02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

تور امارات

از زمان تشکیل امارات متحده عربی تاکنون یک قرن هم نگذشته، اما این کشور در همین زمان کوتاه تبدیل به یکی از کشورهای مهم جهان شده است. امارات در دهه اخیر از مقاصد گردشگری محبوب در جهان بوده و علاوه‌براین یک مرکز تجاری مهم نیز محسوب می‌شود.همان‌طور که می‌دانید این کشور از همسایه‌های جنوبی ایران (مرز آبی) است و مسلما عده زیادی از هم‌وطنان ما نیز برای یک سفر جذاب تور امارات را انتخاب می‌کنند. همچنین سالانه بسیاری از تجار و بازرگانان ایرانی، سفرهای کاری متعددی به این کشور دارند. بیایید کمی بیشتر با امارات متحده عربی و جغرافیا و فرهنگ آن آشنا شویم.

آشنایی با کشور امارات

امارات متحده عربی به معنای شیخ نشینان متحد عربی است. این کشور در سال ۱۹۷۱ از هفت شیخ نشین اطراف خلیج فارس تشکیل شد (ابوظبی، دبی، شارجه، راس الخیمه، فجیره، ام القوین و عجمان).امارات در جنوب غربی آسیا یا همان خاورمیانه و در شبه جزیره عربستان قرار گرفته است. این کشور از شرق با عمان و از جنوب با عربستان سعودی، مرز مشترک دارد. همسایگی امارات با قطر و ایران از طریق مرزهای آبی است. مساحت امارات متحده عربی ۸۳,۶۰۰ کیلومتر مربع بوده و از نظر پهناوری در رتبه ۱۱۵ دنیا قرار دارد.این کشور بیش از ۹ میلیون جمعیت دارد و مردم آن عرب زبان و مسلمان‌اند. دین ۹۶ درصد مردم این کشور، اسلام است. هرچند امارات از کشورهای بسیار مدرن جهان به‌شمار می‌رود و مردمانش زندگی کاملا مدرنی دارند، اما ساکنین آن به تمامی آداب و رسوم سنتی اعراب پایبندند. قوانین اسلامی نیز تا حد زیادی در امارات اجرا می‌شوند.واحد رسمی پول امارات متحده عربی «درهم» و واحد پول خرد این کشور «فلس» است. در این کشور زبان‌های فارسی، اردو و هندی نیز تاحدودی رسمی به‌حساب می‌آیند. به‌دلیل روابط گسترده تجاری و گردشگری با جهان، زبان انگلیسی نیز در امارات کاملا رایج است.

آب و هوای امارات

امارات متحده عربی همجوار با خلیج فارس است و بخش عمده‌ای از آن را صحرا تشکیل می‌دهد. این کشور ۲ رشته کوه دارد و هیچ نهر همیشه روانی در آن یافت نمی‌شود. اکثریت جمعیت امارات در سواحل آن سکونت دارند. سطح بارندگی در این کشور بسیار محدود است. تابستان‌های امارات گرم و داغ و زمستان‌های متعادل دارد. در فصل پاییز و زمستان امارات گاهی بارش‌های پراکنده رخ می‌دهد؛ همچنین طوفان شن در این فصول بسیار محتمل است.دمای هوا در تابستان تا ۴۸ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و در سردترین شرایط زمستان، دمای هوا به ۱۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. روزها در کشور امارات همیشه آفتابی هستند و شب‌ها به‌دلیل کویری بودن منطقه نسبتا خنک‌تر است.

پایتخت امارات

ابوظبی بزرگترین شهر امارات متحده عربی، پایتخت لوکس آن و دومین شهر پرجمعیت این کشور است. ابوظبی که نام قدیمی آن ام‌النار بوده، به‌عنوان قطب فعالیت‌های سیاسی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی امارات شناخته می‌شود.در سال ۲۰۰۹ ابوظبی به‌عنوان دومین شهر گران جهان برای سفر معرفی شد. این شهر به ۳ بخش «منطقه ابوظبی» همان شهر ابوظبی، «منطقه شرقی» شامل شهر العین و توابع و«منطقه غربی» شامل شهر بدع زاید و توابع تقسیم شده است. ابوظبی با مساحت حدودی ۹۷۰ کیلومتر‌مربع مساحت حدود ۸۰ ‌درصد خاک امارات را تشکیل می‌دهد.پایتخت امارات با آن‌که یک شهر کاملا کویری به‌شمار می‌رود، بیش از ۲‌هزار منطقه حفاظت ‌شده و پارک دارد. هندی‌ها بزرگ‌ترین گروه قومی ساکن در این شهر هستند. ابوظبی در سال‌های اخیر درکنار تبدیل شدن به یک قطب اقتصادی، به‌عنوان یک مقصد گردشگری محبوب نیز شناخته می‌شود.

جاذبه‌های گردشگری ابوظبی

همان‌طور که اشاره کردیم یک شهر توریستی نیز به‌شمار می‌رود و جاذبه‌های گردشگری متعددی دارد.
مسجد شیخ زاید
موزه لوور ابوظبی
قصر الامارات
قصر الحصن
قصر الوطن
جزیره صیر بنی یاس
بازار مرکزی ابوظبی
شهربازی دنیای فراری (بزرگ‌ترین شهربازی سرپوشیده جهان)
پیست یاس مارینا
پارک آبی یاس
بیمارستان شاهین ابوظبی
سافاری ابوظبی
دو آرنا
دهکده میراث
پارک آبی یاس واتر ورلد
پارک ملی مانگرو
برج‌های اتحاد
ساحل جزیره سعدیات

فرودگاه‌های بین‌المللی ابوظبی

فرودگاه بین‌المللی ابوظبی تنها فرودگاه این شهر است که با میزبانی بیش از ۲۵ میلیون نفر در روز به‌عنوان دومین فرودگاه پررفت‌وآمد امارات شناخته می‌شود.دومین شیخ نشین بزرگ امارات، شهر توریستی دبی است. این شهر در همین مدت کوتاهی که از توسعه آن می‌گذرد، توانست تبدیل به یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگری و در‌ عین حال تجاری جهان، آسیا و خاورمیانه شود.سالانه میلیون‌‌ها گردشگر از سراسر دنیا به این شهر مدرن سفر می‌کنند. همچنین دبی میزبان سفرهای کاری، جلسات و همایش‌های بسیاری از تجار و بازرگانان از گوشه و کنار دنیاست. دبی را به جرات می‌توان یکی از مدرن‌ترین شهرهای آسیای غربی دانست.ترکیبی از برج‌های زیبا و مدرن، تفریحات آبی، کویری و زمستانه، مراکز خرید عالی، انواع کافه‌ها و رستوران‌های بین‌المللی،‌ کنسرت‌ها و فستیوال‌های مختلف، موزه‌های جذاب و..، اجزای تشکیل دهنده این شهر هستند.

جاذبه‌های گردشگری دبی

برج خلیفه 
دبی مال 
آب‌نمای دبی 
قاب دبی 
دهکده جهانی دبی
باغ معجزه دبی
سیاره سبز دبی 
خیابان السرکال
موزه آینده دبی 
موزه اتحاد دبی 
موزه توهمات دبی 
موزه تمدن اسلامی شارجه 
قلعه الفهیدی 
مسجد جمیرا 
خانه شیخ سعید المکتوم

فرودگاه‌های بین‌المللی دبی

فرودگاه بین‌المللی دبی: ۴ کیلومتر
فرودگاه اس بی پی کریک دبی: ۲/۱ کیلومتر
فرودگاه بین‌المللی آل می‌نهاد: ۲۶/۳ کیلومتر
فرودگاه بین‌المللی آل مکتوم: ۴۴/۳ کیلومتر
شهر شارجه نیز تاحدودی از شهرهای توریستی امارات محسوب می‌شود و یکی از شهرهای مهم این کشور است.

غذاهای سنتی امارات

همان‌طور که در ابتدا اشاره کردیم، مردم کشور امارات با آن‌که در محیطی کاملا مدرن زندگی می‌کنند اما فرهنگ و سنت اعراب را به‌طور کامل حفظ کرده‌اند. بنابراین همه غذاهای سنتی عربی نیز در این کشور طبخ می‌شوند.
هریس: غذای بسیار معروف که عموما مخصوص شام مهمانی‌هاست. این غذا از ترکیب گندم خرد شده، گوشت چرخ‌کرده (یا مرغ)، پیاز، زیره آسیاب شده و مقدار زیادی آب و نمک تهیه می‌شود.
مجبوس: غذای محبوب اعراب که با برنج باسماتی، گوشت یا مرغ، سبزیجات و ادویه‌های مخصوص تهیه و سرو می‌شود. 
مدروبا: این غذا عموما با گوشت مرغ طبخ می‌شود. غلات له شده، برنج، سیر، پیاز، گوجه فرنگی، ماست، کره و طعم‌دهنده‌های مخصوص مواد اولیه اصلی این غذا هستند. مدروبا را با گوشت بره و ماهی نیز تهیه می‌کنند. نام این غذا به‌معنی کوبیده شده است. وقتی همه مواد داخل غذا پخته شد، آن‌ها را می‌کویند تا به ترکیبی صاف و یک‌دست ایجاد شود.
ترید: این غذا با تکه‌های نان و سبزیجات خیس شده در آب گوشت تهیه شده و در مراسم‌های خاص سرو می‌شود.
سالونا: خورشت معروف اماراتی که با تکه‌های مرغ، زردچوبه، روغن زیتون، زنجبیل رنده شده، سیر خرد شده، پیاز، فلفل قرمز، ادویه‌جات، ترشی‌جات و برنج سفید تهیه می‌شود. این غذا هم مخصوص مهمانی‌هاست.
اوزی: به آن غوزی هم می‌گویند. مواد اولیه اصلی آن برنج است و در کنار آن گوشت و مرغ سرو می‌شود. در کنار اوزی ماست و سالاد نیز سرو می‌کنند. این غذا را با آجیل بوده داده شده، تزئین می‌کنند و عموما در مراسم‌ها و جشن‌ها سرو می‌شود.
شتر شکم پر: در کتاب رکوردهای جهانی گینس به‌عنوان یکی از بزرگترین غذاهایی دنیا ثبت شده است. این غذا روی شعله آتش پخته می‌شود و داخل آن را با مرغ، تخم‌مرغ، ماهی، گوسفند و انواع ادویه‌جات پر می‌کنند.
تاهتا ملیح: یکی از غذاهای سنتی اعراب است که با ماهی نمک‌سود طبخ می‌شود و غذایی تقریبا شور است.
جشید: جشید را از کوسه‌های کوچک تهیه می‌کنند. اما برای طبخ آن از سایر ماهی‌ها هم استفاده می‌شود. به این ترتیب که ابتدا ماهی را با ادویه‌های مختلف و آب، حدود ۳۰ دقیقه می‌پزند تا پوست آن کنده و تمیز شود. سپس آن را با مخلوطی از ادویه شامل دارچین، زنجبیل، لیمو خشک آسیاب شده، هل، پیاز خرد شده و سیر در ظرف دیگر مرینت می‌کنند. در آخر ماهی را خرد کرده و به مدت ۱۵ دقیقه با فلفل سبز خرد شده تفت می‌دهند.
شاورما: تقریبا معروف‌ترین غذای عربی است. این غذا که که از گوشت کباب شده مرغ یا بره و ادویه‌های مخصوص تهیه می‌شود و یک ساندویچ سنتی خاورمیانه‌ای است. 
محالبیا: یک دسر به شکل پودینگ است که با گلاب و پسته تهیه می‌شود.
آش آسارایا: با نام حرام‌سرا نیز شهرت دارد و نوعی دسر عربی است. این دسر شباهت زیادی به چیزکیک دارد و روی آن را با یک لایه مایع خامه‌ای می‌پوشانند.
لگیمات: یک دسر خوش طعم عربی است که در مهامانی‌ها سرو می‌شود. این دسر توپی شکل از آرد، دانه‌های کنجد، زردچوبه، شیر، شکر، نمک و کمی مخمر تهیه می شود و روی آن شهدی تهیه شده از عسل می‌ریزند.

قوانین کشور امارات

در امارات متحده عربی نوشیدن الکل در مکان‌های عمومی ممنوع است.
عکس‌برداری بدون مجوز از افراد در این کشور جریمه‌های سنگین دارد.
خوردن، نوشیدن و استعمال دخانیات در ملاعام در ماه رمضان ممنوع است و پیگرد قانونی دارد.
خرید و فروش کالاهای تقلبی در امارات حرام است و این کار جریمه بسیار سنگینی دارد.
پخش شایعه نیز در خاک امارات متحده عربی جریمه سنگین یا سه سال زندان دارد.
نمایان کردن عشق و علاقه در مکان‌های عمومی نیز ممنوع بوده و توسط نیروهای انتظامی این کشور رصد می‌شود.
توهین به مردم این کشور جرم است و جریمه دارد.
عکاسی از تصادف‌های خیابانی و ساختمان‌های حکومتی در خاک امارات ممنوع بوده و این کار هم جریمه دارد.
حمل دارو نیز بدون نسخه شامل مجازات خواهد بود.

6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ