پرداخت هزینه‌های این وسایل نقلیه می‌توانید آنتالیا کارت تهیه کنید. اما پرداخت کرایه دلموش‌ها که اتوبوس یا ون‌های زرد رنگ کشور ترکیه هستند با آنتالیا کارت امکان‌پذیز نیست.
فرودگاه بین‌المللی آنتالیا در ۱۰ کیلومتری شمال شرقی این شهر واقع شده و دومین فرودگاه پرتردد کشور ترکیه محسوب می‌شود. این فرودگاه در سال ۱۹۹۸ به بهره‌برداری رسیده و سالانه نزدیک به ۳۵ میلیون مسافر در آن آمد‌وشد دارند.
توجه داشته باشید که سفر به شهر آنتالیا نمی‌تواند یک سفر ارزان قیمت و اقتصادی باشد و عموما سفری پرهزینه و گران محسوب می‌شود. در مقایسه با سفر به استانبول تور آنتالیا نسبتا گران‌تر خواهد بود.

بهترین مراکز خرید آنتالیا

کشور ترکیه به‌طور کلی مکانی جذاب برای خرید است. در تمامی شهرهای این کشور، مراکز خرید مدرن و سنتی وجود دارند و حراجی‌های فوق‌العاده ترکیه در شهرهای مختلف، گزینه‌ای عالی برای خریدهای فصلی و سالانه گردشگران محسوب می‌شوند. آنتالیا نیز مانند سایر شهرهای ترکیه، مراکز خرید متعددی دارد که شامل بازارهای قدیمی و سنتی و پاساژها و فروشگاه‌های مدرن امروزی‌اند. مسافران تور آنتالیا می‌توانند از این مراکز خرید کامل و جذابی داشته باشند.

مرکز خرید تراسیتی
مرکز خرید ام میگروس
مرکز خرید مارک آنتالیا
مرکز خرید اوزدیلک
مرکز خرید توربان مارینا 
مرکز خرید آکاپارک
فروشگاه دوگوگاراژی
مرکز خرید شی مال
مرکز خرید آنتالیوم پریمیوم 
مرکز خرید بوینر اسپرت
اوت لت دیپو 
اوت لت مانیانا
بازار قدیم آنتالیا
بازار جمهوریت
بازار بزرگ
بازار گولوک
بازار ایشیک‌لار
مرکز خرید آتاتورک
بازار لائورا 

بهترین هتل‌های آنتالیا

شهر‌ آنتالیا مرکز هتل‌ها و ریزورت‌های لوکس و مجلل است. هتل‌های ۵ ستاره این شهر امکانات و خدمات رفاهی و تفریحی بسیاری ارائه می‌دهند و گردشگران تور آنتالیا با اقامت در این مجموعه‌ها تقریبا نیازی به گشت‌وگذار چندانی در شهر ندارند.

هتل یوآل سی‌لایف ریزورت کمر
هتل تایتانیک گلف بلک
هتل یوآل باروت کالکشن کمر
هتل یوآل باروت کالکشن لارا

ارزان‌ترین هتل‌های آنتالیا

ما در کنار مجموعه‌های اقامتی لوکس آنتالیا، هتل‌های مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی نیز پیدا می‌شود و می‌توان با قیمت مناسب‌تر نیز به این شهر سفر کرد.

هتل دنیژان
هتل گرند میرامور
هتل هیمروس بیچ
هتل لارا هادریانوس

بهترین رستوران‌های آنتالیا

رستوران توپجو کباب
رستوران سراسر
کلاب آرما
کافه و رستوران چهار فصل رستوران سیبلد
رستوران حسن آقا
رستوران آلپ‌پاشا

سوغاتی شهر آنتالیا

ظروف مسی
سنگ‌های چشم‌نظر
گلیم دست‌باف
محصولات چرمی 
جواهرات دست‌ساز
پوشاک
لباس‌های بافتنی 
ادویجات 
وسایل تزیینی خانه

6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ