02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

باغ های سیووساگور رامگولام موریس

24 فروردین ، 1402
راز آسمان پایتخت

باغ های سیووساگور رامگولام موریس کجاست؟

جزیره کوچک موریس، یک جمهوری مستقل در اقیانوس هند است که به تکه ای از بهشت شهرت دارد. جالب است بدانید اکثر ایرانیان، جزیره موریس را به عنوان تبعیدگاه رضا شاه می شناسند. با این حال، جزیره موریس یکی از توریستی ترین مناطق دنیا به شمار می رود که جاذبه های گردشگری بسیاری را در خود جای داده است. دلیل محبوبیت زیاد جزیره موریس بین گردشگران تور موریس ، طبیعت جذاب و بکر آن است.

seewoosagur1

از مهم ترین جاذبه های گردشگری کشور موریس می توان به تالاب ها، صخره ها، جنگل های بارانی سرسبز و سواحل شنی زیبای آن اشاره کرد. بیشتر تفریحات جزیره موریس را می توانید در سواحل این کشور پیدا کنید. موج سواری و تماشای بازی دلفین ها، از محبوب ترین تفریحات آبی جزیره موریس به شمار می روند. باغ های سیووساگور رامگولام موریس یکی از بهترین جاذبه های گردشگری کشور موریس محسوب می شود. در این متن، قصد داریم این باغ و برخی دیگر از جاذبه های گردشگری کشور موریس را معرفی کنیم.

باغ های سیووساگور رامگولام در موریس

باغ های سیووساگور رامگولام موریس یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری کشور موریس به شمار می رود. این جاذبه گردشگری در پورت لوئیس، پایتخت کشور موریس واقع شده است. زنبق های وحشی عظیم الجثه ای که در این باغ وجود دارد، از مهم ترین دلایل شهرت آن می باشند. اکثر گونه های گیاهی در باغ های سیووساگور رامگولام دارای برچسب هایی هستند که توضیحات مختصری راجع به گیاه روی آنها نوشته شده است.

seewoosagur2

با این حال اگر مایل به کسب اطلاعات کامل تر و دقیق تری از گونه های گیاهی هستید، می توانید برای خود یک راهنما استخدام کنید.در قسمت ورودی باغ های سیووساگور رامگولام، راهنماهایی وجود دارند که با پرداخت مبلغ کمی، می توانید آنها را استخدام کنید. این راهنما اطلاعات کامل گونه های گیاهی از قبیل نام و تاریخچه آنها را در اختیار شما قرار می دهد. در این باغ، درخت های استوایی بلند قامتی وجود دارد که می توانید در زیر سایه آنها به استراحت بپردازید. از دیگر درختان بلند این باغ می توان به نخل های خرما اشاره کرد.یکی از مهم ترین بخش های باغ های سیووساگور رامگولام، قسمت مرکزی آن است. در بخش مرکزی این باغ، یک حوض قرار گرفته که مملو از نیلوفرهای آبی ویکتوریا آمازونیکا می باشد. در این باغ، گیاهانی وجود دارد که برای تولید ادویه های خاص مورد استفاده قرار می گیرند. جالب است بدانید اروپاییان زیادی برای تجارت این ادویه ها به این منطقه آمده اند. کلیسای سنت فرانسیس آسیسی درست روبروی باغ های سیووساگور رامگولام واقع شده که در قرن هجدهم میلادی در این منطقه ساخته شده است.

seewoosagur3

مهم ترین جاذبه های گردشگری کشور موریس

- پارک Mascareignes: این پارک که در قسمت جنوبی جزیره موریس قرار گرفته است، محلی برای نگهداری لاکپشت ها می باشد. در این پارک می توانید تعداد زیادی از لاکپشت های مسن و غول پیکر را ببینید که در جای دیگری پیدا نمی شوند. 2 هزار کروکدیل و حدود 25 هزار گونه از حشرات و پروانه ها هم در این پارک زندگی می کنند.
- دهکده گرند بی: دلیل شهرت این دهکده، وجود آکواریون موریس و بازار پورت لوئیس می باشد. دهکده گرند بی از توریستی ترین مناطق جزیره موریس محسوب می شود که هر ساله پذیرای گردشگران بسیاری از سرتاسر دنیا می باشد. در بازار پورت لوئیس می توانید انواع غذاهای محلی را با قیمتی مناسب خریداری کنید. آکواریوم موریس محلی است که بالغ بر 200 گونه از جانداران دریایی در آن نگهداری می شود. بهترین زمان برای بازدید از این آکواریوم، ساعت 11 صبح است که به ماهی ها غذا داده می شود.
- قصر یورکا (Eureka): این قصر که محل زندگی اشراف زادگان فرانسوی و انگلیسی بوده است، یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری کشور موریس محسوب می شود.

seewoosagur4

- آبشار تامارین (Tamarind Waterfalls): این آبشار در جنوب غرب جزیره واقع شده است و از 7 آبشار تشکیل می شود. احاطه شدن آبشار تامارین توسط کوهستان، منظره فوق العاده زیبا و چشم نوازی را به وجود آورده است.
- کوهستان های موکا (Moka): برای بازدید از این کوهستان، باید از اسب یا اتومبیل هایی با دو دیفرانسیل استفاده کنید. چهار رستوران در این منطقه قرار دارد که می توانید برای صرف غذا به آنها مراجعه نمایید.
- جزیره رودریگز (Rodrigues Island): در این جزیره آتشفشانی که با موریس حدود 550 کیلومتر فاصله دارد، انواع تفریحات از قبیل غواصی، کایت سواری و ماهیگیری را می توانید تجربه کنید.

seewoosagur5

سفری به یاد ماندنی به جزیره موریس

پیشنهاد می کنیم حداقل یک بار با تور موریس به این جزیره زیبا و خیره کننده سفر کنید و از جاذبه های گردشگری و تفریحات آن لذت ببرید.برای سفر به این کشور، باید ویزای توریستی آن را دریافت کنید. امکان سفر به این کشور، هم از طریق دریایی و هم هوایی وجود دارد. آب و هوای جزیره موریس از ابتدای آوریل تا انتهای ژوئن و از انتهای سپتامبر تا میانه دسامبر گرم است. پس اگر تصمیم دارید در آب های این جزیره به شنا یا دیگر تفریحات آبی مشغول شوید، در این ایام از سال به موریس سفر کنید. در جزیره موریس، هتل های باکیفیت زیادی وجود دارد که می توانید برای اقامت خود یکی از آنها را انتخاب کنید. چند مورد از بهترین هتل های موریس شامل موارد زیر می شوند

seewoosagur6

- هتل پرل بیچ ریزروت اند اسپا (Pearle Beach)
- هتل آنگسانا بالاک لاوا ( Angsana Balaclava)
- هتل سو سوفیتل ( Sofitel Imperial)
- هتل شانگری لا لو توسروک ریزروت (Shangri La Le Touessrok Resort)

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ