02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

تور ارمنستان

واقعیت های شگفت انگیز ارمنستان

اگر برای سفر به ارمنستان برنامه ریزی کرده اید ، ما مطمئن هستیم که از قبل می دانید که به یکی از زیباترین و اسرارآمیزترین سرزمین ها سفر خواهید کرد. برای اینکه سفر آینده خود را چشمگیرتر کنید ما قصد داریم 10 واقعیت جالب در مورد ارمنستان را برای شما تعریف کنیم.

1. ارمنستان اولین کشوری بود که مسیحیت را پذیرفت

عنوان افتخاری اولین کشور برای پذیرش مسیحیت متعلق به ارمنستان است. در سال 301 میلادی به یک آیین دولتی تبدیل شد. از آن زمان تاکنون کلیسای ارمنستان مستقل از کلیساهای کاتولیک و ارتدکس است. درسال 301-303 و اچمیادزین مقدس ساخته شد ، که یکی از اولین ساختمان های مسیحی در کل جهان است. اکنون محل اقامت کاتولیک های ارمنی است.

2. کفش 5500 ساله

دانشمندان ثابت کردند که قدیمی ترین کفش روی زمین تاریخ 5500 ساله دارد. کفش کاملاً از چرم گاو ساخته شده بود. در وایوتزور در نزدیکی روستای آرنی در مکانی ، به نام "غار پرندگان" یافت شد. 

3. طولانی ترین مسیر جاده ای بدون توقف

براساس رکوردهای جهانی گینس ، طولانی ترین مسیر عبور و مرور جاده ای بدون توقف با نام "هر چه" ("بال تاتو") نام دارد و در منطقه سونیک واقع شده است ، در نزدیکی صومعه معروف Tatev.طول آن 5752 متر است.

4. The Armenian Stonehenge

"Zorats Karer" نام مشاهیر باستانی در ارمنستان است. آن را "کاراهونج" نیز می نامند. Stonehenge ارمنی ها 3500 سال قدیمی تر از Stonehenge انگلیسی هاست. و چه حیرت انگیز است که 3000 سال از اهرام مصر قدیمی تر است.

5. قدیمی ترین انبار شراب جهان

مدیر گروه بین المللی باستان شناسان دانشگاه لس آنجلس گرگوری آریشیان از طریق کاوشگری متوجه قدیمی ترین کارخانه شراب سازی جهان با سابقه 6000 سال شد. در سال 2011 در غاری در نزدیکی روستاهای گتاپ و آرنی کشف شد. این انبار شراب قدیمی ترین نمونه تولید شراب تلقی می شود.

6. نان ارمنستان در یونسکو

نان ارمنی معروف در سراسر جهان "lavash" نوعی نان نازک و نازک است که در تنورساخته شده است. از سال 2014 در فهرست میراث یونسکو قرار دارد.

7. موقعیت های مکانی یونسکو در ارمنستان

در فهرست میراث یونسکو نیز 5 مکان در ارمنستان ثبت شده است. Sanahin and Haghpat Monasteries, the Monastic complex of Echmiatsin with St. Hripsime, St جزو مکان های باستانی ارمنستان هستند. صومعه کغارد هم جزو همین مکان هاست.

8. راز چرچیل

نوع خاصی از کنیاک ارمنی برای کنفرانس یالتا در سال 1945 تولید شد. در کنفرانس سر وینستون چرچیل نیز حضور داشت. پس از مدتها از وی درباره راز ماندگاری وی سؤال شد و پاسخ او این بود: "هرگز برای شام دیر نکنید ، سیگارهای کوبایی بکشید و کنیاک ارمنی بنوشید.

9. تنها بنای یادبود الفبای ارمنی در نوع خود

منطقه آراگاتوتن به خاطر پارک نامه های خود مشهور است. این تنها بنای تاریخی به یکی از قدیمی ترین الفبای تاریخ است که در سال 405 میلادی ایجاد شده است.

10. پایتخت پیر و جوان

پایتخت ایروان با وجود معماری مدرن ، سبک و ریتم زندگی به روز خود ، در حال حاضر 2798 سال قدمت دارد!

خب، شما 10 واقعیت قابل توجه دیگر درباره ارمنستان می دانید. اکنون زمان مناسب برای انتخاب تور ارمنستان از آژانس هواپیمایی آسمان پایتخت است...

6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ