02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

ویزای تحصیلی انگلیس

09 مرداد ، 1400
راز آسمان پایتخت

ویزای تحصیلی انگلیس چه ویزایی است و شرایط آن کدام است؟

انگلستان یک کشور پادشاهی در غرب اروپا می باشد، انگلیسی زبان اصلی مردم این کشور بوده و پوند واحد پول آنهاست. پایتخت این کشور شهر لندن است و قدرت اقتصادی و قدرت پاسپورت این کشور بریتانیایی زبانزد خاص و عام می باشد. کشور انگلستان کشوری محبوب در میان مردم سر تا سر دنیا به حساب می آید. این کشور به عنوان یک کشور چند ملیتی و مهاجر پذیر سالانه تعداد زیادی از افراد را به سمت خودش جذب میکند. خیلی از افراد به واسطه ی دریافت ویزای تحصیلی قدم در خاک انگلستان میگذارند و اینگونه است که  ویزای تحصیلی انگلیس ویزایی پرطرفدار و محبوب می باشد. در این مقاله از ویزای تحصیلی انگلیس بیشتر خواهیم گفت.

روش های مختلف و بعضا متفاوتی برای مهاجرت به کشور انگلستان وجود دارد، یکی از این روش ها دریافت ویزای تحصیلی انگلیس است. این روش در میان سایر روش ها آسان تر بوده و شانس بیشتری برای موفقیت دارد. لذا این ویزا به دو صورت به افراد داده میشود.

ویزای تحصیلی Tier 4 Child(برای افراد زیر 18 سال) 
و ویزای تحصیلی ( Tier 4 General ) برای افراد بالای 18 سال.

englandeducationvisa

تحصیل در انگلستان

سیستم آموزشی در کشوری مثل انگلستان بسیار با کیفیت و دارای شهرتی خاص و مثال زدنی است. از اینرو بسیاری از دانشجویان، از سر تا سر دنیا، این کشور و سیستم آموزشی موجود در این کشور را به منظور پیشرفت در تحصیل انتخاب میکنند. کشور انگلستان برای چندین دهه ی متوالی مقصد خوبی برای بسیاری از دانش آموزان  و دانشجویان سراسر جهان بوده است.

دلیل اقدام برای ویزای تحصیلی انگلیس

دلایل بسیار زیادی را می توان برشمرد با این مضمون که چرا بایستی کشور انگلستان را برای تحصیل انتخاب کرد. بسیاری از این دلایل، آکادمیک هستند. اما بجز دلایل آکادمیک، آینده ی شغلی پس از تحصیل نیز در این کشور تا حد زیادی تامین خواهد بود. لذا تامین بودن آینده ی شغلی، از جمله دلایل مهمی است که دانشجویان را به تحصیل در انگلستان ترغیب می کند. البته این مورد بیشتر برای افرادی که قصد ماندن در خاک این کشور را دارند مهم و کاربردی خواهد بود. از عمده ترین دلایل انتخاب دانشگاه های بریتانیا می توان به اعتبار قابل قبول مدرک تحصیلی در هر کجای جهان، میسر بودن تحصیل در هر رشته ای که انتظارش را دارید، و دریافت کردن تمام مهارت هایی که لازم دارید، نیز اشاره کرد.

englandeducationvisa1

انواع ویزای تحصیلی انگلیس

همانگونه که ذکر شد اخذ ویزای تحصیلی به مقصد کشور انگلستان یکی از بهترین روش های مهاجرت به کشور انگلستان می باشد، این ویزا به سه دسته تقسیم میشود:

عنوان دسته ی اول، ویزای کوتاه مدت تحصیلی می باشد، این ویزای تحصیلی به منظور تحصیل در دوره های کوتاه مدت (6 ماهه) صادر می شود. اگر موفق به اخذ این ویزای تحصیلی شدید، شما می توانید از یک هفته قبل از شروع مدت ویزا، از مرزها عبور کرده و وارد خاک بریتانیا شود.
عنوان دسته ی دوم، ویزای کودکان می باشد. این ویزا به منظور تحصیل در دوره های دانش آموزی صادر میگردد. بدین منظور که دانش آموز میتواند از سن 4 تا 16 سالگی این ویزا را دریافت کرده و به منظور تحصیل وارد کشور انگلستان شود. از مزایای این ویزا، امکان سفر خانواده با دانش آموز می باشد.
عنوان دسته ی سوم، ویزای عمومی تحصیلی می باشد. این ویزا به منظور تحصیل در دوره های دانشگاهی صادر می شود. افراد بالای 16 سال مجاز خواهند بود که برای دریافت این ویزا درخواست بفرستند. افرادی که ویزای عمومی تحصیلی یا ویزای دانشجویی را دارند می توانند یک ماه قبل از شروع تحصیلات وارد خاک انگلستان شوند.

englandeducation

ویزای تحصیلی انگلیس ویزای عمومی تحصیلی

در ادامه از ویزای عمومی تحصیلی بیشتر برای شما خواهیم گفت:

ویزای تحصیلی عمومی در مقطع کارشناسی: مدت زمان این ویزای تحصیلی به طورمتوسط 3 الی 4 سال به طول می انجامد، و این مدت زمان به رشته ی تحصیلی مرتبط می باشد. متقاضیانی که قصد گذراندن دوره ی لیسانس یا (BA) در انگلستان را دارند بایستی دوره ی دبیرستان را با موفقیت پشت سر گذاشته باشند و مدرک فارغ التحصیلی از دوران دبیرستان را اخذ نموده باشند. همچنین مدرک دیپلم شخص متقاضی نیز از اهمیت برخوردار می باشد و این مدرک باید مورد تایید دانشگاه های کشور انگلستان قرار بگیرد. لازم به ذکر است که بجز مدرک دیپلم، به منظور ورود به دوره ی کارشناسی، شما نیازمند مدرک زبان نیز خواهید بود. از اینرو مدرک زبان لازم به منظور ورود به مقطع کارشناسی در کشور انگلستان مدرک زبان آیلتس آکادمیک، با نمره ی حداقل 6 می باشد. ناگفته نماند که چنانچه شما برای دریافت ویزای تحصیلی انگلستان (در مقطع کارشناسی) نمره زبان کمتر از حد نصاب را کسب کنید، میتوانید در دوره های پیش از شروع کورس تحصیلی که از طرف دانشگاه برگزار می گردند شرکت کرده و اینچنین نمره کم آزمون زبان تان را جبران نمایید و پس از آن دوره اصلی تحصیلی ( دوره ی کارشناسی) را شروع کنید.

visayetahsiliengelis

ویزای تحصیلی انگلیس در مقطع کارشناسی ارشد

تحصیل کردن در مقطع کارشناسی ارشد در کشور انگلستان یک مزیت عمده برای محصلان این مقطع دارد، تحصیل در دوره ی کارشناسی ارشد در این کشور عموما یک ساله می باشد. این موضوع سبب می شود تا محصلان دوره ی کارشناسی ارشد در انگلستان به نسبت دیگر محصلان دوره ی کارشناسی ارشد در سایر کشورها از نظر زمانی یک سال جلوتر باشند. درست است که شهریه ی دانشگاه در کشور انگلستان به پوند محاسبه میشود و معمولا گران است اما محدوده ی زمانی یک ساله میتواند به طرز قابل توجهی در نهایت به نفع دانشجو تمام شود. و این موضوع ( زمان کوتاه تر دوره ی ارشد ) حتی می تواند باعث شود که هزینه ای پایین تر به نسبت دوره ی ارشدی که در مدت زمان دو سال یا بیشتر طی میشود، در نهایت خرج گردد. 

لازم به ذکر است که پذیرش در دوره ی ارشد یا مستر دانشگاه های بریتانیا نیازمند مدرک زبان با حداقل نمره ی شش می باشد. با این حال اگر نمره زبان شما برای پذیرش در دوره ی کارشناسی ارشد کمتر از این مقدار باشد شما می توانید نمره ی پایین را با گذراندن یک دوره آماده سازی جبران کنید. در این دوران سطح زبان دانشجو به نحو خوبی ارتقا پیدا خواهد کرد.

englandeducationvisa3

ویزای تحصیلی عمومی در مقطع دکترا

به منظور دریافت ویزای تحصیلی انگلستان در مقطع دکترا، شما بایستی شرحی خوب و قوی از سوابق تان برای ارائه داشته باشید. لازم به ذکر است که به منظور پذیرش در این مقطع، مدرک زبان شما بسیار مهم می باشد. شما بایستی مدرک زبان تان را با نمره ی هفت یا بالاتر ارائه نمایید. و این موضوع بستگی زیادی به رشته ی شما دارد. همچنین بسیار لازم و ضروری می باشد که از یک استاد راهنما در اینباره کمک بگیرید. لازم به ذکر است که دوره دکترا در انگلیس عموما دوره ایی سه ساله است و این دوره می تواند بر مبنای تحقیق یا آموزش برگزار شود.همچنین شما در مقطع دکترا می توانید به صورت پارت تایم به مدت صد و بیست ساعت در ماه کار کنید.

مدت اعتبار ویزای تحصیلی انگلیس چقدر است؟

مدت زمان این ویزا از رشته ای به رشته ی دیگر متفاوت بوده و یک مدت زمان مشخص برای تمام رشته های تحصیلی وجود ندارد. همانطور که پیشاپیش ذکر شد، بطور کلی متقاضیان تحصیل در دوره های کوتاه، از یک هفته پیشتر و متقاضیان تحصیل در دوره های بلند تر از یک ماه پیشتر، از زمان شروع ویزا امکان ورود به خاک بریتانیا را پیدا خواهند کرد. بعد از تمام شدن مدت زمان ویزا نیز، دولت انگلستان طی یک مدت مقرر (از 6 ماه تا یکسال) به افراد اجازه می دهد تا بتوانند کار پیدا کنند. لذا چنانچه که افراد در طی این مدت کار تمام وقت پیدا کنند. بنابر قوانین کشور انگلستان، ویزای تحصیلی آنها به ویزای کاری تغییر خواهد کرد.

englandeducationvisa6

5 دانشگاه برتر انگلستان

بر اساس رتبه بندی دانشگاه های بریتانیا، دانشگاه کمبریج ( University of Cambridge) دانشگاه آکسفورد (University of Oxford) دانشگاه سنت اندرو (St Andrews UNIVERSITY)، دانشکده اقتصاد لندن (  London School of Economics) و امپریال کالج لندن (Imperial College London) به ترتیب در رتبه های یکم تا پنجم بهترین دانشگاه های بریتانیا قرار می گیرند.

مدارک لازم برای کسب ویزای تحصیلی انگلیس

اگر قصد دارید برای دریافت ویزای تحصیلی انگلیس اقدام بکنید لازم است مدارک تان را کامل کرده و آنها را ترجمه رسمی کنید. 
مدارک مورد نیاز به منظور دریافت ویزای تحصیلی انگلیس به شرح زیر می باشد:
1 یک نمونه از فرم درخواست ویزای انگلیس
2  یک پاسپورت با حداقل شش ماه اعتبار 
3 دو قطعه عکس تمام رخ 
4 پرینت حساب بانکی شش ماه گذشته
5 نامه تمکن مالی

لازم به ذکر است که پس از تکمیل مدارکی که در بالا ذکر شد، دانشگاه مربوطه در صورت پذیرش، نامه ایی را برای شخص متقاضی ارسال خواهد کرد. سپس و به منظور تکمیل مراحل، فرد متقاضی باید با دریافت وقت سفارت انگلیس در یکی از کشورهای ایران، امارات یا ترکیه برای انگشت نگاری اقدام نماید.

انگشت نگاری به منظور کسب  اطمینان در رابطه با عدم سوء پيشينه انجام میگیرد.مدت زمان اخذ ویزای تحصیلی انگلیسمدت زمانی که برای صدور ویزا صرف میشود، از کشوری به کشور دیگر متفاوت است و این فاکتور به کشوری که از آنجا برای صادر شدن ویزا اقدام می کنید بستگی دارد. و همچنین عامل دیگری که در این مورد مهم است گردآوری صحیح مدارک, دسته بندی مناسب, کامل بودن مدارک و پر کردن دقیق فرم های مربوط به درخواست ویزا می باشد. اما بطور متوسط ویزای تحصیلی انگلیس، در صورت کامل بودن مدارک و در صورت عدم هرگونه نقص و ایراد در پرونده، در مدت زمان کمتر از 1 الی 3 ماه صادر نخواهد شد. همچنین روند بررسی پرونده ی افراد نیز بین 3 هفته الی 2 ماه به طول می انجامد.

englandtahsilivisa

مدارک لازم جهت پذیرش در دانشگاه های انگلستان

به منظور پذیرفته شدن در دانشگاه های کشور انگلستان، افراد به مدارکی نیازمند خواهند بود. 
این مدارک عبارتند از :

پاسپورت شخص متقاضی, این پاسپورت باید دست کم شش ماه الی یک سال اعتبار داشته باشد. به انضمام یک کپی از آن
مقاله ی علمی معتبر نوشته شده یا مورد تفحص قرار گرفته شده توسط شخص متقاضی ( این مقاله بایستی مرتبط با رشته ی تحصیلی شخص متقاضی باشد)
مدرک فارغ التحصیلی از آخرین دوره ی تحصیلی. برای پذیرفته شدن در بعضی از رشته ها و بعضی از دانشگاه ها معدل این مدرک نیز اهمیت دارد.
مدرک زبان با نمره ی قابل قبول، ( این مدرک گواه تسلط کامل یا تسلط نسبی شما به زبان مورد نظر خواهد بود) این مدرک شامل مدرک زبان آیلتس، تافل و PTE میشود. 
بیانیه شخصی یا انگیزه نامه ( personal statement) از جانب شخص متقاضی
توصیه نامه (Recommendation letter) از طرف اساتید یا دانشگاهی که دوره ی تحصیلی قبلی را در آنجا گذرانده اید.
بطور کلی تحصیل در دانشگاه های انگلستان به این صورت است که شما بایستی به دانشگاه مربوطه اعلام کنید که شرایط تحصیل در رشته ی ارائه شده توسط آنها را دارید. این شرایط به طور خلاصه شامل بار علمی، مهارت های مربوط به زبان انگلیسی، توانایی مالی، توانایی اقامت و عدم سو رفتار و عدم سو پیشینه می باشد.

کلام آخر اینکه دانشگاه های کشور انگلستان جزو بهترین و محبوب ترین دانشگاه های جهان هستند. کشور انگلستان با موقعیت جغرافیایی عالی و سیاست گذاری های برجسته ی کشوری، بهترین مکان و بهترین انتخاب برای تحصیل می باشد. دانشجویان فارغ التحصیل از دانشگاه های بریتانیا میتوانند  پس از فارغ التحصیلی افق روشنی را پیش روی خودشان متصور شوند. لذا اگر توانایی تحصیل در دانشگاه های کشور انگلستان را دارید پیشنهاد ما به شما درخواست برای کسب ویزای تحصیلی انگلیس می باشد. شما می توانید با سایت ww.asemanpaytakht.com ارتباط گرفته و اطلاعات تان را در این زمینه  بالا ببرید و سپس با اطمینان خاطر فراوان برای تحصیل در انگلستان اقدام نمایید. در این مقاله با موضوع ویزای تحصیلی انگلیس با شما بودیم، امید است که این موضوع برای شما مناسب و کاربردی بوده باشد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ