02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

ریجکت شدن ویزای کانادا

26 مرداد ، 1400
مهرابی

ریجکت شدن ویزای کانادا

کابوس هر مسافری ریجکت شدن ویزای کانادا و به اصطلاح رد شدن ویزای کانادا است! اما امیدواری بخش مهمی از زندگی است!

rejectvisacanda

ریجکت شدن ویزا چیست؟

ریجکت شدن ویزا به این معنی است که شما درخواست ویزا با هر هدفی اعم از تحصیل، کار، سرمایه گذاری و ... داده اید اما با ویزای شما موافقت صورت نگرفته است. در چنین حالتی از سوی سفارت نامه ای به شما ارائه می شود که در آن ریجکت یا رد شدن درخواست شما عنوان شده است. معمولاً دلیل رد شدن درخواست ویزا نیز اعلام می شود و شخص به واسطه دلیل می تواند اعتراض به ریجکت شدن ویزای کانادا یا هر کشور دیگری داشته باشد. موضوع مهم اینکه برای اعتراض می بایست قوانین تنظیم نامه رفع ریجکت رعایت شود تا اثر بخش باشد.

canadavisarejected

علت ریجکت شدن ویزا توسط آفیسر

آفیسر دو موضوع مهم را در روز بررسی مدارک و مصاحبه دنبال می کند:

موضوع اول که سبب ریجکت شدن ویزای کانادا می شود، نداشتن شغل مشخص در کشور مبدا است. این موضوع برای کسانی که آزادکار هستند معمولاً دردسرساز است به این ترتیب بسیار خوب است که بتوانید موقعیت شغلی خود را اثبات نمایید. اگر کارمند هستید، فیش حقوقی، وضعیت بیمه و مالیات و سایر مدارک شغلی شما می تواند سهم زیادی در عدم ریجکت شدن ویزای کانادا داشته باشد. کسانی که در کشور مبداً بیکار هستند و یا شغل مشخصی ندارند معمولاً از سوی آفیسر گزینه مناسب برای اخذ ویزای کانادا نیستند و آفیسر اینطور تصور می کند که این گروه قصد دارند در کانادا اقامت داشته باشند.

مورد بعدی این که اعضای درجه یک از خانواده شما در کانادا زندگی می کند! در چنین حالتی احتمال اینکه کانادا را برای اقامت انتخاب کرده اید زیاد است و افسر مربوطه نیز چنین تصوری دارد. برای رفع این مشکل اگر شغل مشخصی در کشور مبداً دارید سعی کنید مدارک را تکمیل ارائه دهید. دقت کنید که اسناد ملکی و سطح مالی شما در کشور مبدا نیز می تواند شانس خوبی برای عدم ریجکت شدن ویزای کانادا فراهم سازد. یک موضوع مهم دیگر اینکه برای اخذ ویزای کانادا نیاز به صداقت است پس هر جا که افسر روز مصاحبه حس کند که دروغ می گویید منتظر ریجکت شدن ویزای کانادا باشید!

visacanadareject

علت ریجکت شدن ویزا ی توریستی کانادا

ویزای توریستی بهترین تقاضا برای کشور کانادا است و به همین دلیل ریجکت شدن ویزای توریستی کانادا از موضوعاتی است که بسیار مشاهده می شود. در واقع ویزای توریستی این امکان را به شخص می دهد تا زمان اعتبار ویزا به دفعات و بدون محدودیت وارد خاک این کشور شود و هر بار نیز به مدت 6 ماه اقامت داشته باشد. دلایل ریجکت شدن ویزای کانادا از نوع توریستی متفاوت هستند اما اصلی ترین موارد شامل گزینه های زیر است:

1-نداشتن سابقه مناسب: این موضوع معانی مختلفی دارد! مثلا اینکه شخص در گذشته ویزای توریستی دریافت کرد و طبق زمان انقضا به کشور خود باز نگشته و یا جرم های مختلفی مرتکب شده است که دردسرساز است.
2-داشتن وابستگی های زیاد در کانادا: اگر اعضای درجه یک شما به جای اینکه در کشور خودتان سکونت داشته باشند در کانادا زندگی می کنند خود یکی از دلایل ریجکت شدن ویزای کانادا است. نداشتن وابستگی خویشاوندی در کشور مبدا یکی از مواردی است که سبب می شود شخص درگیر این مشکلات شود.
3-موضوع دیگر بحث زمان است. یعنی شما با هدف گردشگری قصد ورود به کانادا دارید اما زمانی که مدنظر دارید و درخواست می دهید متناسب با هدف شما نیست.
4-گزینه دیگر در ریجکت شدن ویزای کانادا مربوط به قانع کننده نبودن هدف شما برای بازدید از کانادا است و البته این موضوع بیشتر به سطح علمی شما در مورد کانادا بستگی دارد.
5-در صورتی که در کشور مبدا، شغل مناسبی ندارید نیز احتمال ریجکت شدن ویزای کانادا بسیار زیاد است.
6-موضوع تمکن مالی از دسته مواردی است که برای اخذ ویزای توریستی کانادا نیاز است و باید دقت لازم در این راستا را داشته باشید.
7-کسانی که دارای سوءسابقه هستند نیز معمولاً در راستای اخذ ویزا به مشکل بر می خورند.

علت ریجکت ویزای کانادا برای ایرانیان

ایرانیان اغلب به قصد تحصیل کشورهای پیشرفته دنیا را انتخاب می کنند. ریجکت شدن ویزای کانادا از نوع تحصیلی از مواردی است که ایرانیان بسیار با آن روبرو می شوند و این موضوع دلایل مختلفی دارد.اولین و مهمترین دلیل که سبب ریجکت شدن ویزای تحصیلی کانادا برای ایرانیان می شود نبود مدارک مالی کافی است. در واقع تمکن مالی شما برای تحصیل در کشور کانادا باید به طور دقیق مشخص شود و نیاز است که سطح مالی خوبی داشته باشید. اگر این گزینه را ندارید، بهتر است روش غیر از تحصیل را انتخاب کنید. گزینه دیگر اینکه طبق آماری که وجود دارد، ایرانیان معمولاً پس از تحصیل از کانادا خارج نمی شوند و تمایل به بازگشت به کشور خودشان ندارند پس در روز مصاحبه باید افسر مربوطه را قانع کنید که بسیار مشتاق به خدمت برای مردم کشور خودتان هستید و پس از تحصیل به کشور خودتان باز می گردید.موضوع دیگر قانع کننده نبودن برنامه تحصیلی است.

مدارک تحصیلی که از سوی دانشگاه های ایران ارائه می شود اغلب آنطور که باید شامل امتیاز نمی شود و این موضوع سبب می شود که سطح علمی متقاضی زیر سوال ببرد. در چنین حالتی بهتر است سعی کنید رزومه تحصیلی قوی داشته باشید تا موقعیت تحصیلی شما ثابت شود. البته اینکه پیوند خانوادگی شما در کشور مبدا قوی نیست از دیگر مواردی است که سبب ریجکت شدن ویزای کانادا می شود و باید دقت لازم را داشته باشید تا بتوانید موقعیت بهتری برای زندگی در نظر بگیرید.

rejectvisa

زمان اقدام مجدد ویزای کانادا بعد از ریجکت شدن

معمولاً قانون مشخصی در خصوص زمان اقدام مجدد برای ریجکت شدن ویزای کانادا وجود ندارد. اما اینطور که بررسی ها نشان می دهد زمانی که شخص علت اصلی مردود شدن ویزا را بداند می تواند با تنظیم نامه اعتراض به طور دقیق اقدام به درخواست بررسی مجدد داشته باشد.  دقت کنید که گاه نیاز است که هزینه های مربوط به اداره مهاجرت برای بازبینی درخواست شما مجدداً پرداخت شود و بسیار مهم است که بتوانید این مشکل را برطرف سازید.

شما نیاز به درخواست نامه ریجکتی ویزای کانادا دارید و می بایست نامه ای با محتوای زیر تنظیم کنید.در ابتدا خود را به نام معرفی می کنید و شماره گذرنامه و شماره مشتری و شماره پرونده را اعلام می کنید. بعد اعلام می کنید که درخواست ویزای شما مربوط به فلان تاریخ است. در نهایت اعلام می کنید که نسبت به مدارک و شرایط خود شکی ندارید و درخواست می دهید که تصمیم جدیدی برای درخواست ویزای کانادا گرفته شود.در بخش دیگر دلیل اصلی ریجکت شدن درخواست خود را می نویسید و در نهایت در خصوص اشتباه شدن ریجکت شدن ویزای کانادا نیز مدارکی ارائه می دهید.

رفع ریجکتی کانادا چگونه است ؟

برای رفع ریجکت شدن ویزای کانادا روش های مختلفی وجود دارد که از نظر ما ساده ترین روش این است که درخواست مجدد ویزا دهید. در واقع می توانید مدارک خود را تقویت کنید و مجددا درخواست ویزا دهید و در صورتی که مدرک شما ناقص باشد می توانید مدارک را تکمیل کنید. این گزینه برای ایرانیان بهترین روش است.راه دوم درخواست بررسی مجدد ویزا است. در این روش شما درخواست می کنید که مشکل مورد نظر در داخل اداره مهاجرت حل شود. یعنی تغییری در مدارک و شرایط ایجاد نمی کنید و درخواست بررسی مجدد دارید.

مدیران آفیسر درخواست شما را مورد ارزیابی قرار می دهند. نکته مهم اینکه این روش برای کسانی مناسب است که از مدارک و شرایط خود اطمینان کامل دارند.روش سوم که البته پناهگاه آخر است و چندان هم منصفانه به نظر نمی رسد اینکه در دادگاه عالی کانادا شکایت کنید. در واقع شما اعلام می کنید که نحوه رسیدگی به مدارکتان منصفانه نیست و درخواست بازنگری دارید.

visareject

ایرانیان معمولاً شانس کمی در راستای اعتراض به رفع ریجکت شدن ویزای کانادا دارند و بهترین روش این است که بتوانند مجدداً درخواست ویزای کانادا بدهند. مشخص است که موقعیت ویزای یک کشور به واسطه شرایطی که دارد ارزیابی می شود. از یاد نبرید که مدرک شما می بایست مورد بررسی چند باره قرار بگیرد و سعی کنید در زمینه تمکن مالی موقعیت خود را به بهترین شکل نشان دهید.

کلام آخر: گاه تقاضا زیاد است و ظرفیت کم و همین موضوع سبب ریجکت شدن ویزای کانادا می شود و اعتراض می تواند شانس شما را بهبود یابد! گاه به دلیل مشغله زیاد افسر مربوطه در بررسی خود اشتباه می کند و هنوز شانس مجدد وجود دارد.       

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ