02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

تله کابین آرگو باتومی

08 اسفند ، 1400
راز آسمان پایتخت

تله کابین آرگو باتومی کجاست ؟

تله کابین آرگو باتومی یکی از مهیج ترین و بی نظیر ترین تفریحاتی هست که در شهر ساحلی باتومی واسه توریست ها و گردشگران داخلی و خارجی در نظر گرفته شده. لذت بخش تراز این وجود نداره که بر فراز یک شهر ساحلی به پرواز در بیای و در کمال آرامش و امنیت از زیبایی های دریا و کوهستان و دشت های سرسبز اون لذت ببری. اگه ترسی از ارتفاع نداری و به دنبال یک تفریح هیجان انگیز هستی حتما در سفر تور گرجستان خود این تله کابینو فراموش نکن.

cablecarargobatumi

موقعیت قرارگیری تله کابین آرگو باتومی

هیچ منطقه ای در گرجستان  به اندازه شهر باتومی پتانسیل و قابلیت نصب تله کابین رو نداره. در نصب و راه اندازی امکانات مربوط به تله کابین آرگو باتومی، این تفریح پر هیجان از امکانات طبیعی فراوانی استفاده شده. چون از یک سو به دریای سیاه و از سویی دیگه به رشته کوه های سرسبز قفقاز دسترسی داره. قطعا سوار شدن بر تله کابینی که این مناظرو در زیر پای شما به نمایش بگذاره به یاد ماندنی و فراموش نشدنی میشه. واسه دسترسی به این سازه اول باید به بندر رفت و از اون جا میشه سوار ایستگاه های ورودی تله کابین شد. این تفریح خود مجموعه ای کامل از انواع تفریحاته که در کمتر تله کابینی دیده میشه.

قبل از هر چیز باید گفت که  در سال ۲۰۰۸ واسه اولین بار ایده نصب این سازه تفریحی مطرح شد و در کم ترین زمان ممکن ساخت اون آغاز شد. در سال ۲۰۱۰ ساخت اون کلنگ خورد و دقیقا ۳ سال بعد یعنی در سال ۲۰۱۳ ساختش تموم شد. مسیری که واسه این سازه در نظر گرفته شده مسیریه که از روی کوه آنوریا می گذره . سوار شدن در این سازه تفریحی افراد رو تا ارتفاع ۲۵۰ متر بالاتر از سطح دریا از زمین جدا می کنه و با گذشتن از روی شهر و دریای سیاه در ۱۵ دقیقه به مقصد نهایی می رسه. طول مسیر ۲.۵۸۶ متره. این تله کابین ۲۰ کابین مجهز و ایمن داره که هر کدوم ظرفیت جابه جایی ۸ نفر رو دارن. در مجموع ظرفیت کل سازه ۱۶۰ نفره. به عبارت ساده تر  در هر یک ساعت قابلیت جابه جایی ۵۰۰ نفر رو داره.

cablecarbatumiargo

دیدنی ها و تفریحات تله کابین آرگو باتومی

تفریحاتی که در مجموعه  تله کابین آرگو باتومی واسه افراد در نظر گرفته شدن بسیار خوشایند و سرگرم کننده هستن. رقص، حرکات رزمی و نمایشی، موسیقی و پذیرایی با انواع نوشیدنی ها از جمله این تفریحاتن. به محض وارد شدن به کابین سازه و به حرکت در اومدنش زیباترین چشم انداز ها قابل مشاهده هستن. یکی دیگه از دیدنی ها کلیسای کوچک اما بسیار زیباییه که درون مجموعه ساخته شده که علاقه مندان به چنین بناهایی از اون بازدید می کنن. معماری این بنا رو به شکل قدیمی و تاریخی ساختن.

argocablecarbatumi

امکانات تله کابین آرگو باتومی

مهم ترین و بارزترین مزیت این مجموعه اینه که فروشگاهی واسه خرید انواع کالاها و صنایع دستی و همچنین سوغاتی در اون وجود داره که توریست ها و بازدید کننده ها رو از رفتن به بازار و گیر افتادن در ازدحام و شلوغی نجات می ده. جالب تر اینه که فروشگاه در بالای تله کابین واقع شده و هنگام خرید می شه مناظر زیبا رو مشاهده کرد. در محوطه مجموعه تله کابین دوربین های دوچشمی زیبایی به رنگ قرمز قرار دادن تا افراد بتونن با استفاده از اون ها مناظر زیبای شهر رو نظاره کنن. در کنار تمام این تفریحات در دسترس قرار دادن وایفای رایگان واسه بازدید کننده ها و نشستن بر روی نیمکت های محوطه و در کردن خستگی یکی دیگه از امکانات قابل توجه این مجموعس.  رستوران و کافه ی مجموعه که در بلندترین نقطه شهر قرار داره یکی از مزیت هایی هست که توریست ها به اون علاقه شدید نشون می دن.

cablecarofbatumi

انواع غذاهای اروپایی و قفقازی در این غذاخوری مجهز  طبخ و سرو میشه. ظرفیت این غذاخوری ۶۰ نفره که از دو قسمت تشکیل میشه. قسمت روباز و قسمت سرپوشیده. قسمت روباز رو واسه فصول گرم و بدونه بارش در نظر می گیرن و قسمت سرپوشیده هم در روزهای بارانی مورد استفاده قرار می دن. اجرای موسیقی زنده سنتی و اصیل گرجی مهم ترین مشخصه این رستوران جذابه. ناگفته نمونه که قیمت غذاها و خوراکی های این محل اندکی گرون تر از رستوران های مرکز شهره. این مسئله شاید به دلیل موقعیت جغرافیایی غذاخوری باشه اما در هر صورت با توجه به کیفیت غذا و سایر امکانات دیگه رستوران ارزش یک بار امتحان کردن رو داره.

telecabinargobatumi

از چه راهی به تله کابین آرگو باتومی بریم؟

قبلا گفتیم واسه دسترسی به این سازه تفریحی باید به بندر شهر وارد شد. اما چگونه خودمونو به بندر برسونیم ؟ این سوالیه که واسه هر کسی پیش میاد. اگه اندکی زبان انگلیسی بلد باشید قطعا مشکلی نخواهی داشت در غیر این صورت بهتره از یک راهنمای باتجربه و زبان بلد کمک بگیری. در هر نقطه از شهر که باشی می تونید با تاکسی یا اتوبوس های شهری و یا مترو خودتونو به بندر و به کنار مبدا تله کابین برسونید.

دقیق ترین آدرسی که میشه به افراد تازه وارد داد به این شرح می‌باشد : درست در کنار ایستگاه قطار شهر و در ۳۰۰ متری از مسجد جامع و در ۶۰۰ متری میدان پیازای قرار گرفته.

نکته: هزینه استفاده از این سازه تفریحی واسه افراد بزرگ سال ۱۵ دلار گرجستان یا ۸۰ هزار تومان پول رایج ایران و واسه کودکان ۵ تا ۱۲ سال تقریبا ۵ دلار گرجی یا ۲۳ هزار تومانه. 

   
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ