02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

جزیره قشم

جاهای دیدنی قشم

جزیره ناز قشم

جزیره ناز در سواحل جنوبی قشم واقع شده است. در موج کم ، می توانید روی شن های نرم پر از صدف های رنگارنگ و مرجان قدم بزنید. در هنگام جزر این قسمت از جزیره مکان خوبی برای مسابقه کامیون ها و ماشین هاست. در هنگام مد که آب همه چیز را می پوشاند قابل تصور نیست که تا همین چند ساعت پیش تمام جاهای آن قسمت کاملا خشک بوده.

جزایر ناز قشم

جنگل حرا قشم

جنگل حرا قشم واقع در پشت کوه شمالی قشم ، این جنگل 8000 هکتاری ذخیره گاه زیست کره از حرا ها است. تخته های حرا ، ریشه و لجن ها در هنگام جزر کم آشکار هستند، اما این جنگل هنگام مد زیاد ناپدید می شود. حراها در آب های شور خلیج فارس ریشه دوانده اند اما سیستم تصفیه پوست درخت نمک را خارج کرده و سبب رسیدن آب شیرین به برگها می شود. این جنگل عمدتاً برای ماهیگیری ، قایق های توریستی و مقدار کمی از برگ ها جهت خوراک دام استفاده می شود. لاک پشت های دریایی ، خرچنگ ها ، میگو ، مارها ، علف های هرز ، ماهی خوارها و پلیکان ها از جمله حیواناتی هستند که این جنگل را خانه می نامند.

جنگل حرا قشم

جزیره هنگام قشم

در جنوب قشم ، جزیره هنگام واقع شده است ، جایی که قایق های توریستی برای دیدن بازی دلفین ها در اوایل صبح متوقف می شوند. در آکواریوم طبیعی خلیج فارس نیز انواع ماهیان گرمسیری و گونه ای ازماهیان پهن وجود دارد. بزهای کوهی در این جزیره ساکن هستند و گفته می شود که با فشار دادن سم های خود به زمین آب شیرین را به دست می آورند. جزیره هنگام خود پر از صخره های سنگی جذاب و ماسه های درخشان سیاه که بر روی ماسه های بژ پاشیده شده است.

جزیره هنگام قشم

دره ستارگان قشم

مردم محلی بر این باورند که یک ستاره یک بار بر روی این منطقه سقوط کرده و بدین ترتیب اشکال صخره ای ایجاد کرده است. در واقع  این نتیجه سالها فرسایش ناشی از بارش شدید باران است. دره از خاک آهکدار و ماسه سنگ تشکیل شده است، و صخره های سنگی با ارتفاعات متفاوت، باعث ایجاد مسیرهای شبیه به دره باریک ، فضاهای خالی و سنگهای گرد و صاف شده است. با کمی تخیل ، چشم می تواند اشکال صورت ها ، دست ها ، حیوانات و حتی نقشه ایران را پیدا کند.با یک پیاده روی کوتاه روبه بالا شما می توانید صخره های لایه لایه را مشاهده کنید که دارای پوسته های دریایی(صدف ها) است.

دره ستارگان قشم

غار خربس قشم

با نگاه به غار خوربس متوجه می شوید که بخشی از آن طبیعی و بخش از آن دست ساز بشر است. غارها از داخل توسط مجموعه ای از تونل ها به هم متصل شده اند. که گفته می شود توسط ایرانیان باستان تراشیده شده است. گفته می شود که این غار ممکن است به عنوان یک سیستم چشم انداز برای هشدار نسبت به حملات قریب الوقوع مورد استفاده قرار گیرد.

غار خربس قشم

گذرگاه چاهکوه

زیبایی طبیعی حیرت انگیز چاهکوه ، به معنای واقعی کلمه کوه چاه ها ، به دلیل چاه های موجود در ابتدای راه این چنین نامگذاری شده است. عبور از قسمت گسترده ای شروع می شود اما باریک تر می شود و دیوارها تقریباً در بعضی قسمت ها لمس می شوند. چاهکوه نتیجه فرسایش ناشی از آب باران بر روی سنگ رسوبی مشابه دره ستارگان است. جزیره زیبای قشم دارای جاذبه های گردشگری فراوانی است که ما به معروفترین های آن بسنده کردیم اما شما می توانید با تور قشم به این جزیره سفر کنید و از تمام جاهای دیدنی قشم لذت ببرید.

تنگه چاه کوه

6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ