02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

ویزای کانادا

فرم ثبت نام ویزای کانادا

اخذ ویزای کانادا جهت اقامت دائم تا 2025 تمدید شد

کانادا یکی از بهترین کشورهای جهان برای اقامت و مهاجرت است. به همین دلیل همواره بسیاری از مردم از سراسر دنیا به دنبال اخذ ویزای کانادا هستند ، دولت کانادا همواره برنامه های خود را به روز رسانی می کند تا مطمئن شود که مهاجرت به کانادا هم به نفع مهاجران و هم به نفع کشور کانادا است.مسیر هر شخص برای اخذ ویزا با شخص دیگر متفاوت است. در کل دو نوع اقامت برای اخذ ویزا وجود دارد، اقامت دائم و اقامت موقت کانادا.

برای دانلود فرم ویزای کانادا اینجا کلیک کنید

      visacanadatoristycanada   visacanadaedcu   workvisacanda   rejectvisacandaa                

انواع ویزای اقامت دائم کانادا

ویزای دائم کانادا از طریق تخصص شغلی ، از طریق سرمایه گزاری ، برنامه های مهاجرت استانی ، برنامه تجربه کانادایی ، برنامه تجربه کبکی(PEQ) و از طریق اسپانسرشیپ خانوادگی.

ویزای موقت کانادا

ویزای کانادا از طریق تحصیل ، کار و از طریق توریستی

نکات مهم در رابطه با اخذ ویزای کانادا

افرادی که قصد رفتن ویزاهای کوتاه مدت مثل ویزای دانشجویی،کار و ..را دارند باید بعد از پایان ویزای خود کشور کانادا را ترک کنند. اشخاصی که دلایل کافی و قانع کننده برای اخذ ویزا نداشته باشند ،ویزای آنها ریجکت خواهد شد ، البته این به معنای اتمام راه نیست بلکه بعد از برررسی دلایل ریجکتی امکان اعتراض در دادگاه عالی کانادا وجود دارد و شما می توانید شانس خود را بار دیگر امتحان کنید. رایج ترین دلایل ریجکتی می تواند شامل اعتماد نداشتن به بازگشت متقاضی به کشور خود ، مناسب نبودن تاریخچه سفری فرد متقاضی ، نامناسب بودن مدارک مالی و نداشتن توان پرداخت هزینه های اقامت در کانادا باشد.

ویزای گردشگری کانادا چیست ؟

این ویزای موقت که برای بازدید اقوام، خانواده و یا اقامت های کوتاه مدت کاربرد دارد به دو نوع سینگل و مالتیپل تقسیم می شود.در ویزای سینگل فقط اجازه یکبار ورود به کانادا به شخص داده می شود و بعد از ورود می تواند تا مدت 6 ماه در کانادا اقامت داشته باشد. اما در ویزای مالتیپل دفعات ورود ، به تاریخ پاسپورت فرد بستگی دارد یعنی تا زمانی که پاسپورت اعتبار دارد معتبر خواهد بود و همین طور فرد در هربار ورود می تواند تا 6 ماه در کانادا بماند.برای گرفتن این ویزا شرایطی هم چون تمکن مالی ،تعداد سفرهای شما به کشورهای خارجی ، عدم سوئ پیشینه ، شرایط جسمی و ذهنی سالم و ... لازم است.

مناسب ترین میزان تمکن مالی برای هر فرد حدود 50 هزار دلار کاناداست، که این مبلغ حتما باید به دلار کانادا باشد و مدیر شعبه صادر کننده ، آن را باید مهر و امضا کند. ابته توجه داشته باشید که گفتیم مناسب ترین قیمت، پس با قیمت کمتر نیز امکان پذیر است اما شانس کمتری وجود دارد. نکته بعدی اینکه لزوما نباید تاریخچه سفر شما ویزای شنگن باشد بلکه سفر به انگلیس ،استرالیا، آمریکا و سنگاپور جزو تاریخچه معتبر سفر به شمار می روند.مدارک لازم جهت اخذ این ویزا شامل : فرم اطلاعات خانوادگی و فردی به زبان انگلیسی، دعوت نامه رسمی (در صورت وجود) و بلیط رفت و برگشت هواپیما و واچر هتل است.

visa-canada

سوپر ویزا کانادا چیست ؟

همچنین یک دسته خاص از ویزای توریستی به نام Super Visa وجود دارد که به متقاضی اجازه می دهد که در طول دو سال چندین بار به کانادا وارد شود و می تواند از این مزایا برای مدت زمان ده سال بهره مند شود. برای واجد شرایط بودن سوپر ویزای کانادا ، متقاضی باید والدین یا مادربزرگ و یا شهروندان کانادایی را داشته باشند که اقامت دائمی کسب کرده اند.

ویزای کانادا از طریق مهارت شغلی

کانادا بسیار نیازمند افراد متخصص و حرفه ای می باشد زیرا این امر باعث رشد اقتصادی کشور می شود. هر شخص متخصص می تواند با توجه به مهارت خود به صورت دائم در کانادا استقرار یابد. اگر شخص ازطریق تخصص موفق به اخذ ویزای کانادا شود می تواند به همراه خانواده مهاجرت کند.شما به عنوان یک فرد متخصص چند گزینه انتخاب دارید مثلا اگر واجد شرایط اپلای در گروه نیروی متخصص فدرال باشید و یا اینکه اگر قصد اقامت در کبک را دارید می توانید از نیروی متخصص کبک استفاده کنید و یا استان خاصی را جهت اقامت در نظر گرفتید از برنامه متخصص استانی درخواست دهید .

نیروی متخصص فدرال : مخصوص کسانی است که در حوزه کاری خاصی سابقه دارند و قصد اقامت در کبک را ندارند.

نیروی متخصص کبک : افرادی که قصد اقامت در کبک را دارند می توانند شرایط استفاده از برنامه اسکیلد ورکر را داشته باشند.بر اساس این برنامه امتیازات شما حساب شده و شانس شما سنجیده می شود. نیرو متخصص استان ها : هر استان و منطقه برای مهاجران خود برنامه ویژه نیروی متخصص خود را دارند . این برنامه منجر به اخذ گواهی انتخاب استانی می شود ، افرادی که این گواهی را دارند در زمان کوتاه تری نسبت به دیگران به کانادا مهاجرت می کنند.

visakarcanada

چگونه برای ویزای کانادا اقدام کنیم ؟

انواع مختلف ویزا وجود دارد که همه آنها مراحل متفاوتی را دنبال می کنند ، بنابراین اجازه دهید تا انواع مراحل اخذ ویزای کانادا را یک به یک بررسی کنیم.

چگونه می توان برای ویزای کاری موقت در کانادا اقدام کرد ؟

به منظور اخذ ویزای کار موقت در کانادا ، اولین قدم دریافت پیشنهاد شغلی از یک شرکت در کانادا است که می تواند شما را برای اجازه کار و ویزا واجد شرایط کند. مرحله بعدی کسب گواهی ارزیابی اثرات بازار کار (LIMA) است که باید برای کارفرمای شما درخواست و تضمین شود.  پس از تأیید گواهینامه LIMA ، می توانید برای پر کردن فرم های لازم برای مجوز کارکه بصورت آنلاین در وب سایتشان قرار داده اند، اقدام کنید. فرم های درخواست خود را ارسال کنید ، همچنین باید یک تاییدیه پزشکی نیز ارائه دهید تا تأیید لازم را دریافت کنید. آخرین مرحله حضور در مصاحبه با نمایندگان کنسولگری در زمان مقرر است ، پس از آن باید منتظر رسیدگی به درخواست باشید. پس از کسب مجوز لازم ، می توانید به کانادا سفر کنید.

چگونه می توان برای ویزای کاری دائم در کانادا اقدام کرد ؟

شما می توانید با هریک از 4 نوع برنامه مهاجرتی زیر ، ویزای کار دائمی کانادا را دریافت کنید :

برنامه کارگر متخصص فدرال
برنامه تجارت (شغل) حرفه ای فدرال
کلاس تجربه کانادا
برنامه نیرو متخصص استانی

طبق قوانین جدیدی که در سال 2015 تعیین شده است ، می توانید برای کار از طریق سیستم ورود سریع السیر به کانادا مهاجرت کنید. در حالی که سیستم قبلی از سیستم  first-come-first-serve پیروی می کرد ، سیستم جدید متکی به عوامل متعددی است که صلاحیت کاندید شدن برای شهروندی را تعیین می کند. سیستم ورود سریع السیر از طریق کاهش زمان رسیدگی (پردازش) به 6 ماه یا حتی کمتر در برخی از سناریوها به افراد مهاجر کمک می کند.برای استفاده از طریق سیستم ورود سریع السیر، فرد باید مشخصات درستی را در پرتال آنلاین ایجاد کند که نیاز به اطلاعاتی مانند تجربه کار ، مهارت زبان ، صلاحیت تحصیلی ، مهارتهای اصلی و غیره دارد.

اگر قبلاً تأییدیه شغلی دریافت نکرده اید ، می توانید با ثبت نام در بانک شغلی ، یک شغل را  درخواست کنید. بعد از وارد کردن جزئیات خود ، شما بر اساس عواملی مانند تجربه کار ، نمرات آزمون زبان ، سطح تحصیلات و سطح مهارت ها ، که تعیین کننده آینده موفق در کانادا هستند ، رتبه بندی می شوید. بعد از ارائه مشخصات خود ، شما در میان جمع کاندیداها قرار دارید که برای دعوت به درخواست (ITA) در نظر گرفته شده اند.در صورت داشتن پیشنهاد شغلی از یک شرکت کانادایی ، کاندیدی از استان کانادا ، یا در زمینه های مهارت بالا ، این روند می تواند تسریع شود. این پروفایل به مدت 1 سال اعتبار دارد و هر وقت چیزی را اضافه کنید که به اعتبار پروفایل شما کمک کند قابل ویرایش است.

visa-work-canada

مدارک لازم برای ویزای کانادا 

اگر مایل به سفر به کانادا هستید ، باید درخواست اجازه اقامت موقت بدهید. اگر به صورت آنلاین تقاضا می دهید ، برای ارزیابی صلاحیت و نوع مدارک مورد نیاز خود ، باید پرسشنامه را پر کنید. با توجه به این که برخی از الزامات مدارک در حال تغییر هستند ، این لیست مدارکی است که به طور معمول در هنگام درخواست ویزای توریستی کانادا مورد نیاز شماست.

پاسپورت
اثبات پشتیبانی مالی
کپی دیجیتال از عکس شما
نامه ای که هدف شما از سفر را توصیف می کند
فرم اطلاعات خانواده

درحین ارسال مدارک خود ، شما نیز بابت هزینه درخواست ویزای توریستی کانادا خود باید 100 دلار کانادایی را پرداخت کنید. با استفاده از کارت اعتباری / بدهی می توانید این هزینه ها را بصورت آنلاین پرداخت کنید.اگر در این سفر یک فرد خردسال همراه شماست ، باید مدارک زیر را به همراه داشته باشید :

پاسپورت کودک
کپی شناسنامه کودک
رضایت نامه امضا شده والدین کودک
جزئیات آدرس و شماره تلفن والدین کودک
کپی واقعی پاسپورت والدین کودک

اگر یک فرد خردسال به تنهایی به کانادا سفر می کند ، باید مدارک زیر را در اختیار داشته باشد:

پاسپورت کودک
کپی شناسنامه
رضایت نامه والدین
اطلاعات مربوط به شماره تلفن و آدرس
کپی پاسپورت امضا شده والدین
واجد شرایط بودن ویزا کانادا

برای واجد شرایط بودن ، معیارهای دستیابی به ویزا ساده است 

شما باید از سلامتی خوبی برخوردار باشید (گزارش آزمایش پزشکی مربوطه)
شما نباید سابقه کیفری داشته باشید
شما باید هدف و مدت مورد نظر خود را برای بازدید به روشنی تعریف کنید

چگونه می توانم درخواست ویزا خود را ارسال کنم ؟

دو روش برای ارسال درخواست شما وجود دارد :

آنلاین : می توانید به پورتال آنلاین ویزای کانادا دسترسی پیدا کرده و برای هر نوع ویزا بصورت آنلاین اقدام کنید. این یکی از ساده ترین گزینه ها است زیرا به شما امکان می دهد تمام فرم های مورد نیاز را به صورت دقیق پر کنید و همچنین امکان پرداخت آنلاین را فراهم می کند
آفلاین : می توانید به نزدیکترین مرکز درخواست ویزا (VAC) خود مراجعه کرده و فرم های درخواست خود را در آنجا با کپی های لازم مدارک ارسال کنید.

6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ