02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

برج الفبا گرجستان

برج الفبا گرجستان باتومی 

برج الفبا یکی از جاذبه های دیدنی و مدرن گرجستان هستش که توجه بسیاری رو به خودش جلب کرده. این کشور به دلیل موقعیت جغرافیایی که داره، در گذشته و قرن ها پیش بسیاری از تمدن ها و فرهنگ ها به اون وارد شدن به همین علت دارای تاریخی غنی و پرباری هست. وجود طبیعت زیبا و دست نخورده، بناهای تاریخی و مذهبی و سازه های مدرن سبب شده تا توریست ها و جهانگردان زیادی روانه این کشور شوند. برج الفبا یکی از سازه های مدرن این سرزمینه که در نوع خودش بی نظیره. بنابراین هر روز عده زیادی به دیدن شکوه و عظمت این بنا به شهر باتومی وارد میشن. مهم ترین دلیل محبوبیت این سازه، اینه که علاوه بر به نمایش گذاشتن فرهنگ و تمدن مردمان گرجستان، الفبای گرجی رو هم به شکلی زیبا و مدرن به تصویر میکشه.

alphabettowergeorgia

همه چیز درباره برج الفبا

برج الفبا کجاست 

برج الفبا یک سازه جدید و مدرن هست که در سال ۲۰۱۰ میلادی ساخت اون استارت خورد. طراحی این سازه برگرفته از حروف الفبای گرجیه که قدمت آن به ۵۰۰۰ سال پیش برمیگرده. مدت زمانی که واسه ساخت این سازه صرف شد، بی اندازه کوتاه بود چون در سال ۲۰۱۱ و در کمتر از یک سال ساختش پایان گرفت. همچنین در ساخت این بنا، تاریخ و ادبیات و فرهنگ اروپای شرقی که نزدیک به ۵۰۰۰ سال پیشینه داره به شکل خارق العاده ای به نمایش گذاشته شده. شکل ظاهری سازه شبیه به دی ان ای بدن انسان طراحی و ساخته شده و حروف الفبای یاد شده هم بر روی اون به شکل زیبایی قرار داده شده. در واقع  بدنه برج از ۳۳ حروف الفبا تشکیل شده که از آلومینیوم در ساخت آنها استفاده کردن. هر کدام از این حروف ۴ متر ارتفاع دارند. ارتفاع کل این سازه فرهنگی ۱۳۰ متر هستش.

borjalefbabatomi

معماری برج الفبا

برج الفبا از دو قسمت مجزا و مهم تشکیل شده که یک قسمت شیشه ای و قسمت دیگه مرکزی هستش. آلیاژ به کار رفته در این سازه فولاد هست که میله های مارپیچی رو از همین آلیاژ انتخاب کردن تا دو بدنه اصلی رو به هم دیگه متصل کنن. در هر پیچی که این سازه به دور خود زده، یک حروف نصب شده است. هیجان انگیز ترین قسمت این برج، قسمت هسته داخلی اونه که از راه پله و آسانسور تشکیل شده. بازدید کننده ها می تونن به کمک آسانسور به قسمت بالایی یا همون قسمت شیشه ای برج برن و شهر باتومی رو تو نمای ۳۶۰ درجه مشاهده کنن.

بالاترین قسمت سازه به شکل دایره هستش که از دور به شکل یک توپ بزرگ نقره ای به نظر میاد. این توپ نقره ای به وسیله پنجره های مثلثی پوشیده شده. قسمت داخلی این توپ تو خالیه و از اتاق های کوچک متعددی تشکیل شده. بالارفتن از این سازه، بسیار هیجان انگیزه چون در قسمت بالایی این بنا، تمام شهر و طبیعت زیبای اطرافش به طور کامل دیده میشه. اگه دوست دارید درون این بنا رو از نزدیک ببینید و لمس کنید پیشنهاد می کنیم واسه رسیدن به نقطه بالایی برج از راه پله استفاده کنید. با عبور از راه پله درون سازه رو که به شکل زیبایی به وسیله حجم عظیمی از آهن و فولاد ساخته شده خواهید دید.

toweralphabet

قسمت های مختلف برج الفبا

این سازه باشکوه که واسه جلب توریست و همچنین نمایش دادن فرهنگ و ادبیات گرجستان ساخته شده تقریبا دارای ۵ طبقه ست که از هر طبقه استفاده ی خاصی میشه. طبقه اول به طبقه انتقال معروفه و در اون افراد رو سوار آسانسور کرده و به بالاترین نقطه برج می رسونن. در طبقه دوم یک رستوران  تعبیه شده که افراد میتونن بعد از بالارفتن و در مسیر برگشت در این رستوران  غذای مورد علاقه خودشون رو میل کنن و اما در طبقه سوم یک کافی شاپ وجود داره که انواع نوشیدنی ها و خوراکی ها رو سرو می کنه.

طبقه چهارم واسه بازدید و تماشای شهر و محیط اطراف سازه در نظر گرفته شده و طبقه پنجم هم که از بیشترین ارتفاع برخورداره تقریبا به همین منظور تعبیه شده. در طبقه اول یا همون انتقال، دو آسانسور بزرگ کار گذاشته شدن که در نهایت ایمنی افراد رو به طبقات بالاتر هدایت می کند. در طبقه دوم که سالنی بزرگ واسه طبخ و سرو غذا هست، یک تلویزیون بزرگ کار گذاشته شده تا افراد ضمن صرف غذا به تماشای تلویزیون بپردازند و سرگرم شوند. البته در قسمت بالایی و در آخرین طبقه سازه که به صورت گردان هست، رستورانی تعبیه شده تا مردم ضمن خوردن غذا نمای زیبای شهر رو هم ببینن.

alphabettowerbatumi

راه های رفتن به برج الفبا

برج الفبا در میدان باتومی و در نزدیکی ایستگاه دریایی قرار داره. این بنای زیبا با معماری منحصر به فرد که از سبک هنری واسه ساخت اون  الهام گرفته شده، تونسته گردشگران زیادی رو به سمت خودش جذب کنه. افرادی که علاقه مند به دیدن این سازه ی عظیم هستند می توانند از انواع وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنن. در هر نقطه از شهر که باشید مینی بوس، تاکسی و اتوبوس وجود داره که افراد رو به هر نقطه از شهر که دوست داشته باشند، انتقال بدن. بهترین راه واسه رفتن به این برج، رفتن به ایستگاه های مختلف وسیله ی حمل و نقل هستش که  با کمی صبر و حوصله  در کمترین زمان ممکن می توانید سوار یکی از این وسایل حمل و نقل درون شهری شوید و با هزینه ای کمتر از ۷ دلاری در نزدیکترین نقطه از برج پیاده شید.

alphabetgorjestan

6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ