02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

تور مالدیو

سواحل زیبای شنی، آب‌های آبی، زلال و براق، نخل‌های بلند، اقامتگاه‌های لوکس و آرامش مطلق، واژه‌هایی هستند که می‌توان با آن‌ها مالدیو را توصیف کرد. جذابیت‌های این کشور باعث شده صنعت گردشگری اصلی‌ترین درآمد مردم آن باشد. مالدیو سالانه میزبان میلیون‌ها توریست از سراسر دنیاست. در سال‌های اخیر بسیاری از ایرانیان نیز برای سفرهای لوکس و رمانتیک خود این جزیره زیبا را انتخاب می‌کنند. مالدیو مکانی رویایی برای یک ماه‌عسل جذاب یا یک سفر آرامش‌بخش برای تغذیه روح و روان است. اما سفر به این کشور در دل آب‌های آزاد اقیانوس هند در کنار آرامشی که دارد می‌تواند سرشار از هیجان و شادی نیز باشد. ورزش‌ها و تفریحات آبی و ساحلی جذابیت تور مالدیو را چند برابر می‌کند. اگر شما هم از علاقه‌مندان سفر به این کشور هستید قبل از سفر بهتر است کمی بیشتر با آن آشنا شوید.

آشنایی با مالدیو

جمهوری مالدیو کشوری کوچک (کوچک‌ترین کشور آسیایی) و کم جمعیت در جنوب شرقی آسیا و در همسایگی کشور هند (مرز آبی) است. این کشور از ۱۱۹۰ جزیره کوچک تشکیل شده که تنها ۱۸۵ جزیره آن قابل سکونت‌اند.مالدیو مجمع‌الجزایری است که از لحاظ ساختار و وسعت جزایر با مجمع‌الجزایری همچون اندوزی تفاوت‌های قابل‌توجهی دارد. برخی از این جزیره‌ها بسیار کوچک و تنها یک باریکه شنی هستند؛ تعدادی از آن‌ها نیز صرفا محل پیک‌نیک و تفریح‌اند و تعدادی دیگر برای اقامت لوکس گردشگران در نظر گرفته شده است. بزرگ‌ترین جزیره مالدیو ۵ کیلومتر و تنها ۹ جزیره آن بیشتر از ۲ کیلومتر وسعت دارند. مالدیو ۱/۵ متر از سطح دریا فاصله دارد و ارتفاع بلندترین نقطه آن ۲/۴ متر است؛ بنابراین کوتاه‌ترین کشور دنیا محسوب می‌شود. ۹۹‌درصد این کشور آب و تنها ۱‌درصد آن را خشکی تشکیل می‌دهد. بخش آبی مالدیو زیستگاهی بسیار جذاب از دنیای زیر آب است و بخش خشکی آن را می‌توان از زیبایی‌های طبیعی جهان دانست. این کشور ۲۶ جزیره مرجانی دارد که به‌شکل دو سلسله جزیره‌اند. میان این دو سلسله کانال‌های آبی تشکیل شده که می‌توان میان آن‌ها رفت‌وآمد کرد.پایتخت مالدیو شهر «ماله» است که در گذشته به آن «کینگ آیلند» می‌گفتند. ماله بزرگ‌ترین شهر مالدیو و مرکز تجاری آن است که با کشور سریلانکا مرز آبی دارد.این شهر پر است از ایستگاه‌های جذاب غواصی و محلی مطلوب برای علاقه‌مندان به دنیای زیر آب محسوب می‌شود. ماله به چهار بخش هنویرو، گالولهو، مافانو و ماچانگولی تقسیم شده است. مسجد جامع، موزه ملی، مقر مولی آگ، مسجد قدیمی و بازار ماهی جاذبه‌های گردشگری این شهر هستند.هیناوارو، هیتادلو، ماگودهو، شهر فلیدهو و عیدهاهوشی، سایر شهرهای مهم مالدیو هستند.

زبان و فرهنگ مردم مالدیو

زبان رسمی مردم مالدیو «دیوهی» نام دارد. دیوهی زبان هندواروپایی و که به زبان سینهالی قدیم شباهت دارد. دین این کشور اسلام است و برخلاف ظاهر زیبای آن، قانون‌گذاران مالدیو برای پیروی از سایر ادیان در ملاعام مجازات تعیین کرده‌اند. فروش الکل نیز در تمام بخش‌های مالدیو آزاد نیست و تقریبا همه غذاهای طبخ شده در این کشور حلال اسلامی هستند. همچنین گشت‌وگذار با لباس‌های ساحلی و بیش از حد تن‌نما در مناطق عمومی به‌جز سواحل ممنوع است. اما نکته مهم این که این قوانین مربوط به شهرهای بزرگ و مهم مالدیو بوده و جزایر گردشگری آن تقریبا این محدودیت‌ها را ندارند.مردمان این کشور هزار جزیره از قوم مالدیوی هستند. ریشه این قوم به سریلانکا و هند بازمی‌گردد که آمیخته‌ای از نژادهای آریایی‌ و دراویدی‌ است. علاوه‌بر این اقوام ساکن مالدیو رگه‌های عرب نیز دارند. به‌طور کلی مردم این کشور را با نام زبان رسمی‌شان دیوهی می‌شناسند. دریانورادن فارس و عرب در گذشته به مالدیو دیباجات و دیبجات می‌گفتند که عبارت دیوهی از این دو نام گرفته شده است.

آب و هوای مالدیو

همان‌طور که از طبیعت این کشور نمایان است، مالدیو آب‌وهوای تابستانی دارد. دمای محیط در این منطقه تحت‌تاثیر اقیانوس هند است و در تمام سال بین ۲۴ تا ۳۳ درجه سانتی‌گراد نوسان دارد.با آن‌که هوای مالدیو همواره مرطوب و شرجی است اما به‌طور دائمی خنکای نسیم دریا با هوای گرم و شرجی ساحل جابه‌جا شده و آب‌وهوا را تعدیل می‌کند. این کشور همواره دو فصل خشک و بارانی دارد. بهترین زمان برای سفر با تور مالدیو فصل زمستان یا به‌طور دقیق‌تر در فاصله زمانی ژانویه تا دسامبر است. زیرا در این فصل رطوبت هوا به‌طور قابل توجهی نسبت به سایر فصول کم‌تر می‌شود.نکته ناراحت‌کننده این که این مالدیو با گرمایش کره زمین دچار مشکلات زیست محیطی متعدد شده و برخی از جزایر آن در آستانه غرق شدن هستند. همچنین میزان آب شیرین در این مجمع‌الجزایر در سال‌های اخیر کاهش داشته و فصل‌های بارانی آن شدت گرفته‌اند.

جاهای دیدنی مالدیو

شاید عبارت جاهای دیدنی مالدیو برای کشوری که سراسر آن زیبا و دیدنی است کمی عجیب باشد. بسیاری از مهمانان جزایر مالدیو ترجیحشان تنها حضور در دل طبیعت بکر و کسب آرامش وصف ناشدنی از این طبیعت است. اما همان‌طور که در ابتدا اشاره کردیم در کنار این آرامش، مالدیو مانند همه جزایر تفریحی دنیا، محلی جذاب برای تفریحات و ورزش‌های دریایی و ساحلی است.در کنار این تفریحات، مالدیو جاذبه‌های گردشگری و مکان‌های دیدنی متعددی نیز دارد. جاذبه های گردشگری آن عبارتند از
پل دوستی مالدیو و چین
زیردریایی نهنگ یا وال Whale Submarine))
ماجدهی ماگو
بنای یادبود سونامی
ساحل Bioluminescent
صخره‌های بنانا (Banana Reef)
قصر مولی آگه
بازار ماهی فروش‌ها
موزه ملی
ساحل مصنوعی ماله (Artificial Beach)
رستوران سابسیکس (Subsix)
مسجد جامع ماله

جزایر تماشایی مالدیو

در کنار دیدنی‌های مالدیو که نام بردیم، بعضی از جزایر این کشور نیز به‌عنوان یک جاذبه گردشگری جذاب شناخته می‌شوند و مسافران تور مالدیو می‌توانند از آن‌ها دیدن کنند و اوقاتی فراموش نشدنی را در این جزیره‌ها تجربه کنند.
جزیره باتالا
جزیره مافوشی
جزیره جیراوارو
جزیره هووان فوشی
جزیره با آتول
جزیره هوواهندو
جزیره خورشید
سواحل جزیره ولیگاندو
ساحل براق جزیره وادهو
جزیره بیادو

غذاهایی سنتی مالدیو

قطعا در کشوری مانند مالدیو که دورتادور آن را آب‌های آزاد احاطه کرده است، فرهنگ غذایی مردمانش مبتنی بر غذاهای دریایی خواهد بود. تقریبا تمامی غذاهای سنتی مالدیو با گوشت ماهی و سایر جانداران دریایی طبخ می‌شوند و در کنار آن نارگیل، فلفل، پیاز و برنج، سایر مواد غذایی پایه در مالدیو هستند.
گارودیا: با برنج و ماهی طبخ شده و با فلفل تند و پیاز سرو می‌شود.
ماس هونی: صبحانه سنتی که با ماهی دودی و نارگیل تهیه می‌شود.
فیهونو ماس: خوراکی از ترکیب ماهی با فلفل قرمز است.
هدیکا: یک میان‌وعده مالدیوی که با ماهی تهیه می‌شود.
باجیا: یک دسر شیرین که با ماهی، نارگیل و پیاز تهیه می‌شود.
گولها: شیرینی‌های توپی شکل که از ماهی درست می‌شوند.
کیمیا: ماهی سرخ شده رولتی است.
کولهی بورکیبا: کیک ماهی که با ادویه طعم‌دار می‌شود.
تلولی ماس: ماهی سرخ شده که با فلفل قرمز و سیر طعم‌دار می‌شود.

سوغاتی مالدیو

صنایع دستی مالدیو حصیر‌بافی، وسایل بافته شده با لیف نارگیل، مجسمه‌ها و ظروف چوبی، لوازم و ظروف خوش‌نویسی شده هستند که می‌توانند سوغاتی‌های جذاب از این کشور باشند. همچنین لباس‌ها و لوازم بومی و ساحلی را می‌توان سوغاتی مالدیو دانست.

سفر به مالدیو

برای سفر با تور مالدیو نیازی به مراجعه به سفارت‌خانه یا کنسولگری این کشور ندارید. ویزای شما با ارائه مدرک در فرودگاه ماله، صادر خواهد شد. ویزای صادر شده ۳۰ روزه و قابل تمدید به ویزای ۹۰ روزه است.فرودگاه بین‌المللی ماله (ولانا) فرودگاهی بسیار مجهز و مدرن است و در جزیره‌ای به‌نام «هول‌هله» در ۳ کیلومتری شهر قرار دارد.واحد پول این کشور «روفیه» است؛ اما واحدهای پولی دلار آمریکا، یورو و پوند نیز در مالدیو به‌عنوان وجه رایج پذیرفته می‌شود.حمل‌ونقل در شهر ماله با قایق‌های بادی و تاکسی‌های هوایی انجام می‌شود.

هتل‌های معروف مالدیو

یکی از جذابیت‌های مالدیو هتل‌های زیبا و لوکس این کشور است. بدون شک در سفر به این کشور محل اقامت و امکانات و خدمات آن یکی از نکات مهم به‌شمار می‌رود. بعضی از هتل‌های مالدیو به‌قدری جذاب‌اند که مهمانان آن برای داشتن یک سفر فراموش شدنی می‌توانند تمام طول سفر را در محل اقامتشان سر کنند.
هتل سونوا گلی (Soneva Jani) 
هتل ساحلی و مدرن لیلی (Lily Beach Resort & Spa at Huvahendhoo)
هتل باشکوه نالادو (Naladhu)
هتل جزیره ولیگاندو (Veligandu) 
هتل جزیره میریهی (Mirihi)
هتل چهار فصل کودا هورا (Kuda Huraa)
هتل چهار فصل لاندا ژیراوارو (Landaa Giraavaru) 
هتل تاج اکزوتیکا (Taj Exotica)
تقریبا همه این هتل‌ها لوکس و گران‌قیمت هستند. تعداد هتل‌های ارزان قیمت و میان‌رده مالدیو به تعداد انگشتان دست هم نمی‌رسد. سفر به این کشور به‌طور کلی سفری لوکس و گران قیمت است و به‌راحتی نمی‌توان یک تور مالدیو مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی پیدا کرد.

جزیره‌های توریستی مالدیو

همان‌طور که اشاره کردیم مالدیو بیش از ۱۰۰۰ جزیره دارد، اما همه این جزایر میزبان گردشگران نیستند و تنها تعداد محدودی از آن‌‌ها مقصد گردشگران تور مالدیو است. بعضی از این جزایر توریستی نیز تحت مالکیت ریزورت یا هتلی هستند که در جزیره ساخته شده‌اند.جزیره های توریستی مالدیو عبارتند از
بیادو (Biyadhoo)
مافوشی (Maafushi)
تودو (Thoddoo)
جزیره ها الیف آتول (Haa Alifu Atoll)
جزیره مافوشی مالدیو
کندولو (Kandolhu)
جزیره میلادو (Milaidhoo)
جزیره ماله (Male)
جزیره هول‌هوله (Hulhumale)
جزیره سونوا فوشی (Soneva Fushi)
جزیره کانوهورا (Kanuhura Maldives)
جزیره آلیماتا (Alimatha)
جزیره خصوصی نیاما (Niyama)

جشن‌های و فستیوال‌های مالدیو

مردم مالدیو جشنواره‌ها و فستیوال‌های بومی و دینی مختلفی را برگزار می‌کنند. این مراسم‌ها به تعبیت از دو تقویم گرجی و اسلامی برپا می‌شوند.
جشنواره کودا 
تولد پیامبر اسلام
عید قربان 
روز ماهیگیر
فستیوال قایق سواری
فستیوال غذای محلی

6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ