02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

آکواریوم قشم

آکواریوم قشم

جزیره زیبای قشم در جنوب کشورمان و در میان آبهای نیلگون خلیج فارس یکی از مقاصد مهم گردشگری است و در تمامی ایام سال به خصوص در 6 ماه دوم سال که هموا بسیار دلپذیر است این جزیره میزبان مسافرای بسیاری است که از تمامی نقاط کشور به این منطقه سفر می کنند. جزیره قشم به دلیل قرار گرفتن در ناحیه خلیج فارس و جزیره هرمز از تنوع زیست دریایی بسیار متنوعی برخوردارد است و آبزیان بسیار زیادی در گونه های منحصر به فردی در سواحل آن دیده می شوند. البته مشاهده این آبزیان احتیاج به مهارت دارد و به سادگی نمی توان محیط زیر آب را مشاهده کرد. در این مطلب شما را با مکانی آشنا می کنیم که می توانید در آنجا این گونه های آبزیان را به راحتی مشاهده کنید و از دیدن آنها به وجد بیایید.

qeshm_aquarium1

اگر به قشم سفر کردید به شما توصیه می کنیم حتما از آکواریوم جزیره قشم که به نام آکواریوم پروانه طلایی نام گرفته است دیدن کنید. این مجموعه دیدنی در مرکز شهر قشم و نزدیک به مراکز خرید قشم و در ظلع غربی میدان امام قلی خان قرار دارد و در زیرزمین مجتمع و مرکز خرید سیمرغ واقع شده است.

qeshmaquarium2

آکواریوم پروانه طلایی در فضایی به مساحت 100 متر محیطی را فراهم کرده است که شما می توانید با حضور در آنجا در حدود 180 نوع گونه آبزی را از نزدیک مشاهده نمایید. در بین این آبزیان برخی موجودات دریایی نیز وجود دارند که برخی از آن‌ها مانند فرشته ماهیان، بلورینگ و امپراطور از نمونه‌های بسیار کمیاب در جهان به شمار می آیند.

qeshmaquarium3

آبزیان موجود در این آکواریوم فقط منحصر به خلیج فارس نیستند و از دریاهای دیگری از جهان نیز آبزیانی به این آکواریوم اضافه شده است. از آبزیان جالب توجه برخی از موجودات دریای کارائیب هستند که می‌توان از شاه میگو (لابستر)، مار ماهی، مار ماهی گرگی، ماهیان جراح دم بادبانی، لب ماتیکی را نام برد. برخی دیگر گونه‌های آبزی آکواریوم قشم،  دم سل آزور ، روباه ماهی و لاک پشت‌های زیبای جزیره قشم است که می‌توانید آنها را مشاهده کنید. گونه های جذابی از آبزیان اکواریوم قشم نیز بومی دریای سرخ  می باشد که برخی از آنها عبارتند از برخی گونه های دلقک ماهیان مانند دلقک پیک، کلارکی، تو می تو و دلقک آفریقایی و جراح دلقک در آکواریوم پروانه طلائی گرد آوری شده اند.

qeshmaquarium4

آکواریم قشم که به همت مسوولان منطقه آزاد قشم برپا شده است همه روزه میزبان بازدید کنندگان است و از صبح تا شب باز می باشد و آماده خدمت رسانی به هم وطنان عزیز و گردشگران جزیره قشم است. 

6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ