02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

تور استانبول

تور استانبول

یکی از مقاصد محبوب هم وطنان برای سفرهای خارجی در کشور ترکیه، شهر تاریخی و زیبای استانبول است. این شهر مجموعه ای از مراکز خرید بی نظیر، کافه ها و رستوران های جذاب، سواحل زیبا، آثار تاریخی خیره کننده، خیابان های خاص و طبیعت فوق العاده است. به طور کلی استانبول هرچه یک شهر توریستی نیاز دارد را در خود جای داده است. روزهای هیجان انگیز و شب های رویایی سوغات تور استانبول است.

بهترین زمان برای سفر به استانبول

این شهر به دلیل وسعت زیادی که دارد آب و هوای متغییری در مناطق مختلف دارد. اما در بررسی کلی وضعیت جوی این شهر می توان گفت، بهار استانبول هوایی دلپذیر و مطبوع دارد؛ شب های خنک و روزهای مه آلود را در این فصل در شهر استانبول می توان تجربه کرد. بدون شک بهترین موقع برای سفر به این شهر تور استانبول نوروز در فصل بهار است. از اواسط ماه خرداد تا اواسط مهر ماه استانبول روزهای گرمی دارد. هوای گرم و خشک باعث شده تابستان بهترین زمان برای سفر با تور استانبول ارزان باشد. در این فصل اهالی جنوب می توانند با قیمتی مناسب به این شهر توریستی با تور لحظه آخری استانبول سفر کنند؛ زیرا گرمای هوا برای آن ها امری عادی است و در عوض می توانند سفری فراموش نشدنی را تجربه کنند. از اواخر مهر تا اواخر ماه آذر خیابان های این شهر در زیباترین حالت خود به سر می برند. پاییز استانبول بی نظیر است گاهی باران و گاهی هوای ابری سوغات این فصل است. زمستان در شهر استانبول بسیار سرد است؛ باد می وزد، برف و باران می بارد و هوا سوز دارد؛ اما کریسمس و حراج های زمستانه باعث می شود در این زمان هم شهر خالی از گردشگر نباشد. اگر با تور استانبول از تبریز سفر می کنید حتما شباهت هایی میان آب و هوای شهر تبریز و استانبول در این سفر مشاهده خواهید کرد.

جاهای دیدنی استانبول

شاید جذاب ترین موضوع در رابطه با استانبول تقسیم شدن این شهر به دو نیمه ی اروپایی و آسیایی توسط تگه بسفر باشد که گشت و گذار در میان آب های این تنگه خود یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری استانبول است. پس از فتح قسطنطنیه توسط نیروهای مسلمان عثمانی مساجد بسیاری در این شهر بنا شد؛ مسجد ایا صوفیه، مسجد سلطان احمد، مسجد سلیمانیه و مجسد رستم پاشا تنها تعدادی از این بنا ها هستند. مساجد استانبول از مهترین دیدنی های این شهر محسوب می شوند. کاخ های توپکاپی و دولما باغچا، آب انبار باسیلیکا، میدان هیپودورم و برج گالاتا بخشی دیگر از آثار تاریخی استانبول اند که قدمت تاریخی این منطقه را به گردشگران نشان می دهند. 

در کنار این یادواره ها که میراث گذشته کشور ترکیه هستند؛ موزه های هنر مدرن، باستان شناسی و پرا و همچنین بازار قدیم استانبول و بازارچه ادویه جات آن از جاذبه های گردشگری این شهر کهن محسوب می شوند. خیابان استقلال و میدان تکسیم نیز مکان هایی هستند که توریست ها حتما از آن ها در طول سفرشان دیدن می کنند.

بهترین هتل های استانبول

در شهر استانبول تمام سلیقه های با هر توان مالی می توانند یک اقامت بی نظیر را در هتل های این شهر تجربه کنند. مجموعه ای از هتل های لوکس و 5 ستاره در کنار هتل های میان رده و یا هتل های ارزان قیمت پایین رده نیازهای تمام گردشگران استانبول را تامین می کنند و مسافران می توانند متناسب با قیمت تور استانبول شان یکی از این مجموعه ها را انتخاب کنند. یکی از وبسایت های معتبر گردشگری در سطح جهان لیستی از بهترین هتل های استانبول از دید توریست هایی که به این شهر سفر کرده اند منتشر کرده؛ این هتل ها عبارت اند از : هتل شانگری لا بسفروس، هتل چراغان پالاس کمپینسکی، هتل مارمارا تکسیم، هتل گرند تارابیا، هتل گرند هایات، هتل پراپلاس، هتل لو مریدن اتیلر، هتل اینتر کانتینتال، هتل کرون پلازا و هتل رادیسون بلو.

بهترین مراکز خرید استانبول

یکی از قوی ترین انگیزه های سفر به استانبول می تواند یک خرید عالی باشد. در این شهر تمام برندهای مطرح دنیا نمایندگی های معتبر و به روز دارند. در کنا این برندهای جهانی کشور ترکیه خود یکی از قوی ترین تولید کنندگان جهان در صنعت پوشاک است و لباس های ترک همیشه محبوب و پر طرفدار هستند. مراکز خرید جواهیر، پالادیوم، ساپ پیره، برج ترامپ، آکمرکز، فروم، کانیون، استانبول مال، زورلو و ایستینیه پارک بهترین و معروف ترین مراکز خرید استانبول هستند. اما اگر به دنبال خریدی با قیمت های مناسب در این شهر هستید، باید سری به مراکز خرید اوت لت استانبول بزنید و از آن ها خرید کنید.

مهم ترین فرودگاه استانبول

بعد از خرید بلیط استانبول در تور تهران استانبول مقصد پرواز شما به این شهر فرودگاه بین المللی آتاتورک خواهد بود. این فرودگاه در فاصله 24 کیلومتری از شهر و در منطقه باشیلیکوی قرار دارد اما این روزها با افتتاح فرودگاه جدید استانبول به صورت تدریجی پروازها از مبدا ایران در این فرودگاه خواهند نشست و طولی نمی کشد که فرودگاه بین المللی استانبول جای فرودگاه قدیمی آتاتورک را در صنعت هوایی ترکیه بگیرد. این فرودگاه تازه ساخت در فاصله 35 کیلومتری از شهر ترکیه قرار گرفته است و ظرفیت جا به جایی 200 میلیون مسافر در سال را دارد.

6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ