02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

تور استانبول

تورهای ترکیه

یکی از مقاصد محبوب گردشگری کشوری زیبا، با طبیعتی بکر و قدمت تاریخی بسیار در همسایگی شمال غربی ایران قرار گرفته است. کشور ترکیه برای گردشگران مقصدی محبوب و ارزان قیمت است. امروزه این کشور محلی محبوب برای سفر هم وطنان ما شده است. مجموعه ای از مراکز خرید عالی، آثار تاریخی، زیبایی های طبیعی، غذاهای لذیذ، سواحل بی نظیر و تفریحات فراوان و همچنین فاصله کم با ایران سبب شده تور ترکیه ارزان این روزها بسیار پر فروش باشند.

ترکیه کجاست؟

ترکیه در شمال غربی آسیا و جنوب شرقی اروپا در منطقه بالکان واقع شده است و مرز این دو قاره را تشکیل می دهد. کشوری مستطیل شکل که از شرق به غرب امتداد یافته است. بیشتر مناطق آن کوهستانی هستند و حدود 785 کیلومتر مربع وسعت دارد. زبان رسمی این کشور ترکی استانبولی است و دین اکثریت جمعیت آن اسلام است. واحد پول ترکیه لیر می باشد.

آب و هوای کشور ترکیه چگونه است؟

کشور آسیایی، اروپایی ترکیه به خاطر وسعت بسیاری که دارد بخش های مختلف آن آب و هوایی متفاوت از یک دیگر دارند. تابستان های گرم و خشک و زمستان های سرد و مرطوب مشخصه کلی آب و هوای این کشور است. اما اگر به طور کلی بخواهیم به بررسی بهترین زمان سفر به ترکیه بپردازیم باید بگوییم که این کشور زمستان های سردی دارد و ماه های دی و بهمن آن بسیار سرد است. فصل بهار و فصل پاییز ترکیه نه زیاد سرد است نه گرم و بهترین موقع برای سفر به این منطقه میباشد. زمان مناسب برای تفریحات آبی و لذت بردن از سواحل زیبای این کشور از اواسط ماه خرداد تا پایان مرداد ماه است. مناطق ساحلی ترکیه آب و هوای اقیانوسی و مدیترانه ای دارند.

کدام شهرهای ترکیه توریستی هستند؟

به دلیل این که کشور ترکیه طبیعتی بسیار زیبا دارد و میراث دار بخش عظیمی از تاریخ منطقه ی جغرافیایی خود است بیشتر شهرهای آن دیدنی و جذاب برای سفر هستند. اما برخی از شهرهای این کشور بیشتر بر روی صنعت توریست کار کرده اند و امروزه مقصد گردشگران بی شماری اند. استانبول، آنتالیا، مارماریس، بدروم، کوش آداسی، ازمیر و آلانیا شهرهایی هستند که در تمام طول سال پذیرای توریست ها هستند. در میان همه ی این شهرها ایرانی ها علاقه ی بسیاری به تور لحظه آخری استانبول و سفر به این شهر تاریخی دارند.

جاهای دیدنی ترکیه

این کشور تاریخی هر گوشه و کنارش یک آثار باستانی و یا یک منطقه طبیعی زیبا دارد. منطقه تاریخی افسوس، کاپادوکیا با چشم اندازی از بالن های در حال پرواز، کاخ توپکاپی، مسجد ایا صوفیه و مسجد آبی که از مشهور ترین جاذبه های گردشگری استانبول اند و مسافران قیمت تور 8 روزه استانبول بدون بازدید این دو بنا قسطنطنیه ی سابق را ترک نمی کنند؛ پاموک کاله یا کاخ پنبه ای در غرب کشور، کوه نمرود در جنوب شرقی ترکیه، قونیه با یاد و خاطره ی مولانا، صومعه ی مریم مقدس، معبد پرگامون و منطقه ی الودنیز که از برترین مناطق چتر بازی جهان است؛ برترین و مشهورترین دیدنی های ترکیه هستند و تنها بخشی از جاذبه های این کشور وسیع برای گردشگران اند.

وضعیت هتل های ترکیه 

ترکیه کشوری توریستی است که از سرتاسر جهان و تمامی کشورهای اطراف گردشگر دارد؛ به همین دلیل در تمام شهرهایش تعداد بسیاری مراکز اقامتی لوکس، میان رده و یا ارزان قیمت و گاهی پایین رده ساخته شده است. در سفر با تور لحظه آخری آنتالیا عمداتا فهرستی از هتل های لوکس پیش روی شما خواهد بود؛ هتل آنتالیا می تواند طوری باشد که در طول سفر نیازی به خروج از آن نداشته باشید. شهرهای مارماریس و بدروم هم در کنار تعدادی مجموعه اقامتی میان رده، فهرستی پربار از هتل های مجلل 5 ستاره در اختیار گردشگر قرار می دهند. اما شهر استانبول مجموعه ای پر بار از انواع هتل با رده های کیفی و قیمت های مختلف است. گردشگران برای انتخاب هتل استانبول گزینه های متعددی دارند.

مهم ترین فرودگاه های ترکیه

برای سفر به هر یک از شهرهای توریستی کشور ترکیه دروازه ورود شما به این شهر یکی از فرودگاه های ترکیه خواهد بود. ایرانی ها با خرید بلیط استانبول از فرودگاه بین المللی جدید استانبول وارد این شهر خواهند شد؛ اما فرودگاه صابیحا گوکچن در بخش آسیایی شهر نیز مجموعه مهمی در ترکیه محسوب می شود.

برای مناسب تر بودن قیمت تور آنتالیا ایرانی ها از فرودگاه اسپارتا که فرودگاه نه چندان شلوغی است وارد شهر می شوند؛ اما فرودگاه آنتالیا نیز از پایانه های حمل و نقلی مهم و اصلی ترکیه است.

فرودگاه عدنان مندرس در شهر ازمیر از دیگر فرودگاه های با اهمیت برای ناوگان هوایی این کشور پهناور است. همچنین فرودگاهی با نام اسن بوغا در شهر آنکارا در فهرست مهم ترین های صنعت هوایی ترکیه قرار میگیرد. دروازه ورود به شهر بدروم فرودگاهی به همین نام است، مسافران تور بدروم از این فرودگاه وارد خاک ترکیه می شوند. در سفر با تور مارماریس نیز فرودگاه مقصد دالامان خواهد بود. 

محبوب ترین غذاهای ترکی کدامند؟

غذاهای ترکی از لذیذترین خوراک های جهان هستند و طرفداران بسیاری دارند. رستوران های ترکی را در تمام شهرهای توریستی جهان می توان دید. دونر کباب، لاهماجون، پیده، دلمه، بالیک اکلمک، دوروم، بورک، مانتی، کوفته کباب، کوفته ایچلی و نان سیمیت خوش طعم ترین غذاها از نظر گردشگران کشور ترکیه بوده اند.

6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ