02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

باغ گیاه شناسی باتومی

باغ گیاه شناسی باتومی

باغ گیاه شناسی باتومی گرجستان تکه ای از بهشته که در این شهر بندری زیبا واقع شده. زیباترین و نایاب ترین گونه های گیاهی از سراسر دنیا در این باغ وسیع جمع شده اند.‌ زیبایی و جذابیت این باغ به حدیه که گردشگران بی شماری از تمام نقاط جهان صرفا واسه دیدن اون با تور باتومی به گرجستان سفر می کنن. جالب ترین نکته ای که در مورد این باغ وجود داره اینه که هر نوع گیاهی با هر نوع خصوصیاتی تو این باغ به عمل میاد و رشد می کنه. در واقع این مکان زیستگاهی جادوییه که واسه  رشد و پرورش هر نوع گیاهی  مناسبه.

botanicalgardenbatumi

توصیف باغ گیاه شناسی باتومی

باغ گیاه شناسی باتومی گرجستان

باغ گیاه شناسی باتومی ۱۱۰ هکتار وسعت داره. گیاهانی که از سراسر جهان به این مکان آورده شدن تقریبا ۲۰۰۰ گونه هستن. شاید اندکی شگفت زده شوید اگه بدونید از این تعداد تنها ۱۰۴ گونه گیاه متعلق به منطقه قفقاز و بومی منطقه هستن. برخی از گونه های زیبا و جذاب که به صورت مهمان از دیگر نقاط به این جا آورده شدن شامل بامبو، درخت نخل، ساکورای ژاپنی، ماگنولیا، سرو و نخل های جزایر قناری می شن.

batomibotanicalgarden

تاریخچه تاسیس باغ گیاه شناسی باتومی

همون طور که مطلعید کشور گرجستان تکه ای از کشور شوروی سابق بود که بعد از فروپاشی  این قسمت اعلام استقلال کرد و به عنوان کشور مستقل گرجستان برای همیشه از خاک شوروی جدا شد. بنابراین در سال ۱۸۸۰ برای اولین بار ایده تاسیس این مکان به ذهن فردی روسی به نام آندره نیکلایویچ رسید. سپس در همان سال به طور عملی  اونو پایه ریزی کرد. در سال ۱۹۲۵ میلادی زیر نظر دولت شوری باغ گسترش پیدا کرد و قسمت های دیگه ای به اون اضافه شد.  بعدها و در سال ۲۰۰۶ میلادی نگهداری و اداره این مکان به آکادمی علمی گرجستان سپرده شد.

baghegiyahshenasibatumi

وضعیت کنونی باغ گیاه شناسی باتومی

این باغ باشکوه و زیبا  در حال حاضر به ۳ قسمت تقسیم شده. پارک بالایی، پایینی و ساحلی. این سه قسمت سرجم دارای ۹ قسمت گلکاری شده هستن که نمونه هایی زیبا از غرب آسیا، هیمالیا، نیوزلند، آفریقای جنوبی، مکزیک، استرالیا، آمریکای جنوبی و مدیترانه در این ۹ قسمت کاشته و نگهداری می شن. جالب ترین نکته ای که در مورد این مکان وجود داره اینه که تنها باغی در دنیا هست که انواع میوه های نایاب و در معرض انقراض در اون پرورش داده میشن. نکته مهم بعدی در مورد این کلکسیون جذاب اینه که در هر فصل از سال می توان از قسمت های مختلف اون دیدن کرد و از دیدن گیاهان و گل های زیبای اون نهایت لذت را برد.

botanicalgardenofbatumi

بخش های مختلف باغ گیاه شناسی باتومی

همون طور که قبلا ذکر شد باغ گیاه شناسی باتومی، این مجموعه بی نظیر و فوق العاده به ۳ قسمت بزرگ  تقسیم شده. هر کدوم از این قسمت ها خود از بخش های متعددی تشکیل شدن که روی هم رفته  ۱۷ بخش هستن. هر کدوم از این بخش ها دارای جذابیت ها و ویژگی های خاصی هستند که اونو از سایر بخش ها متمایز می کنه. این بخش ها شامل موارد ذیل هستن.

باغ کودکان: مهیج ترین و فعال ترین بخش، بخش باغ کودکان مجموعه هستش که واسه بچه های ۲ تا ۱۷ ساله در نظر گرفته شده. در این قسمت بچه های سن پایین بیشتر به گل کاری و آبیاری و همچنین برداشت میوه ها  زیر نظر مربیان باغ می پردازن. این کارها باعث ایجاد یک فضای شاد و مفرح واسه بچه ها میشه اما بچه های بزرگ تر با گونه های شهری و آپارتمانی گیاهان به صورت تئوری آشنا میشن. در قسمت شمال غربی باغ قسمتی وجود داره که نوجوانان می تونن به طور مستقیم انواع متنوعی از سبزی ها و گل ها رو ببینن و لمس کنن و با شرایط مناسب رشد اون ها آشنا بشن. در کل این قسمت از باغ محیطی دوست داشتنی واسه بچه هاست چون انواع ماجراجویی های کودکانه خودشونو آزادانه انجام می دن.

gardenbotanicalbatumi

باغ شکوفه ها: کمتر کسی هست که از دیدن شکوفه های درختان و گل ها به وجد نیاد و روحیاتش تغییر نکنه. این قسمت از باغ که به باغ شکوفه ها مشهوره انواع گل هایی که دارای شکوفه هستن نگهداری میشن. بهترین زمان واسه بازدید از این بخش از مجموعه پاییز هستش چون در این فصل انواع گل های ارکیده و زعفران، رزهای بالارونده، گل سرخ، نادر اوسا، گل اختر، کدو تنبل، مینای آبی، گل چتری، کوکب، تمشک، گل ساعت و بسیاری از گل ها و بوته های دیگه شکوفه می دن و زیبایی بی بدیلی رو خلق خواهند کرد.

باغ شکسپیر: این باغ کوچک که در قسمت جنوبی باغ بزرگ قرار داره تمام راه ها ی اون به وسیله سنگ، فرش شدن و چهار طرف این راه ها رو با درختان تنومند و باشکوه احاطه کردن. در این قسمت هر درختی رو به یاد یک شخصیت و مشاهیر  مهم جهان کاشتن. افرادی مثل بتی کارتر، جک کارتر، پل استر و  وودی آلن در این لاغ درخت و یا گیاهی به نام خود دارن.

موزه بونسای: در این بخش از باغ که به موزه بونسای مشهوره ۳۵۰ گونه از گیاه بونسای ژاپنی به همراه ۳۰ گونه دیگه متعلق به مناطق دیگه وجود داره که باعث به وجود اومدن یک موزه و کلکسیون زیبا شد‌ن. 
باغ گیاهان دارویی: این قسمت که به صورت یک باغ کوچک در دل باغ بزرگ هستش انواع گیاهان دارویی رو در خودش جای داده. گیاهانی که از دورترین کوهستان ها و دشت های جهان برداشت شدن و در این قسمت پرورش داده شدن.

باغ خانوادگی، مرز شرقی، گردشگاه گیلاس، خانه گل استکانی، تپه نرگس، تصاویر تاریخی، مجموعه تحقیقاتی، باغ لیلی، باغ سنگ ها، غرفه کویر، غرفه گرمسیری، باغ ارکیده و آبزیان بخش های دیگه باغ هستن که هر کدوم زیبایی های منحصر به فرد خودشونو دارن.حتما پیشنهاد می کنیم که با تور باتومی 7 شب و 8 روز و تور باتومی 3 شب و 4 روز از باغ گیاه شناسی باتومی دیدن کنید.

6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ