02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

تور قشم

جزیره قشم در جنوب کشور از توابع استان هرمزگان نزدیک به یک دهه است که تبدیل به منطقه ای توریستی و تجاری شده است. این جزیره با حدود 1500 کیلومتر مربع مساحت در میان آب های فیروزه ای خلیج فارس به واسطه منابع طبیعی خاص و بی نظیرش توانسته گردشگران بسیاری را جذب کند. یکی دیگر از دلایل محبوبیت این مکان برای گردشگران قیمت های مناسب اقامت و خرید در قشم است که سبب شده بسیاری با تور لحظه آخری قشم راهی این جزیره جنوبی شوند.

بهترین موقع برای رفتن به قشم

جزیره قشم به دلیل موقعیت جغرافیایی اش و قرار گیری در جنوب کشور آب و هوایی گرمی دارد از اواسط فروردین ماه که گردشگران تور قشم نوروز جزیره را ترک می کنند گرمای شدید هوا شروع می شود و این گرما تا اواسط شهریور ادامه دارد. در این بازه زمانی رطوبت هوا نیز زیاد است و هوا بسیار شرجی می شود. فصل پاییز وضعیت هوای جزاین جزیره مطلوب تر می شود؛ اما بهترین زمان سفر به قشم از ماه آذر تا فروردین ماه است. کمینه و بیشینه دما در این ماه ها 20 و 24 درجه سانتی گراد ثبت شده است که دمایی دلپذیر برای یک سفر لذت بخش است.

جاهای دیدنی قشم

جزیره قشم شاید وسعت زیادی نداشته باشد؛ اما دیدنی های بسیاری دارد. به هر سمت جزیره که بروید با یک پدیده طبیعی بی نظیر رو به رو خواهید شد. جزایر ناز، غار نمکدان، تنگه چاهکوه، جنگل های حرا، دره ستارگان، جزیره هرمز، جزیره لارک جزیره هنگام، غارهای خربس و پلاژ سیمین جاذبه های گردشگری قشم هستند که تعدادی از آن ها شهرت جهانی دارند و پدیده های خاص و کمیابی در دنیا هستند. در کنار این مکان ها پارک های زیتون، سینما دریا، ژئو پارک و پارک کروکودیل نیز محل هایی برای گشت و گذار در این جزیره جنوبی کشورمان هستند. 

تفریحات قشم

بازی ها و تفریحات آبی نیز از دیگر جذابیت های جزیره قشم هستند. قایق سواری، غواصی در عمق آب های نیلگون خلیج فارس، شاتل، پاراگلایدر، شنا در دل خلیج، جت اسکی، بنانا و پاراسل این تفریحات هستند که لحظاتی هیجان انگیز را برای گردشگران رقم می زنند.

مراکز خرید قشم 

جزیره قشم مکانی مناسب برای یک خرید خوب با قیمت مناسب است. در این جزیره مراکز خرید متعددی ساخته شده که گردشگران با هر سلیقه و توان مالی دست خالی از قشم بیرون نروند. بازار قدیم قشم، بازارچه امام قلی خان، مراکز خرید ستاره، پردیس، فردوسی، مرجان، سیمرغ و مجتمع تجاری سیتی سنتر تعدادی از معروف ترین و بهترین مراکز خرید قشم هستند.

بهترین رستوران های قشم کدامند؟

غذاهای جنوبی همه لذیذ هستند؛ شهرهای ساحلی هم که به غذاهای دریایی شهرت دارند. جزیره قشم در میان دریا و در جنوب کشور واقع شده پس بی شک غذاهای بومی این جزیره بی نظیر خواهند بود. پس باید برای سفر به این منطقه با بهترین رستوران های این شهر آشنا بود. رستوران قلعه که منوی آن با صید روزانه هماهنگ است؛ رستوران خاله با غذاهای بومی و خانگی، رستوران آبشار با قیمت های مناسب، رستوران شیک و مجلل الوند، رستوران نسیم که همیشه شلوغ است؛ رستوران حاج غفور که به قلیله ماهی های بی نظیر معروف است و در آخر فست فود شاورما بهترین رستوران های جزیره ی زیبای قشم هستند.

هتل های قشم 

قشم هم مانند تمام مناطق توریستی و تجاری مجموعه های اقامتی بسیاری دارد. هتل های قشم شاید آنچنان لوکس و مجلل نباشند؛ اما تمام امکانات مورد نیاز گردشگران را برای اقامتی به یاد ماندنی در این جزیره فراهم می کنند. نکته مورد توجه دیگر قیمت های مناسب و مقرون به صرفه این مجموعه هاست. اگر بخواهیم تعدادی از بهترین هتل های قشم را نام ببریم که مسافران از خدمات و امکانات آن ها نهایت رضایت را داشته اند؛ باید به هتل ارم، هتل خلیج فارس، هتل آرتا، هتل ایرمان، هتل سینگو، هتل ژئوپارک، هتل فولتون و هتل ساحل طلایی اشاره کنیم.

مسیرهای سفر به قشم 

سفر هوایی : جزیره قشم با بیشتر شهرهای کشور مسیر هوایی دارد و می توان از فرودگاه های مختلف به این جزیره سفر کرد و راحت ترین و سریع ترین روش سفر به این جزیره نیز خرید بلیط قشم از شرکت های هوایی است. زمان پرواز تهران-قشم 1 ساعت و 50 دقیقه است. (فرودگاه بین المللی قشم : در روستای دیرستان در نزدیکی شهر واقع شده است و در سال 1349 فعالیت خود را آغاز کرده است.)

سفر ریلی – دریایی : می توان با خرید بلیت قطار قشم به راه آهن بندرعباس رسید و بعد از آن راهی اسکله شد و در یک سفر کوتاه و جذاب دریایی که کمتر از یک ساعت طول می کشد با اتوبوس های دریایی و یا شناورهای تندرو به جزیره زیبای قشم رسید. (از اسکله شهید حقانی بندر عباس به اسکله شهید ذاکری قشم میروید.)

سفر زمینی – دریایی : ارزان ترین روش سفر به قشم سفر با اتوبوس و یا خودروی شخصی است. در این روش باید از جاده ای که از شهرهای قم، اصفهان و یزد می گذرد به سمت بندرعباس رفت و سپس به سمت بندر پهل حرکت کرد. پس از آن در این محل سوار بر لندی گراف دریایی شد و با طی مسافتی 20 دقیقه ای به جزیره قشم رسید. فاصله ی جاده ای تهران تا قشم 1400 کیلومتر است.

6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ