02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

خیابان استقلال استانبول

خیابان استقلال استانبول کجاست 

معروفترین خیابان تهران خودمان خیابان ولی عصر است. آیا می دانید معروف ترین خیابان استانبول کجاست. تور لحظه آخری استانبول بسیار مورد علاقه گردشگران است و ایرانیان نیز از گذشته تا به حال برایشان این شهر یکی از مهمترین مقاصد گردشگری بوده است.معروفترین خیابان استانبول خیابان استقلال نام دارد. وقتی به خیابان استقلال استانبول بروید شاید گذر زمان را اصلا متوجه نشوید چرا که آتقدر جذاب است و انواع و اقسام بهانه های سرگرمی و گذران وقت را در خود جای داده است که شما ساعت را فراموش می کنید. از فروشگاه ها و رستوران و کافه ها بگیر تا سینما و فروشگاه های بزرگ و کوچک و دونر کباب های خوشمزه و اماکن تاریخی و تفریحی در این خیابان گسترده شده است.

istanbulistiklalstreet

خیابان استقلال جایی برای ماشین ها ندارد و کاملا در اختیار پیاده هاست تنها وسیله رفت و آهم ترامواهای بامزه ای هستند که بیشتر جنبه توریستی دارند تا وسیله حمل و نقل عمومی . به علت نبود خودرو ها و همچینین سنگفرش زیبای این خیابان ، قدم زدن در آن یکی از جذاب ترین تفریح ها در استانبول است. شما با پیاده روی در این خیابان میتوانید مشاهدات جالبی داشته  باشید. فرهنگ ترکی را ببینید . کافه ها و محل های شب نشینی، مغازه هایی که بیشتر دونر کباب می فروشند، کتابخانه ها و بسیاری از بوتیک های برندهای معروف جهان را می بینید. سر زدن به گالری های هنری و رفتن به سینما و تاتر نیز خالی از لطف نیست.

khiyabanesteghlalistanbul

خیابان استقلال به علت تبدیل شدن به مرکز توریستی استانبول محلی برای حضور هنرمندان خیابانی نیز هست و شما در برخی از نقاط آن می توانید گروه های چند نفره جوانان ساز به دست را ببینید و یا فردی را ببینید که پانتومیم و نمایش خیابانی اجرا می کند.

istiklalstreetistanbul

خیابان استقلال علاوه بر تمام این موارد و رستوران ها و مغازه ها یی که در سراسر آن پراکنده است دارای جاذبه های دیگری نیز هست. کلیسای سنت آنتونی پادوا یکی از کلیسا های این خیابان و مهمترینشان هم هست طراحی گوتیک داخل این کلیسا بسیار جذاب و قابل توجه است. این کلیسا محل عبادت مسیحیانی است که در کشور مسلمان ترکیه زندگی می کنند.اماکن تاریخی دیگری که در خیابان استقلال می توانید بازدید کنید نیز عبارت اند از کلیسای ارمنی گریگوری، کلیسای کاتولیک رومی، کلیسای ارتدکس یونانی، خانهٔ مولوی گالاتا، کلیسای یادبود کریمه، کنیسهٔ یهودی.

esteghalkhiyabanestanbul

چندین موزه نیز در این خیابان واقع شده است که بازدید از آنها را به شما توصیه می کنیم. موزه ودات ندیم تور، موزه گالاتاسرای بهترینشان هستند. در بازدید از موزه ودات ندیم تور، مجموعه هایی از ظروف نقره، سکه، آثار خوشنویسی، گلدوزی، پارچه و تسبیح را خواهید دید. موزه گالاتاسرای نیز اولین موزه ورزشی ترکیه است که در اواخر قرن 19 میلادی آغاز به کار کرد تا تاریخ و سنت تیم فوتبال و باشگاهای گالاتاسرای که مهمترین تیم باشگاهی ترکیه هست را به نمایش بگذارد.

امیدواریم در سفر به استانبول و با پیاده روی در خیابان استقلال اوقات شاد و مفرحی را تجربه کنید.

6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ