02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

ویزای شنگن

فرم ثبت نام ویزای شنگن

ویزای شنگن چیست ؟

ویزای شنگن ویزای اقامت کوتاه مدت است که به شخص اجازه می دهد به هر یک از کشورهای منطقه شینگن سفر کند ، در هر بار ورود به منطقه اجازه دارد تا 90 روز برای اهداف گردشگری یا مشاغل اقامت داشته باشد. ویزای شینگن رایج ترین ویزا برای اروپا است. دارنده ویزای شینگن اجازه دارد وارد شود ، آزادانه در داخل سفر کند و از هر یک از کشورهای عضو شنگن، منطقه شنگن را ترک کند. هیچ کنترل مرزی در منطقه شنگن وجود ندارد. اما اگر قصد دارید بیش از 90 روز در یکی از کشورهای عضو شنگن تحصیل ، کار یا زندگی کنید ، باید درخواست ویزای ملی آن کشور اروپایی را بدهید و نه ویزای شینگن. بیش از 15 میلیون نفر در سال 2019 از ویزای شینگن خود برای سفر به اروپا استفاده کردند.

برای دانلود فرم ویزای شنگن اینجا کلیک کنید

schengentoristivisa  schengenvisatahsili  schengenvisawork rejectschengen       

منطقه شنگن چیست ؟

شنگن به منطقه بدون گذرنامه اتحادیه اروپا اشاره دارد که بیشتر کشورهای اروپایی را در بر می گیرد. این بزرگترین منطقه مسافرتی رایگان در جهان است.

برای ورود به اروپا چه کسی نیاز به ویزا دارد ؟

کلیه اتباع کشورهای ثالث ، که هنوز با کشورهای عضو شنگن به توافق برای آزادسازی ویزا نرسیده اند ، باید قبل از ورود به اروپا ویزا بگیرند.

مدارک مسافرتی و شرایط لازم برای اتباع غیر اتحادیه اروپا

اگر شهروند غیر عضو اتحادیه اروپا / شینگن باشید ، بدون در نظر گرفتن اینکه آیا ویزا دارید یا خیر ، شما باید درمنطقه ورودی شینگن چندین مدرک ارائه دهید تا اجازه ورود به آنها صادر شود.

مدارکی که باید هنگام ورود به منطقه شینگن ارائه دهید به شرح زیر است

گذرنامه معتبر: در طی 10 سال گذشته صادر شده و حداقل 3 ماه پس از تاریخی که قصد خروج از اتحادیه اروپا را دارید معتبر است
ویزای شینگن : اگر شهروند یکی از کشورهای سوم هستید نیاز به ویزا دارید

مقامات مرزی اتحادیه اروپا / شینگن همچنین ممکن است اطلاعات و اسناد دیگری را درخواست کنند

بودجه کافی ، اثبات اقامت ، مدت زمانی که قصد اقامت دارید ، بلیط هواپیما راند تریپ ، هدف از ورود خود ، بیمه مسافرتی ، نامه دعوت و... لطفاً مطمئن شوید که هنگام ورود به منطقه شینگن ، مأمور مرزی به شما مهر ورود در گذرنامه شما زده باشد. بدون مهر ممکن است جریمه شوید یا در بازداشت به سر ببرید.

schengenvisa

مراحل اخذ ویزای ‌شنگن

نکته قابل توجه‌ای که مسافران قبل از طی کردن مراحل اخذ ویزای ‌شینگن باید بدانند این است که داشتن این ویزا تضمینی برای ورود به تمام کشورهای عضو پیمان شینگن نیست و امکان دارد که مرزبانی کشورها از ورود افراد جلوگیری کنند. با این حال دارندگان این ویزا امکان سفر کوتاه مدت به همه 26 کشور عضو شینگن را دارند. به طور کلی گرفتن ویزای شینگن سه مرحله اصلی دارد که عبارتند از: تعیین کشور مقصد و اهداف سفر، جمع‌آوری مدارک مورد نیاز و تکمیل فرم درخواست، تعیین وقت سفارت. در ادامه به طور مفصل مراحل اخذ ویزای ‌شینگن بررسی شده است.

تعیین کشور مقصد و اهداف سفر

افراد در ابتدا باید کشور مقصد را تعیین کنند زیرا متقاضیان ویزای شینگن می‌بایست درخواست خود را به سفارت کشور مقصد ارائه دهند. همچنین اگر قصد سفر به بیش از دو کشور را داشته باشند باید از طریق سفارت کشوری که به مدت بیشتری در آن اقامت دارند اقدام کنند. علاوه بر این می‌توانند درخواست خود را به اولین کشوری که وارد آن خواهند شد ارائه دهند. تا امروز کشورهای دانمارک، هلند، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، بلژیک، اتریش، سوئیس، لوکزامبورگ، پرتغال، لهستان، استونی، لیتوانی، لیختن‌اشتاین، لتونی، آلمان، مالت، یونان، مجارستان، ایسلند، اسلوونی، جمهوری چک، اسلواکی، سوئد، نروژ، فنلاند عضو معاهده شینگن هستند. علاوه بر آنچه گفته شد افراد باید نوع ویزا و مدت اقامت خود را مشخص کنند. به عبارتی اهداف خود را برای سفر به کشورهای حوزه شینگن تعیین نمایند. اهداف مختلف که برای گرفتن ویزای شینگن در نظر گرفته می‌شوند عبارتند از: توریستی، کاری، ورزشی یا فرهنگی، تحصیلی، ملاقات با خانواده و دوستان، درمانی.

 با توجه به برخی محدودیت‌ها معمولا انواع ویزای شینگن به 5 دسته تقسیم می‌شوند. در نوع اول مسافر حق خروج از فرودگاه را ندارد و تنها به صورت بین راهی به یکی از کشورهای عضو شینگن میرود و از آنجا پرواز خود را به کشور مقصد اصلی انجام می‌دهد. در نوع دوم به مسافر اجازه داده می‌شود تا طی 5 روز از کشور عبور کند که بیشتر مربوط به حمل و نقل ترانزیتی است. نوع سوم موبوط به سفر کوتاه مدت و 90 روزه در هر 180 روز به کشور عضو شینگن است. نوع چهارم برای دانشجویان بین‌المللی، پژوهشگران، هنرمندان و ورزشکاران یا افرادی که به دلیل درمان نمی‌توانند از کشور خارج شوند داده می‌شود. نوع آخر که به آن ویزای اعتباری محدود گفته می‌شود بیشتر برای شرایط خاص مانند پناهندگان صادر می‌شود. مسافر دارنده آن حق سفر به برخی کشورهای عضو شینگن را دارد.

کدام کشورهای اروپا ویزای شینگن را صادر می کنند ؟

منطقه شنگن شامل 26 کشوری است که توافقنامه شینگن را امضا کرده اند و به شهروندان کشورهای عضو اجازه می دهد تا بدون عبور از گذرنامه و کنترل مرزی ، آزادانه در این منطقه سفر کنند.

انواع ویزای شنگن برای بازدیدهای کوتاه مدت در اروپا

اگر قصد بازدید از یک یا چند کشور اروپایی محدوده شینگن را دارید به دلایل زیر باید درخواست ویزای شینگن بدهید:

اهداف تجاری
بازدید از دوستان و خانواده
گردشگری و تعطیلات
رویدادهای فرهنگی و ورزشی
ترانزیت فرودگاه  و ترانزیت برای دریانوردان
ملاقات رسمی یا اداری
دلایل پزشکی
اهداف کوتاه مدت مطالعه و تحقیق

با توجه به دلایل بازدید شما از کشورهای محدوده شینگن و تعداد دفعات بازدید ، کنسولگری شینگن می تواند ویزای تک ورودی(single-entry visa ) ، ویزای دو ورودی(double-entry visa) یا ویزای چند ورود(multiple-entry visa ) را برای شما صادر کند. اعتبار single-entry visa شما به تصمیم کنسولگری که ویزای شینگن را صادر می کند و همچنین به تعداد روزهایی که در فرم درخواست ویزا خود برای ماندن در منطقه شینگن اعلام کرده اید بستگی دارد. اگر شما یک  frequent traveler هستید( دائم در محدوده شینگن در رفت و آمد هستید) ، شما می توانید برای اخذ یک ویزای معتبر اروپایی که تا 5 سال اعتبار دارد اقدام کنید اما باید در نظر داشته باشید که نمی توانید بیش از 90 روز در یک دوره 180 روزه حتی بیشتر در منطقه شینگن بمانید. حتی اگر multiple-entry visa برای اروپا داشته باشید که تا حداکثر 5 سال اعتبار داشته باشد.

نحوه درخواست ویزا برای ورود به اروپا

برای درخواست ویزای شینگن برای سفر به اروپا ، ابتدا باید بدانید که آیا شما به آن نیاز دارید یا نه بستگی به هدف سفر و ملیت شما دارد. بعد از انجام این کار ، باید برنامه سفر خود را تنظیم کنید ، چند روز که قصد دارید در محدوده شینگن باشید ، کشورهایی که قصد بازدید از آنها را دارید (اگر بیش از یک نفر باشید) ، کشوری که می خواهید وارد آن شوید ، و کشوری که می خواهید  از آن خارج شوید. پس از فهمیدن این موضوع ، باید کلیه الزامات درخواست ویزای اروپا را مورد بررسی قرار دهید و روند تنظیم قرار ملاقات ویزا را در یکی از کنسولگری های شینگن در کشور خود شروع کنید.

ویزای اروپا چقدر هزینه دارد ؟ 

هنوز بسته به سن متقاضی ، ملیت و برخی عوامل دیگر ، دسته هایی وجود دارند که هزینه کمتری بپردازید یا اصلاً هزینه ای ندهید. لیست هزینه های ویزای شینگن را بررسی کنید ، که دقیقاً دسته هایی را که از کاهش هزینه ویزا بهره مند می‌شوید.

برنامه پرواز (Flight Itinerary) برای درخواست ویزای اروپا چیست ؟

برنامه پرواز یک سند تأیید شده است که می توانید در مورد برنامه پرواز مشخص بصورت آنلاین تأیید کنید. در مقالات بعدی در این مورد بیشتر توضیح خواهیم داد.

بیمه مسافرتی برای ویزای شینگن چیست ؟

بیمه ویزای شینگن شما باید برای کل اقامت خود در منطقه شینگن معتبر باشد با حداقل پوشش 30،000 یورو در موارد اضطراری پزشکی.

مدرک اسکان برای درخواست ویزا چیست ؟

شما ملزم به ارائه یک سند تأیید شده هستید که نشان می دهد برای کل سفر خود در منطقه شنگن در کجا اسکان خواهید گرفت.

6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ