02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

ویزای توریستی استرالیا

08 مهر ، 1400
مهرابی

برای اخذ ویزای توریستی استرالیا باید چه کنیم؟ استرالیا یکی از کشور های بزرگ و پهناور دنیا است که مساحت آن چیزی حدود 6 برابر مساحت کشور ما می باشد. استرالیا در قاره اقیانوسیه واقع شده است که کوچک ترین قاره جهان به حساب می آید. پایتخت استرالیا شهر کانبرا است. استرالیا از نظر اقتصادی یک کشور ثروتمند به حساب می آید که در سال های اخیر توانسته جز 20 کشور ثروتمند جهان باشد. 

australiatouristvisa1
اخذ ویزای توریستی استرالیا

ویزای استرالیا

اگر شما بخواهید به هر دلیلی وارد خاک استرالیا شوید باید اجازه نامه رسمی یا همان ویزای استرالیا را دارا باشید. ویزای استرالیا مجوزی است که به شما اجازه می دهد بتوانید به یک دلیل خاص وارد کشور استرالیا شوید و در آن به صورت موقت یا دائم اقامت کنید.

انواع ویزای توریستی استرالیا

یکی از انواع ویزای استرالیا، ویزای توریستی استرالیا است. کسانی که قصد دارند به صورت موقت وارد کشور استرالیا شوند و از این کشور دیدن کنند، یا در یک برنامه شرکت کنند، باید این ویزا را داشته باشند. ویزای توریستی کشور استرالیا انواع مختلفی دارد که به شرح زیر می باشند:

ویزای توریستی خانوادگی کشور استرالیا: این ویزا برای کسانی است که خانواده آن ها در کشور استرالیا زندگی می کنند. به عنوان مثال اگر خانواده شما در کشور استرالیا زندگی می کنند، شما می توانید برای ملاقات با آن ها برای اخذ این ویزا اقدام کنید. در این صورت خانواده شما باید برای شما دعوت نامه ارسال کنند تا شما آن را به سفارت ارائه دهید. در دعوت نامه ای که خانواده شما برای شما ارسال می کنند باید مشخص شود که شما در چه مکانی خواهید ماند، همچنین خانواده شما باید مشخص کنند که در صورت لزوم از شما حمایت مالی می کنند.
ویزای توریستی استرالیا برای والدین: این ویزای برای کسانی است که فرزند آن ها در کشور استرالیا اقامت دارد. در واقع اگر بیش از مدت دو سال است که فرزند شما در کشور استرالیا اقامت دارد، او می تواند برای شما دعوت نامه ارسال کند. یکی شروط اصلی این دعوت نامه این است که سن والدین بیش از 65 سال باشد. 
ویزای توریستی و گردشگری استرالیا: ممکن است شما بخواهید برای تفریح و مسافرت به کشور استرالیا سفر کنید. در این صورت شما باید برای اخذ ویزای این نوع ویزای توریستی به سفارت استرالیا مراجعه کنید.  مهم ترین عامل در این نوع ویزای توریستی این است که شما از تمکن مالی خوبی برخوردار باشید.
ویزای بازدید کننده تجاری استرالیا: اگر شما بخواهید برای شرکت در یک نمایشگاه، جشنواره، ورک شاپ، همایش، سمینار و ... به کشور استرالیا سفر کنید می توانید برای این نوع ویزای توریستی اقدام کنید. البته لازم است بدانید شرکت برگزار کننده این جشنواره یا همایش و یا ... باید به صورت رسمی برای شما دعوت نامه معتبر ارسال کند. مدت زمانی که شما می توانید با استفاده از این نوع ویزا در کشور استرالیا بمانید، بستگی به تاریخی دارد که در دعوت نامه مشخص شده است.

australiatouristvisa2


ویزای توریستی استرالیا با دعوت نامه

بدیهی است که داشتن دعوت نامه برای اخذ ویزای توریستی استرالیا بسیار مهم و ضروری است. در واقع اگر شما بخواهید با استفاده از دعوت نامه معتبر برای اخذ ویزای توریستی اقدام کنید، شانس شما برای این که بتوانید ویزا را اخذ کنید، بسیار بالا است. همان طور که در مطالب فوق شرح دادیم خانواده، دوستان، آشنایان و یا یک شرکت معتبر می توانند این دعوت نامه را برای شما ارسال کنند. در دعوت نامه ای که برای شما ارسال می شود، باید موارد زیر به صورت دقیق ذکر شده و مشخص شده باشد

اسم کامل شخص دعوت کننده
تاریخ تولد دعوت کننده
آدرس و شماره تلفن دعوت کننده
رابطه دعوت کننده با شما (دوست، خواهر، برادر، والدین و غیره)
هدف شما از سفر به استرالیا با استفاده از این دعوت نامه (تعطیلات، بازدید تجاری، بازدید خانواده و غیره)
جزئیات در مورد هزینه های مسکن و اقامت شما (اگر در منزل دعوت کننده اقامت می‌کنید)
وضعیت اقامت دعوت کننده در استرالیا (اقامت دائم، شهروند، دانشجو و غیره)
شغل و یا منبع درآمد دعوت کننده

ویزای توریستی استرالیا بدون دعوت نامه

اگر بخواهید بدون استفاده از دعوت نامه برای اخذ ویزای توریستی استرالیا اقدام کنید، در واقع شما برای اخذ ویزای گردشگری و یا تفریحی اقدام کرده اید. در این صورت شما باید از تمکن مالی خوبی برخوردار باشید تا بتوانید به کشور استرالیا سفر کنید.

شرایط ویزای توریستی استرالیا

برای آن که بتوانید با موفقیت ویزای توریستی استرالیا را اخذ کنید، الزامی است شرایطی که از سوی سفارت تعیین شده است را دارا باشید. هر چه شما شرایط بیشتری را تیک بزنید، شانس شما برای اخذ ویزای توریستی استرالیا بیشتر می شود. این شرایط به شرح زیر می باشند:

1. شما به عنوان متقاضی ویزای توریستی می بایست تاریخچه سفری متناسب با تمکن مالی خود داشته باشد. یعنی اگر سفر شما در استرالیا 20 روز طول بکشید شما باید مشخص کنید که می توانید هزینه این 20 روز را به راحتی پرداخت کنید.
2. اگر برای اخذ ویزای توریستی کشور استرالیا شما دعوت نامه معتبر داشته باشید، شانس شما برای دریافت ویزا بیشتر می شود. همچنین اگر این دعوت نامه از بستگان درجه 1 شما باشد، شانس شما دو چندان می شود.
3. برای هر روز ماندن در کشور استرالیا شما به 60 الی 80 دلار پول نیاز دارید. بنابراین هنگامی که می خواهید از سفارت استرالیا ویزای توریستی دریافت کنید باید مشخص کنید برای تمام روز های اقامت خود این تمکن مالی را دارید.

australiatouristvisa3

برای آن که بتوانید با موفقیت ویزای توریستی استرالیا را دریافت کنید بعد از دارا بودن شرایط بالا حال باید مراحل زیر را با موفقیت پشت سر بگذارید:

1. ابتدا باید در سایت سفارت استرالیا یک حساب کاربری برای خود ایجاد کنید.
2. سپس باید اطلاعات و مشخصات خود را در سایت وارد کرده و در آزمون شرایط سنجی شرکت کنید.
3. در گام بعدی باید مدارک خود را در سایت آپلود کنید.
4. سپس باید هزینه بررسی مدارک را به سایت پرداخت کنید تا مدارک شما بررسی شوند.
5. بعد از انجام کار های فوق حال باید 17 الی 31 روز منتظر بمانید تا جواب بررسی های انجام شده مشخص شود.

مدارک ویزای توریستی استرالیا

همان طور که گفتیم برای اخذ ویزای توریستی استرالیا باید مدارک خود را در سایت آپلود کنید. مدارک شما باید به زبان انگلیسی به صورت رسمی و دقیق ترجمه شده باشد. همچنین مدارک شما باید دارای مهر رسمی دادگستری و وزارت امور خارجه باشد. همچنین شما باید مدارک زیر را نیز دارا باشید:

ترجمه تمامی صفحات شناسنامه متقاضی
ترجمه کارت ملی
پر کردن فرم های مورد نیاز سفارت استرالیا
ریز پرینت ۶ ماهه از حساب بانکی جاری
نامه تمکن مالی از حساب بانکی
اسکن رنگی و با کیفیت از صفحه اول و تمامی صفحات مهر و ویزا شده ی پاسپورت جدید
اسکن رنگی و با کیفیت از صفحات اول و تمامی صفحات مهر و ویزا شده ی پاسپورت قدیمی
ترجمه سند ازدواج
اگر جنسیت شما آقا است و دوره سربازی را پشت سر گذاشته اید باید ترجمه کارت پایان خدمت خود را نیز ارائه دهید.
ترجمه ی اسناد ملکی شخص متقاضی

australiatouristvisa4

زمان رسیدگی ویزای توریستی استرالیا

ویزای توریستی استرالیا همان ویزای 600 استرالیا است. اگر شما بخواهید برای ویزای توریستی گردشگری اقدام کنید، 17 الی 31 روز طول می کشد تا نتیجه نهایی مشخص شود. اگر برای ویزای توریستی تجاری اقدام کنید 10 الی 19 روز طول می کشد و اگر برای ویزای دعوت نامه خانوادگی اقدام کنید، 30 الی 49 روز طول می کشد.

ویزای توریستی فامیلی استرالیا

ویزای توریستی فامیلی استرالیا همان ویزای توریستی استرالیا است که دو نوع ویزای توریستی خانوادگی و ویزای توریستی والدین را شامل می شود. در مطالب فوق این دو مورد را به صورت دقیق توضیح دادیم.

ویزای توریستی کاری (بیزینس)

ویزای توریستی کاری یا بیزینس استرالیا نیز همان ویزای توریستی استرالیا است که شما برای دریافت آن باید از یک شرکت معتبر دعوت نامه رسمی داشته باشید تا بتوانید در همایش، سمینار، جشنواره و ... شرکت کنید. این نوع ویزای توریستی را نیز در مطالب فوق توضیح دادیم. 

australiatouristvisa5

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ