02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

دره عمیق پلدار آنتالیا

دره عمیق پلدار آنتالیا کجاست؟

دره عمیق پلدار آنتالیا یکی از محبوب ترین مناطق تفریحات آبی در ترکیه است. دره عمیق پلدار دره ای حاصلخیز به طول 14 کیلومتر و ارتفاع 400 متر است که در آن رودخانه کوپرولو قرار دارد. آب رودخانه ی جاری در این دره قابل شرب است و در تابستان برای تفریح 7000 نفر قایق تفریحی فراهم است. در ابتدای رودخانه ی دره عمیق پلدار، دو پل کوچک و بزرگ دیده میشود که نمایانگر معماری رومی است. پل بزرگ توسط یک سرکارگر و پل کوچک توسط کارگر او ساخته شده است. دره کوپرولو نام خود را از وجود این پل ها گرفته است که به معنی "دره با پل" است.

peldar1

دره عمیق پلدار یکی از جاذبه های گردشگری آنتالیا است که در ارتفاعات کوهستانی در 96 کیلومتری شمال شرقی استان آنتالیا قرار دارد. دره عمیق پلدار با نام دره کوپرولو نیز شناخته می‌شود. این دره برای کشف خرابه‌های باستانی و یا پیاده روی و تماشای مناظر چشمگیر مدیترانه ای عالی است. جاده ساید مسیر دایره ای و خوش منظره ای است که به این دره منتهی میشود. این جاده از روی آب زلال رودخانه و از میان جنگل های بکر این منطقه عبور میکند.

موقعیت جغرافیایی پارک ملی دره عمیق

منبع آب دره عمیق پلدار آنتالیا از دریاچه اِیگیردیر اوُلو سرچشمه میگیرد. جنگل سبز بزرگ در دره عمیق پلدار در سال 1973، بعد از ارزیابی منابع طبیعی و فرهنگی به عنوان پارک ملی کوپرولو کانیون اعلام شد. مساحت این پارک حدود 3 هزار هکتار است. در این پارک گوزن، بز کوهی، خرس، روباه، گرگ، خرگوش و گورکن زندگی میکنند. کاج قرمز، بوته های بلند و جنگل های مدیترانه ای خالص، از ویژگی منحصر به فرد این منطقه است. این منطقه به دلیل داشتن شرایط مناسب و همچنین قزل آلای تازه‌اش، یکی از محبوب‌ترین مناطق تفریحی ترکیه به شمار میرود.

peldar2

جاذبه های شگفت انگیز دره عمیق پلدار آنتالیا

طبیعت بکر و زیبای دره عمیق پلدار آنتالیا، این منطقه را به یک اقامتگاه محبوب تابستانی تبدیل کرده است. نمونه ای از تفریحات شگفت انگیز دره عمیق آنتالیا در زیر آمده است.

رفتینگ: دره عمیق پلدار آنتالیا دارای رودخانه ای مناسب برای رفتینگ است که از شهر سوتچی لر اسپارتا شروع شده و به دریای آنتالیا منتهی میشود. رفتینگ در این منطقه از محبوب ترین تفریحات در دره عمیق پلدار است. 
پیاده روی و گشت و گذار در منطقه و بازدید از بافت طبیعی و تاریخی دره از دیگر جاذبه های تفریحی در این منطقه است.
اسب سواری، سافاری و کمپینگ
کمپینگ کوپرولو کانیون: پارک ملی منطقه دره عمیق پلدار آنتالیا مکانی آرام برای کمپینگ در سایه درختان و کنار رودخانه است. در این منطقه خانه‌های ییلاقی در دسترس هستند که می‌توانید برای استفاده از دوش و برق به آنها مراجعه کنید.

peldar3

بازدید از پل اوُلوک

پل رومی در ورودی دره قرار گرفته است که در قرن دوم و در دوره تاسیس شهر باستانی سِلگه ساخته شده است. پل دیگری در نزدیکی این پل به نام بوگروم وجود دارد که برای پیک نیک ایده آل است.

گشت در شهر باستانی سِلگه

در قسمت بالایی پارک ملی کوپرولو کانیون، ویرانه‌ای از شهر باستانی سِلگه قرار دارد. پارک ملی کوپرولو در قدیم منبع حیات این شهر بوده است. برای رفتن به این شهر باید از پل اوُلوک عبور کنید و بعد از 13 کیلومتر رانندگی به آنجا می‌رسید. در زیر پل اوُلوک، دره عمیق پلدار آنتالیا را پوشیده از درختان و کوه توکا می‌توان دید.

کوپرو چای

نهری در دره عمیق پلدار آنتالیا است که مانند دیگر نهرهای این منطقه در تابستان دارای آب خنک است و امکان شنا کردن در آن وجود دارد. دمای آب در نزدیکترین قسمت به منبع حدود 9 درجه است و دمای آن در زمستان و تابستان تفاوت چندانی ندارد. در گرمای تابستان، هر چقدر که از منبع دور میشویم دمای آب به 15 درجه افزایش می‌یابد.

رفتینگ در کوپرو چای

رفتینگ تابستانه در رودخانه ای با آب خنک، می‌تواند تجربه ای فوق العاده در سفر باشد. مسیر رفتینگ کوپرو چای 12 کیلومتر است و از سطوح مختلف و دشواری تشکیل شده است. برای تور رفتینگ قایق، پارو، جلیقه نجات و کلاه ایمنی در نظر گرفته شده است. قایق های رفتینگ 8 الی 10 نفر را به راحتی درون خود جای می‌دهد. به غیر از قایق رفتینگ، قایق های کایاک سواری هم موجود است که دو نفر را در خود جای میدهد.

جیپ سافاری

تورهای کوهنوردی و سافاری با جیپ، برای تفریح در روستاهای اطراف منطقه به روش ماجراجویانه برگزار میشود. مسیرهای جیپ سافاری بیشتر در جاده های خاکی معروف به زمین‌های آفرود و کوهستانی است.

peldar4

چگونه به دره عمیق پلدار آنتالیا برویم

جاده‌ی دره عمیق پلدار آنتالیا که یکی از شگفت انگیز ترین جاذبه های تفریحی در آنتالیا است، مسیری جذاب و دیدنی دارد. طبق راهنمای سفر به آنتالیا برای رفتن به دره، باید از جاده‌ای که اطراف آن را جنگل و آبشارهای بلند پوشیده شده، عبور کرد. بعد از گذر از این مسیر به پارک ملی کوپرولو کانیون رسیده و بعد از آن ادامه جاده به دره عمیق پلدار آنتالیا منتهی می‌شود. برای رسیدن به رودخانه مسیر 14 کیلومتری را باید پیاده رفت.

peldar5

با رزرو  تور لوکس آنتالیا در راز آسمان پایتخت، میتوانید به دره عمیق پلدار در آنتالیا رفته و از رفتینگ هیجانی آن لذت ببرید. در صورت نداشتن وسیله نقلیه، همراهی با تورهای گردشگری، ساده ترین راه برای تفریح و کاوش در دره و بازگشت به اقامتگاه شهری است. اکثر گشت های تفریحی تورهای آژانس های محلی شامل رفتینگ در دره عمیق، گشت آنتالیا، کمر، ماناوگات و سیده است.

6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ