02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

بازار طلای دبی

19 خرداد ، 1401
راز آسمان پایتخت

بازار تجارت جهانی طلای دبی 

بازار طلای دبی شهرتی جهانی داره به صورتی که در تمام دنیا دبی رو بیشتر با تجارت طلا می شناسن. به طوری که قسمت زیادی از اقتصاد این کشور به خرید و فروش این کالای با ارزش  وابسته ست.‌ یکی از مهم ترین جاذبه های توریستی این شهر بازار طلای اونه که روزانه افراد زیادی حتی بدون این که قصد خرید داشته باشن با تور دبی وارد این کشور میشن و از این بازار دیدن می کنن. چون دیدن جواهرات درخشان و زیبا حس خوشایندی در آدم ها ایجاد می کنه. این بازار دارای فروشگاه های بزرگی هست که انواع مختلفی از زیورآلات و جواهرات را به معرض فروش گذاشته اند. 

در این بازار پر زرق و برق می توان انواع النگو، گردنبند، دستبند، انگشتر، گوشواره و بسیاری از زیورآلات و همچنین طلاهای گران قیمت را پیدا کرد. از ویژگی های مهم این بازار اینه که تمام طرح ها و نمونه های نوین و جدید که در جای جای دنیا توسط طراحان مشهور طراحی و ساخته میشه در اون پیدا میشه و افراد می تونن مطابق با سلیقه خود کالای مورد نظر خودشونو خریداری کنن. یکی از دلایل بارز معروفیت این بازار اینه که خیلی از تاجران هندی و ایرانی خرید اصلی خودشون رو اونجا انجام میدن. جالبه بدونین که بیشترین غرفه های خارجی در سوق طلا مربوط به تاجران این دو کشور هستش. بیشتر از ۳۸۰ طلافروش در این بازار فعالیت می کنن. 

goldmarketdubai

سوق طلا یا بازار طلای دبی

سوق طلا اسم دیگه بازار طلای دبی هستش و اغلب گردشگران و افراد خارجی که به دبی میان این مکان رو با این نام میشناسن. هر کدام از غرفه ها و مغازه ها دارای یک ویترین بزرگ و زیبا هستن که در اون انواع مختلفی از جواهرات و سنگ های قیمتی و همچنین یاقوت و مروارید رو به معرض نمایش گذاشتن. قیمت طلای عرضه شده در این محل به نسبت کشورهای اروپایی بسیار ارزان تره. طلاهای غیر دست ساز به دلیل کارمزد پایینی که دارن از قیمت کمتری برخوردار هستن و در حد طلای خام فروخته میشن.

goldenmarketdubai

خرید در بازار طلای دبی

تنوع زیاد جواهرات کمیاب و دست ساز در پشت ویترین های جذاب و هیجان انگیز سبب شده تا بازار طلای دبی به یکی از قطب های گردشگری در خاورمیانه تبدیل بشه. علاوه بر خریداری طلا، افراد می تونن در قسمتی از بازار به داد و ستد بپردازن. این قسمت از بازار از قدیم تا به امروز جزء مهم ترین قسمت بازار به شمار میاد. از آنجا که قیمت طلا و جواهرات ثابت نیست پس لازمه که، قبل از خرید حتما قیمت به روز شده اونو چک کرد. این اقدام بهترین کار قبل از خرید کردن در این بازار است. برای خرید طلا و جواهرات اول باید انواع مختلف طلا رو بشناسید و وزن و عیار اونو موقع خرید مد نظر داشته باشین و توجه کنید که، با وزن و عیاری درست به شما فروخته بشه. 

اساسی ترین نکته در مورد خرید این کالا اینه که بدونید هر چه عیار طلا بالاتر باشه خالصی آن بیشتره. طلای ۲۴ عیار خالص ترین و البته گران ترین نوع طلا است. توجه کنید که طلای خالص خیلی نرم تر از طلای عادیه. جواهر سازان برای این که بتونن اونو حالت بدن با آلیاژی مثل نقره و مس و نیکل و روی ترکیب می کنن. رنگ های متنوعی که در بسیاری قطعات مشاهده می کنین به دلیل ترکیب کردن آن با آلیاژ های یاد شده هستش. در این بازار جواهرات زیادی به رنگ صورتی و سفید و بنفش در کنار قطعات زرد رنگ وجود داره که جلوه خاصی به ویترین مغازه ها بخشیدن.

bazartaladubai

موارد دیگه ای که در بازار طلای دبی وجود داره

انواع طلای عرضه شده در بازار طلای دبی

 در بازار طلای دبی علاوه بر طلا و جواهر چندین مغازه بزرگ پارچه فروشی وجود داره. این مغازه ها انواع عبا ها، شلوارهای گلدوزی و سنگ کاری شده و لباس عربی رو به مشتری ها ارائه می دن. اما در کنار این مغازه ها و فروشگاه های کوچک و بزرگ مغازه هایی وجود دارن که اقدام به پختن نون محلی می کنن به طوری که بوی نون سراسر بازار رو پر کرده. 

نکته: حدود ۲۰ درصد از کل معامله های طلای جهان در این بازار انجام میشه.

bazaretalayedubai

در بازار طلای دبی انواع مختلفی از طلای خلیجی و عربی وجود داره که در حجم و اندازه های بزرگی طراحی و ساخته شدن.‌ نیم تنه ها و تاج ها و کمربندها از جمله این جواهرات هستن که مخصوص اقوام عرب ساخته شده و ایرانی ها کمتر از اون ها استفاده می کنن.‌ در کنار جواهرات عربی طلای ایتالیایی هم برای فروش وجود داره که با انواع سنگ های قیمتی و رنگارنگ تزئین شدن. این نوع جواهرات به دلیل استفاده از سنگ های قیمتی گران قیمت تر هستن. البته با توجه به سلیقه ایرانی ها در هر مغازه ای حتما چندین نوع از آنها برای خرید وجود داره. 

dubaigoldmarket

بهترین زمان خرید در بازار طلای دبی

زمانی که درباره بازار طلای دبی سخن به میان میاد دقیقا منظور بزرگترین بازار طلای جهان هست. بنابراین این بازار علاوه بر تنوع محصول و کالای مورد نظر حتما دارای قابلیت های دیگه ای هم هست. برگزاری جشنواره ها و فستیوال های متنوع در ایام مختلف سال از جمله این ویژگی ها هست که افراد میتونن طلای مورد نظر خود رو با قیمتی بسیار پایین خریداری کنن.‌ این فستیوال ها در ماه های دسامبر تا ژانویه و همچنین ماه های ژوئن تا آگوست برپا میشن,می تونید با تور لحظه آخری دبی این فرصت رو از دست ندید. علاوه بر این هر هفته در روزهای یکشنبه و دوشنبه به دلیل ثابت بودن قیمت طلا، افراد می تونن طلا رو با تخفیف و با قیمت پایین تر خریداری کنن.می تونید 


dobaigoldmarket

  

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ