02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

تور اندونزی

یکی از کشورهای توریستی جنوب شرق آسیا که بخشی از آن در منطقه اقیانوسیه قرار دارد، مجمع‌الجزایر اندونزی است. سالانه گردشگران بسیاری با تور اندونزی برای بازدید از طبیعت بکر آن راهی این منطقه می‌شوند.کشوری زیبا که مجموعه‌ای جذاب از سواحل شنی به رنگ سفید، جزایر و جنگل‌های بکر، حیوانات بومی خاص، آتفشان‌های فعال و…، است.اندونزی بدون شک یکی از زیباترین و جذاب‌ترین مناطق جهان به‌شمار می‌رود و در سال‌های اخیر بسیاری از ایرانی‌ها نیز برای یک سفر رویایی، آرامش‌بخش و در‌عین‌حال هیجان‌انگیز اندونزی را انتخاب می‌کنند. پس بیایید کمی بیشتر با این منطقه آشنا شویم.

آشنایی با کشور اندونزی

اندونزی یک قوس در کنار مدار استواست که از بیش از ۱۷ هزار جزیره تشکیل شده؛ از این تعداد فقط ۸,۰۰۰ جزیره آن قابل سکوت‌اند. در این جزایر مسکونی بیش از ۲۶۰ میلیون نفر زندگی می‌کنند. اندونزی چهارمین کشور پرجمعیت جهان، بزرگ‌ترین مجمع‌الجزایر و چهاردهمین کشور پهناور جهان نیز محسوب می‌شود. این سرزمین تنها کشور جنوب شرق آسیاست که معادن نفت و گاز دارد و مدتی عضو سازمان اوپک بوده است.نشانه‌های زندگی در منطقه اندونزی امروزی به دو میلیون و ششصد سال سال پیش باز‌می‌گردد. نام این کشور از دو عبارت لاتین ایندوس ( (Indusو یونانی نسوس ((nesos به معنی جزیره گرفته شده است. تاریخچه نام‌گذاری اندونزی به قرن ۱۸ میلادی بازمی‌گردد. طبق شواهد تاریخی یک قرن پس از میلاد مسیح، با شکل‌گیری شهرها و روستاها در این منطقه یک حکومت پادشاهی بنیان‌گذاری شده و این حکومت آغاز تمدن در اندوزی بوده است.در قرن ۱۶ میلادی اسپانیایی‌ها در این کشور حاکم شدند. در جنگ جهانی دوم و در سال‌های ۱۹۴۲ تا ۱۹۴۵، ژاپن به اندونزی حمله کرد و کم‌و‌بیش حکومت را در دست گرفت. اما نهایتا در سال ۱۹۴۵، اندونزیایی‌ها توانستند اعلام استقلال کنند و حکومت جمهوری در این سرزمین شکل گرفت.

دین و فرهنگ مردم اندونزی

نژاد اصلی و باستانی مردم اندوزی «استرونزی» و زبان رسمی آن اندونزیایی باهاساست (بیش از ۷۰۰ زبان غیررسمی نیز دارد). بیش از ۸۰ درصد مردم این سرزمین مسلمان‌اند و معدود جمعیت باقی‌مانده آن، مسیحی و هندو هستند. واحد پول اندونزی روپیه اندونزی با نماد Rp است. مردم این منطقه در فقر زندگی می‌کنند (شغل اصلی آن‌ها کشاورزی است)؛ به‌همین دلیل سیاستمداران آن برای مقابله با این شرایط در سال‌های اخیر تمام تلاش خود را برای رونق صنعت گردشگری در این کشور کرده و تقریبا موفق بوده‌اند.
زیستگاه مارمولک غول‌آسا یا اژدهای کومودو، اندونزی است.
اندونزی صادرکننده قورباغه به دنیاست.
دومین کشور در حوزه تنوع زیست محیطی در جهان اندونزی است.
این کشور حلقه آتش‌فشان است و بیش از ۴۰۰ آتش‌فشان فعال دارد.
اندونزی بسیار زلزله‌خیز است و سالانه تقریبا ۳ زمین‌لرزه شدید در آن رخ می‌دهد.
بزرگ‌ترین دریچه آتش‌فشانی دنیا در شهر سوماترا اندونزی قرار دارد.
رافلزیا آرنولدی (Rafflesia arnoldii) بزرگ‌ترین و بدبوترین گل جهان در اندونزی رشد می‌کند.

آب و هوای اندونزی

خط استوا از میان خاک این کشور عبور می‌کند؛ بنابراین آب‌وهوای گرم و استوایی دارد. اصلی‌ترین عامل تغییر دما در این اندونزی، میزان بارندگی است. به‌طور کلی سطح بارندگی در این کشور بسیار زیاد بوده و این موضوع سبب شده خاک آن بسیار حاصل‌خیز باشد. به‌همین دلیل شغل بیشتر مردم این کشور کشاورزی است. در مناطق ساحلی اندونزی میانگین دمای هوا ۲۸ درجه و در مناطق کوهستانی آن بین ۲۳ تا ۲۶ درجه سانتی‌گراد است.پاییز و زمستان به‌دلیل سطح بالای بارندگی فصل مناسبی برای سفر به این منطقه نیست. فصل نسبتا خشک اندونزی تابستان است که زمان نسبتا مناسبی برای سفر به آن خواهد بود؛ اما شاید گرمای این فصل اذیت کننده باشد. به‌طور کلی در سفر با تور اندونزی باید منتظر گرما، باران و رطوبت باشید.

پایتخت اندونزی

یکی از جزایر مسکونی پرجمعیت اندونزی، جزیره جاواست که بیش از ۵۰ درصد جمعیت این کشور را در خود جای داده است. پایتخت اندونزی شهر جاکارتا در شمال‌غربی این جزیره قرار دارد. جاکارتا ابتدا یک شهر کوچک بندری بود که به‌مرور زمان تبدیل به قطب اقتصادی، تجاری، سیاسی، اداری و تحصیلی این کشور شد. نام قدیم این شهر «باتاویا» بود.جاکارتا یکی از بزرگ‌ترین شهرهای اسلامی و سیزدهمین شهر بزرگ جهان به‌شمار می‌رود. پایتخت اندونزی شهری بسیار شلوغ و پرجنب‌وجوش است. پارک‌ها و جنگل‌های انبوه، جشنواره‌های آیینی، معابد تاریخی، کاخ‌های باستانی، تفریحات آبی و…، باعث شده جزیره جاوا و شهر جاکارتا تبدیل به یکی از مقاصد گردشگری جذاب در دنیا شوند. سالانه گردشگران بسیاری برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری آن با تور اندونزی راهی جاکارتا می‌شوند.

جاذبه‌های گردشگری جاکارتا

موزه ملی اندونزی
بندر و پل عشق
میدان مردکا
قبرستان جنگ
دنیای زیر آب جاکارتا

شهرهای مهم اندونزی

باکیتینگی از شهرهای مهم این کشور با طبیعتی بسیار زیباست.
یوگیاکارتا یا جوگجا از شهرهای بسیار زیبا و توریستی اندونزی است.
بوگور شهری زیبا و پر از مزارع سرسبز چای که از مقاصد مسافران تور اندونزی به‌شمار می‌رود.
باندونگ از شهرهای جزیره جاوا و یکی از جذاب‌ترین مناطق کشور اندونزی است که به پاریس جاوا شهرت دارد. این شهر مرکز مدن کشور اندونزی است.
سولو از دیگر شهرهای توریستی جزیره جاوا با دیدنی‌های طبیعی بسیار و جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی متعدد است.
مالانگ نیز در جزیره توریستی جاوا قرار دارد. شهری بسیار پاکیزه با جاذبه‌های تاریخی و طبیعی متعدد که معماری ساختمان‌های آن بسیار زیبا و چشم‌نواز است.
باتو از شهرهای ثروتمندنشین اندونزی است. باغ‌های سیب و گل‌خانه‌های بسیار زیبا جاذبه‌های گردشگری این شهر هستند.
پادانگ از زیباترین شهرهای توریستی اندونزی است که رستوران‌ها و غذاهای خیابانی آن مشهور هستند. معماری ساختمان‌های این شهر نیز بسیار جذاب است.
اوبود یک منطقه تقریبا بومی و روستایی که مراکز فرهنگی متعددی دارد و سالانه فستیوال‌های سنتی متعددی در آن برگزار می‌شود. این شهر محلی مناسب برای آشنایی با فرهنگ بومی اندونزی است.

جزایر توریستی اندونزی

همان‌طور که اشاره کردیم، اندونزی بیش از ۱۷ هزار جزیره دارد که تعدادی از این جزایر بسیار زیبا و دیدنی هستند و کاملا کاربرد توریستی داشته و تبدیل به منبع درآمدی عالی برای دولت اندونزی شده‌اند. سالانه گردشگران بسیاری با تور اندونزی به این جزایر سفر می‌کنند.
جزیره بالی
جزیره سوماترا
جزیره لومبوک
مجموعه جزایر EAST NUSA TENGGARA
جزیره سولاوسی

جاهای دیدنی اندونزی

گفتیم که دولت اندونزی تلاش بسیاری کرده تا صنعت توریست و گردشگری را در این کشور گسترش دهد. اما نکته مهم این است که اندونزی ظرفیت و گنجایش گسترش این صنعت را داشت. زیرا این سرزمین به‌خاطر قدمتی که دارد، ساختمان و بناهای باستانی متعددی در آن ساخته شده که امروزه تبدیل به جاذبه‌‌های گردشگری اندونزی شده‌اند. طبیعت بکر و زیبای این منطقه نیز به خودی خود مهم‌ترین عامل جذب گردشگر برای آن محسوب می‌شود.
سواحل بالی
معبد باستانی بوروبودور
اورانگوتان‌های بورنئو اندونزی
جزیره گلی اندونزی
پارک ملی کومودو اندونزی
جنگل مقدس میمون شهر اوبود
کوه برومو اندونزی
خانه‌های سنتی Tongkonan
Kalimantan ،Borneo اندونزی
دهکده دایاک در رودخانه کیان
دریاچه تبا
کوه آتش‌فشان Krakatau
آتش‌فشان گونگون رینجی
معابد Pura Tanah Lot بالی
جزیره باند اندونزی
جزایر باند
زمین‌های برنجی جاتلوویو بالی

غذاهای سنتی اندونزی

فرهنگ غذایی اندونزی مانند سایر کشورهای جنوب شرق آسیایی ترکیبی از سبزیجات با گوشت و برنج است. غذاهای بومی این کشور عموما با ادویه فراوان و تند سرو می‌شوند.
سامبال: پایه این غذا فلفل چیلی است که با عصاره میگو، شکر، نمک، آبلیمو و سس تند تهیه می‌شود.
باکسو: سوپ نودل با گوشت قلقلی و سبزیجات است.
ساتای: یک کباب لذیذ از گوشت مرغ، خرگوش یا بز است که گوشت را در زردچوبه، سس باربیکیو و سس بادام زمینی مزه دار می‌کنند. ساتای نوعی غذای خیابانی محسوب می‌شود.
ناسی گورنگ: غذای ملی اندونزی است. این غذا از برنج سرخ شده با ترکیب سس غلیظ سویا که به آن کچاپ می گویند و سبزیجاتی مثل هویج و خیار تهیه شده و روی آن هم معمولا با تخم مرغ، خیار و گوجه تزیین می‌شود.
گادو گادو: یعنی مخلوط مخلوط؛ نوعی سالاد سبزیجات است که با لوبیا سبز، اسفناج، سیب زمینی، ذرت، تخم مرغ و جوانه گندم، پنیر توفو و خیار تهیه شده و روی آن سس بادام‌زمینی می‌ریزند.
ناسی پادانگ: از ترکیب برنج بخارپز با گوشت گاو و ماهی تهیه می‌شود.
باکمی گورنگ: نودل با ادویه‌های مخصوص اندونزیایی که با گوشت، سبزیجات یا تخم مرغ سرو می‌شود.
اوپور آیام: یک غذای بسیار محبوب برای اندوزیایی‌ها که مرغ سرخ شده با نارگیل است. در این خوراک ادویه سنگاپوری، سیر، زنجبیل، زردچوبه و گشنیز استفاده می‌شود.
باکپائو: یک غذای محبوب خیابانی است که شبیه پیراشکی بوده و داخل آن با گوشت پر می‌شود.
ایکان باکار: ماهی گریل شده که با ادویه‌های مخصوص و سس چیلی سرو می‌شود و یک خوراکی بسیار محبوب در اندونزی است.

سوغاتی اندونزی

وایانگ گولک (عروسک‌های نمایش یا خیمه شب‌بازی چوبی)
صابون، کرم و بخورهای ارگانیک
شکلات
استامپ طراحی روی پارچه
ساری‌های اندک بالی
جواهرات Celuk (زیورآلات دست‌ساز)
منبت‌کاری روی چوب و سنگ
تخت‌‌های آویز هاموک

بایدها و نبایدها در سفر با تور اندونزی

1. کف کفش خود را به کسی نشان ندهید؛ این کار از دید اندوزیایی‌ها بد یمن است.
2. سر افراد را لمس نکنید؛ این کار در این کشور بی‌احترامی محسوب می‌شود.
3. برای سفر با تور اندونزی نیاز به ویزای گردشگری این کشور دارید.
4. ویزای گردشگری اندونزی ۱۴ روزه صادر می‌شود و امکان تمدید آن در خاک اندونزی نیست.
5. در سفر به اندونزی حتما از آب معدنی استفاده کنید؛ زیرا‌ آب شرب این کشور بسیار بی‌کیفیت است.

6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ